{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.129 visninger | Oprettet:

Problemer med Vaccine? {{forumTopicSubject}}

Min hest blev vaccineret den 23 december og er nu igang med det nye vaccine program, hvor han skal have revaccination i februar og så igen en vaccination i juli. Så har han fået alle de vacciner han skal have til stævne start i 2013.

Men han bliver dårlig hver gang han skal have en vaccine på den måde at han virker influenza syg - er helt stiv i halsen kan slet ikke bøje sig efter wrap/hø og han er stiv helt ned i rumpen og benene. Det tager en uges tid og så er det ok igen. Syns det er så synd for ham.

Andre som kender til sådanne problemer ???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemer med Vaccine?
  • #1   29. dec 2011 Det gør jeg ikke, men når jeg selv skal have det bliver jeg også lidt dårlig, der bliver jo sprøjtet noget ind i hesten, som skal "finde sig til rette" smiley
    Da jeg selv fik en blodprøve i armen, var den også helt stiv og havde en del smerter smiley


  • #2   29. dec 2011 ja ved jo selvfølgelig godt at det er "sygdom" som sprøjtes ind og at det er normalt med reaktion i form af symptomer på mild inluenza
    ( hvis man kan sige sådan) men at han ligefrem bliver så stiv at han slet ikke kan spise og dreje i halsen og nærmest slingrer på benene har jeg aldrig hørt om før.
    Når mine tidligere heste/ponyer blev vaccineret kunne jeg intet se eller mærke på dem - men på Atnon er det virkelig slemt.


  • #3   29. dec 2011 Har du spurgt dyrlægen? Du kan evt spørge ham/hende næste gang hun/han kommer ud til dig smiley

  • #4   29. dec 2011 jeg har talt med dyrlægen - han kunne ikke oplyse noget særligt da min hest har de samme reaktioner hvert år han bliver vaccineret. ( nogle heste regerer bare mere end andre. Syns bare det er mega synd for ham - da han jo nu pga. de nye vaccine regler for 2013 skal have 3 næsten oven i hinanden. Har skrevet indlæget for at høre om min hest er den eneste som har den reaktion...


  • #5   29. dec 2011 Har tidligere fulgt en tråd på hestenettet om det. Det skulle være en bestemt type vaccine, der kunne gøre hestene syge og stive. Skal snart have mine vaccineret og er allerede nervøs.

  • #6   29. dec 2011 til camilla: tror ikke du behøver være nervøs. Den vaccine han lige har fået nu her i december er en af de helt nye og derfor ikke magen til den han feks. fik i feb. 2011 da det er en anden type de bruger i hht. de nye vaccine regler.
    Det er første gang jeg har en hest som reagerer så kraftigt....
    Men synd for ham og skide træls for mig at han skal være syg og stiv e n hel uge når han ellers aldrig fejler noget. Og så er det så super træls at han skal have en allerede igen i februar ( han reagerer helt sikkert også der) når jeg rider stævner... men der er jo ikke så meget at gøre ved det tror jeg.


  • #7   29. dec 2011 Min den røde blev vaccineret her i december, hvor hun hævede helt op der hun var blevet stukket, pg var helt sløv og hævede i bagbenene. Troede virkelig hun var syg, men dyrlægen sagde bare at det var en reaktion på vaccinen smiley efter en uge var hun rask igen smiley blev virkelig forskrækket, især da alle de heste jeg har set blive vaccineret har aldrig reageret smiley

  • #8   29. dec 2011 Husker du at hesten/ ponyen ikke må få pulsen op 24t efter vaccinen?


  • #9   30. dec 2011 De kan give den samme vaccine, men blot fra et andet firma. Det kan nogle gange hjælpe på det. Vi havde også en i stalden, der lignede den var ved at ligge sig til at dø hver gang den var blevet vaccineret. Så fik den en anden slags og så var det ikke nært så slemt.. Så jeg ville bede dyrlægen om at prøve en anden vaccine..

  • #10   30. dec 2011 Vi rider aldrig hestene når de er blevet vaccineret. Vores dyrløge siger det er bedst smiley Men da han vaccinerede sidste sagde han at vi godt måtte skridte en tur på dem, bare de ikke blev stresset smiley

  • #11   30. dec 2011 min hun tager det i stiv arm. men skal da se ad når hun skal have d. 3 her i januar. hvad hun siger til den.

  • #12   30. dec 2011 jeg red ikke den dag han blev vaccineret samt dagen efter så han har faktisk stået mere end 48 timer. Da jeg gik igang på tredie dagen var det kun i skridt da hesten jo var så stiv i både hals og ben og bagpart at det nok var det mest sikre for os begge. Så nej han er bestemt ikke blevet overbelastet og har dermed ikke fået sin puls op.

  • #13   1. jan 2012 Har også en der blev dårlig sidste gang han blev vacc. han hævede op hvor han var stukket, vi måtte ikke røre ham der,, han var sløv, der gik ca en lille uge så var alt over igen. Året før jeg fik ham vacc. var der ikke noget. og han er en af dem der skal vacc. om.

  • #14   19. jan 2012 Jeg har lige fået min vacc i onsdags og hun har lige de sammen symtomer som din har. Hun vil gerne spise, men vil slet ikke flytte sig efter foderet. så hun står bare og ser ynklig ud.
    Så jeg har det også dårligt med at hun nu skal til at vacc. efter de nye regler.
    Hun havde det heller ikke særlig godt sidste gang hun blev vacc. Men årene før var der slet ingen ting med hende og det er den samme vaccine hun får.
    Så når hun nu skal have nr 2 skal jeg lige have en snak med dyrlægen om hun kan prøve at få en fra et andet mærke.
    Jeg syntes det er træls for det ødelægger ens træning. Så jeg håber hun er klar til på tirsdag til undervisning. Hun er nok lidt stiv i nakken de næste par dage.


Kommentér på:
Problemer med Vaccine?

Annonce