{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
845 visninger | Oprettet:

Foder der kan hjælpe muskelopbyggende {{forumTopicSubject}}

Hejsa..

Jeg er lidt i dilemma om, hvilket tilskudsfoder jeg til give min unghoppe. Lige nu har jeg kig på sojaskrå, Horselux Extra, Horselux omega Rice og MaxiRice, men er der andet, som evt kunne være bedre?

Hvad har i evt brugt? Kom da gerne med erfaringer smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder der kan hjælpe muskelopbyggende
  • #1   26. jan 2018
    Foder bygger ikke muskler. Hvis hesten er dækket ind på foderplanen så burde det være rigeligt :o). Rent videnskabeligt, så er der ikke noget hold i alle de sjove ting man kan tilføje.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #2   26. jan 2018 generelt korrekt fodring, og korrekt mængde protein.

    Msser af bevægelse, og korrekt restitution.


  • #3   26. jan 2018 Korrekt træning er vejen frem, men hvad er korrekt træning så?
    Tja, en masse ture i naturen, op og ned af bakker, bom arbejde osv.

    Foderet har selvfølgelig også meget at sige, hvis din hest vil spise st hippolyt solo, vil jeg klart anbefale dig det. smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #4   26. jan 2018 korrekt ridning, er hvor musklerne bliver belastet, styrket og aktiveret.

  • #5   26. jan 2018 EquiBodybuild-E har hjulpet min hest med at sætte muskler bedre. Dog over 2 gange 1 gang fuld dosis om dagen og derefter så halv dosis smiley

  • #6   26. jan 2018 Hvis hesten får de næringsstoffer, vitaminer og mineraler og normal mængde af protein, vil magiske tilskud ikke have forventelig effekt.

    Mere end "behovet er dækket" giver ikke mere effekt.
    Vandopløselige vitaminer er praktisk taget ufarlig pengespild, fordi overskuddet tisses ud.
    Mere protein end nødvendigt giver bare nyrerne merarbejde - i ekstreme tilfælde kan man fodre sig til nyresvigt.

    Hvis du dækker hestens behov, så klap dig på skulderne og husk at det er fint.


  • #7   27. jan 2018 Den får dækket det hele, bliver trænet korrekt og får nok tid til hvile af musklerne.. Men HVORFOR står der så på noget foder, at det hjælper muskelopbyggende?? ?? så det svindel?

  • #8   27. jan 2018 Myoplast er pisse dyrt men virker.

  • #9   27. jan 2018 Fordi at det ville have effekt, hvis du giver tilskud for at dække et underskud??

    Men ja, opreklameret fims....


  • #10   27. jan 2018
    Fordi producenterne skal sælge foder. Mange køber foder "bare fordi". Jeg kan tælle de første 10 tilskud som folk giver deres heste fordi de har det godt med, at hesten får noget ekstra.

    Og fordi det ikke er løgn - hvis hesten nu er i underskud, men de færreste heste er i underskud af protein.


  • #11   27. jan 2018 Kan kun tilslutte mig koret, muskelopbyggende foder, har kun et formål, at sælge foder. Det har absolut INGEN effekt, hvis din fodring ellers er nogenlunde i orden.

    Spar de penge, og gå en tur på biblioteket i stedet for, og lån nogle bøger som løb. Altså om mennesker som skal begynde og udvikle sig som løbere. I disse bøger står der ret udførligt om hvordan muskler skal trænes og udvikles - det er en ret god basisviden at have. smiley


  • #12   28. jan 2018 Utroligt! Men okay, super nogen kan fortælle mig det, ellers var jeg da hoppet i med begge ben smiley

  • #13   28. jan 2018 Jeg har to heste hjemme, som jeg har haft siden de var 1 år - en åleslank dv med masser af fuldblod i afstamningen, og en kraftig oldenborgblanding.

    Ollebolle har altid set “lækker muskuløs ud” megetnemt gående over til “småfed” smiley Han har været på kronisk slankekur hele sit liv - dec til marts er de eneste perioder på året, hvor han fodres som en normal hest, og hvor han kan få et rimeligt forbrug af wrap/hø ca 12 kg/dagligt. Fra tidlig forår går han på stribegræs for ikke at blive flommefed.

    Dv’en har kun set “pæn” ved fuld skrue foder incl ekstra foder, ekstra olie, fri adgang til enten grovfoder eller græs. Han er sådan en jeg hele tiden har gået og givet al det ekstra foder han gider at æde.

    Mit foderbudget om vinteren har til Ollebollen været på 800 kr/mdr, dvs krybbefoder og hø/wrap. Dv’en har kostet ca 2000 kr/mdr for krybbefoder og hø/wrap.

    Folk som ikke kender begge mine heste har oftehaft travlt med at fortælle mig, hvordan jeg bør fodre den hest jeg står med - det gode er at jeg VED at jeg kan fodre den ene hest “pæn slank” og den anden hest “pæn småfed”; så jeg har været igennem alle produkter til både slankekur og fedekur smiley

    Min oplevelse med min slanke dv er, at han ser “pæn slank” ud, når han fodres “småfed” - det har intet med muskler at gøre, det gælder bare om at hælde nok kalorier på ham.
    Det kan du gører med dyrt foder, som alle skal udfodres i “store mængder” og indeholder masser af FE/foderenheder. Eller du kan fx give olie oven i resten af fodret, og øge kalorieindtaget på den måde.
    Jeg hader at fodre med olie - det er noget gratværk, så jeg endte med at bruge MaxiRice eller Omegarice i stedet - 1 kg/dagligt.
    Jeg giver ALT det wrap/hø han gider æde, men ofte ender det til at han ikke kan klare mere end 22-25 kg/dagligt. Står din hest opstaldet ude, så giver de færreste steder grovfoder i den mængde. Så kan du kun gå efter at øge kalorieindtaget via krybbefodret.

    Man skal være opmærksom på om hesten kan have orm, mavesår, stress - men ædle dv heste kommer altså ikke bare automatisk til at være “muskuløse”/småfede. Når de begynder at lægge muskler på så bliver de smukke elegante heste, men det kræver mange års træning smiley
    Ollebollen så lækker ud som nytilredet, og nu som 10 års dressurhest på landsplansniveau er han “et kraftigt brød” smiley

    Så har den tendens til at tabe sig om vinteren, så kan du tjekke op på kalorieindholdet. Men muskelmæssig er der kun træning, og det tager den tid det nu en gang tager.

    Mvh Charlotte


  • #14   28. jan 2018 Hej Charlotte.
    Det hele handlede faktisk bare om eventuelle tilskud til musklerne, som jeg har fået svar på er fup i forhold til foder, hvis de får hvad de skal have.
    Jeg har intet problem med at holde huld på hende, så det var blot som tilskud til musklerne, når vi nu er i træning


Kommentér på:
Foder der kan hjælpe muskelopbyggende

Annonce