{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
866 visninger | Oprettet:

Vaccine problemer - hjælp!! {{forumTopicSubject}}

Er der nogle der har meget erfaring med vaccinering??!
Jeg er nemlig startet på at vaccinere min pony igen, da den ikke er blevet passet med det tidligere.
Den har fået den første, også skulle den have den anden her i torsdags ( d. 6, altså to uger efter ) - hvilket jeg glemte.
SÅ nu er mit spørgsmål - hvor lang tid må der gå mellem de to første? Vi får nemlig fast dyrlæge om torsdagen, så må jeg vente til på torsdag? Eller skal jeg starte helt forfra? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vaccine problemer - hjælp!!
  • #2   7. nov 2014 Der skal gå mindst 21 dage inden den skal have den 2. vaccine og højest 92 dage.

    Kig her, side 15


  • #3   7. nov 2014 DRFs regler siger følgende:

    Hesten/ponyen skal være basisvaccineret mod influenza, hvilket vil sige, at den skal være basisvaccineret med 2 vaccinationer mod influenza med mindst 21 og højst 92 dages mellemrum. Herefter skal hesten/ponyen have en Booster-vaccination, der skal gives tidligst 5 måneder og senest 6 måneder og 21 dage efter den anden basisvaccination i henhold til vaccinens godkendelse. Hesten skal herefter vaccineres årligt – dvs. senest på årsdagen efter sidste vaccination.

    Vaccination skal i ethvert tilfælde være foretaget i henhold til vaccinens godkendelse.

    Det er tilladt at deltage i stævner efter de to første basisvaccinationer og indtil boosteren gives.

    Ingen vaccination må være foretaget senere end 7 dage før ankomst til stævnepladsen. Dagen hvor vaccinationen er givet tælles ikke med i de 7 dage


  • #4   7. nov 2014 Bare et godt råd: skriv datoen for boosteren i kalenderfunktionen på din telefon, så du bliver "advaret" i god tid - den er nemlig let at glemme smiley


  • #5   7. nov 2014 Hov. Mente også to måneder, ups smiley Men mange tak.

Kommentér på:
Vaccine problemer - hjælp!!

Annonce