{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
486 visninger | Oprettet:

Hjælp til problemer i dressuren! {{forumTopicSubject}}

Ja, mig og Aurigae har nogle "små" uvaner i vores dressur som når det kommer til stykket måske alligevel er nogle store problemer! Jeg håber i vil kunne hjælpe mig med et eller flere af mine problemer, med at give tips og gode råd og øvelser som kan hjælpe med at rette op på vores fejl og dumme vaner.

For at i kan vide lidt mere om hvor meget vi kan kan jeg sige vi kan alt det grundlæggende, altså skridt, trav og galop og kender til stort set alle øvelser til og med LA. Eneste mangel hun ikke rigtig har lært endnu er bagpartsvending. Vi kan ride: versade, kontraversade, schenkelviging og zigzag schenkelvigning (schenkelvigning ad midterlinjen hvor man skiftevis laver nogle trin til højre og derefter til venstre, så man rider zigzag.) Men i nogle af øvelserne volder vores fejl os problemer!

Vores problemer:

1: Hun skyder højre skulder. Nogle idéer til hvordan jeg ved hjælp af f.eks øvelser kan rette det?

2: Hendes galop er meget lang og flad hvilket gør at hun er svær at korte ind da hun går i stå hver gang og umulig at ride volter på der er mindre end 20 m. i diameter samt. hun skyder skulderen mest der i galoppen så hun er endnu sværere at dreje rundt på mindre volter. Hvordan får jeg hende til at korte galoppen og komme mere opad i stedet for fremad? Tips og gode råd, samt øvelser der kan hjælpe?

3: Hun er meget stiv til højre og vil helst undgå at bøje sig til højre, hun får massage hver 3-4. uge. Nogle idéer til gode råd der kan smidiggøre hende til højre?

4: Jeg "stritter med fødderne når jeg træder hælene ned, jeg kan godt holde tærene fremad og hælene nedad i skridt, men når vi traver kan jeg simpelthen ikke. Enten sidder jeg stille med røven og ned til knæene og driver og så sidder mine fødder og stritter og er helt urolige eller også karter jeg rundt med røven og sidder og bunker rundt i sadlen og mine ben sidder stille. Nogle der har en idé til hvordan jeg kan lære mig selv at sidde pænt med hele kroppen på en gang?

Håber i kan hjælpe med bare et eller evt. flere af mine problemer. Jeg er bare glad for al den hjælp jeg kan få! I er velkommen til at spørge på livet løs hvis det kan hjælpe.

På forhånd tak.
Mvh. Mie Poulsen og Darupgaards Venus Aurigae

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

• Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Hjælp til problemer i dressuren!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce