{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
622 visninger | Oprettet:

hjælp ang. plag ? {{forumTopicSubject}}

hej jeg passer en pallg på knappenap 2år, hun har ikke været sat så meget på plads siden i sommers, så hun er en rigtigt strid lille satan:)
Idag da jeg ville træne ligeså let med hende ( som en start) gik det bare slet ikke.
jeg ville øve og trække med hende på banen i løs snor, og enten gik hun med vilje ind i mig, ellers var hun bare mega ukoncentreret, og vis ikke en af de to ting stoppede hun bare op og jeg kunne ikke få hende frem. har prøvet med og bagge ( hvilket hun ikke er meget for ) og dreje hende rundt ogsådan for og få hende frem igen, men det virkede ikke.
også tænkte jeg at jeg ville prøve og have hende løs og på den måde jarve hende rundt, men hun går ikke når man slipper hende. man kan alt men hun står bare, man kan både hoppe rundt sige underlige lyde og te' sig tosset, eller tage en snor og svinge rundt , eller tage longepiske og slå i jorden med men hun er ligeglad , og mener TOTALT ligeglad.

please kom med gode ide'er til træning af hende :')
hun er en god tøs som mangler træning og er villig til og bruge tid på hende ved bare ikke om der er andet jeg kan gøre smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp ang. plag ?
  • #2   13. maj 2009 Hun skal sættes på plads..
    Og lære at respektere dig som leder..
    Men det er ALT for sent hun lærer at gå ordenligt i snor..
    Min hingsteplag fra 08 går ligeså pænt ved siden af, selvfølgelig er der indimellem lidt nykker, men det bliver afrettet med det samme..

Du skal gå med hende HVER DAG...
    Og sige fra med det samme over for hende..

Har du specifikke spørgsmål så sig til.. Har arbejdet med ungheste i over 16 år..

• #3   14. maj 2009 Allerførst bør du efter min mening slå alle ord og betegnelser som "strid", "fræk", "stædig" osv. ud af dit hoved. En hest kan IKKE være disse ting - den er, som den har lært at være. Den kan være uskolet/utrænet, men eftersom hesten ikke er i stand til at reflektere og ræssonere, er det altså ikke bevidst, den er ulydig.

Når du så er nået til den erkendelse, ville jeg starte med små øvelser, der fanger hendes fokus og fastholder det hos dig. Start evt. med at "lege" lidt med hende. Hav hende løs på banen og medbring en bold eller lignende. Noget, som kan fange hendes interesse og rette den mod dig. smiley Først, når du kan fange dens opmærksomhed, kan du gå igang med afslapningsøvelser, som skal få den til at føle sig tryg og veltilpas i dit selskab, så den har lyst til at arbejde for dig og så småt begynde med at arbejde med flytning for tryk.

Jeg vil anbefale dig at læse Ute Lehmanns "I Harmoni med Hesten"... der er rigtig mange gode øvelser, som er logiske og nemme at udføre. smiley

• #4   14. maj 2009 louise smiley :
    1000 tak tror det med bolden ville hjælpe meget på hende her smiley

Kommentér på:
hjælp ang. plag ?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce