{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
430 visninger | Oprettet:

barefoot? {{forumTopicSubject}}

Hej, håber spørgsmålet hører hjemme i denne her gruppe smiley

Ja, det er ikke mærket barefoot jeg taler om, men om at gå uden sko ;D
Jeg skal have en hest med på efterskole efter sommerferien, og jeg overvejer at hun skal gå uden sko?

-> Er der nogen af jer der har erfaringer med det,
GODT som DÅRLIGT ?

Hun står nu uden sko, men det er kun fordi hun ikke bliver reddet, og har føl - har ellers altid gået med sko - har gode solide hove..

Håber på noget hjælp
Knus sara (;

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  barefoot?
  • #1   16. jun 2009 Min har gået uden sko i ca. 1½ år, og har sunde og stærke hove.
    Hvis hesten har stærke hove, er det i hvert fald intet problem smiley Ellers skal hovene styrkes lidt, før det kan lade sig gøre smiley

• #2   16. jun 2009 Det kommer an på hor meget du træner og hvor du træner henne. Jeg træner stort set hver dag og rider i perioder meget på grus stier, så mine heste slider deres hove for meget til at gå uden.

Men jeg havde også engang en pony som ikke kunne gå uden sko selvom jeg kun red hende 1 gang i ugen. Hun var simpelthen for ømtået, jeg kunne ikke engang skridte i den bløde skovbund uden at hun ømmede sig.
    Du bliver nødt til bare at prøve dig frem smiley

• #3   16. jun 2009 Jeg rider på alt slags underlag - græs, meget grus, asfalt, o.s.v. - gennemsnitligt 10 km hver dag - ca. 6 gange om ugen. Min hest har de sundeste og stærkeste hove man kunne tænke sig smiley

Tænk over, - at størstedelen af alle lang-distance (!) ryttere i USA rider på barfodsheste (dog med boots).

• #4   16. jun 2009 Jeg tror det kommer helt an på hesten om man kan eller ej. Jeg fortækker helt klart at ride med sko. Så kan man klare et hvilket som helst underlag, OG det giver bedre løft.. smiley

• #5   16. jun 2009 Jeg kan også klare et hvilket som helst underlag smiley Og løft - det kan jo så diskuteres om det er naturligt, når det kommer pga en tung jernsko, eller om det kommer når man træner hesten op til det, uden sko smiley
    Bare lige for at "provokere" lidt smiley Ikke negativt ment på nogen måde smiley Håber du forstår smiley

• #6   16. jun 2009 Delvist for sjov - for ja, du har ret i, at det ikke er alle heste det er muligt. Men generelt, alle heste der har naturligt sunde og stærke hove - der er det muligt smiley Men heste, der af en eller anden grund, har svækket hov-kvalitet (det kan altid gøres bedre via. bla foder) - bør man tænke sig om en ekstra gang, før man piller skoene af smiley

• #7   16. jun 2009 Tusind tak for hjælpen begge 2 smiley
    Løft betyder ikke så meget for mig, i hvertfald ikke lige i første omgang ;b
    Einfari; Hvordan styrker man hestens hov? (: og skal det så gøre m. eller uden sko?

• #8   16. jun 2009 Altså jo, jeg vil give dig delvist ret Einfari. Ikke helt med hensyn til løft, men ellers.
    Vores heste bliver fodret så godt som det overhovedet kan lade sig gøre, de "strutter" af sundhed som vores dyrlæge siger. Men det ændre ikke på at Sólvadis slider sine hove skævt. fodi hendes ben er lidt underlige. Vi giver vores heste ekstra biotin i maden som styrker al horn vækst, men men det er ikke fodret der gør om hestens hove kan klare alt, det har meget med hestens gener at gøre.

• #9   16. jun 2009 Du kan styrke hovene via foderet. Sukkerholdigt foder, svækker hovene. Proteiner er godt for hovene. Derudover findes der forskellige tilskud - bla. de traditionelle tilskud der indeholder biotin. Det kan findes de fleste steder smiley
    Om det skal gøres med eller uden sko - hvis du ved på forhånd, at hesten har dårlig hovkvalitet, så vil det være godt at gøre det før du piller skoene af, - for ellers kommer du til at stå med en hest, der har ømme fusser. Men hvis du vælger at pille skoene af med det samme - så kan du gradvist vænne hesten til forskelligt underlag, samtidig med at du bruger tilskud. Men det vil måske betyde, at du ikke lige kan ride som du plejer (med mindre du har ridebane/ridemuligheder med udelukkende blødt underlag). - Eller du skal have fat i nogle hovboots. F.eks. Esay Boots - fra www.hovfokus.dk

Kommentér på:
barefoot?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce