{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
851 visninger | Oprettet:

Foder der kan erstatte græs? {{forumTopicSubject}}

Nu er det sådan, at Funny muligvis har fået en seneskade og skal stå i ro i laaang tid. Han var lige vænnet så meget til græs, at han skulle til at stå på græs hele døgnet, men nu bliver han stillet helt tilbage til nul igen. Så var det, at jeg tænkte om der er noget foder der indeholder lidt det samme som græs indeholder, så han ikke skal vænnes til det helt forfra igen, når han engang må komme lidt ud igen?
Men "problemet" er jo så bare, at han jo ikke laver noget som helst, så der skal ikke være særlig meget energi i det, det ville næsten være synd....

Har I nogle forslag til, hvad jeg kunne gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder der kan erstatte græs?
  • #1   10. jun 2009 Jeg vil mene at du kan bruge det der hedder Green Power Grass. Det skulle i hvert fald ligne græs temmelig meget.

    Desuden laver det også en del produkter ved St. Hippolyt der minder meget om græs.

    Grønpiller er også en mulighed.
    Desuden ligger wraphø jo meget tæt på græs, så det kan også bruges.
    Mulighederne er faktisk mange.


  • #2   10. jun 2009 grib en le og pluk en trillebør i døgnet :0)

  • #3   10. jun 2009 Ja, jeg havde også overvejet at plukke det til ham (:

    Tak for svar, nu ved jeg a der ér muligheder for at finde noget tilsvarende, men tror lige jeg hører dyrlægen ad hvad han ville foreslå, bare for at være på den sikre side.. (:


  • #4   11. jun 2009 Hvis den har fået en seneskade skal du nok ikke regne med at den skal græsses ind igen i år, det plejer at tage rigtig lang tid.

    Jeg har en med seneskade lige nu og han går på en flytbar fold som beskrevet længere oppe. Det fungere super, han står i boks om natten og så flytter jeg hans fold hver dag så der er frisk græs, folden er ca 4x4 meter da han ikke må kunne trave.


  • #5   11. jun 2009 Det lyder smart det med den flytbare boks, vi har desværre bare ikke mulighederne for det på gården hvor jeg står, da stien til græsfolden er lang og snørklet og mudret, og det skal han helst ikke igennem så længe han har ondt i benet.
    Jeg venter lige og ser hvad dyrlægen siger idag, for hvis det er en seneskade, så skal han nok ikke græsses ind igen i år nej, men hvis det skulle vise sig at være noget andet, så må jeg jo lige se hvad jeg gør. (:

    Men tak for rådende!


Kommentér på:
Foder der kan erstatte græs?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce