430 visninger
|
Oprettet:
barefoot? {{forumTopicSubject}}
Hej, håber spørgsmålet hører hjemme i denne her gruppe
Ja, det er ikke mærket barefoot jeg taler om, men om at gå uden sko ;D
Jeg skal have en hest med på efterskole efter sommerferien, og jeg overvejer at hun skal gå uden sko?
-> Er der nogen af jer der har erfaringer med det,
GODT som DÅRLIGT ?
Hun står nu uden sko, men det er kun fordi hun ikke bliver reddet, og har føl - har ellers altid gået med sko - har gode solide hove..
Håber på noget hjælp
Knus sara (;
okt 2004
Følger: 146 Følgere: 149 Heste: 2 Emner: 225 Svar: 2.447
Hvis hesten har stærke hove, er det i hvert fald intet problem
nov 2008
Følger: 150 Følgere: 179 Emner: 397 Svar: 5.860
Men jeg havde også engang en pony som ikke kunne gå uden sko selvom jeg kun red hende 1 gang i ugen. Hun var simpelthen for ømtået, jeg kunne ikke engang skridte i den bløde skovbund uden at hun ømmede sig.
Du bliver nødt til bare at prøve dig frem
okt 2004
Tænk over, - at størstedelen af alle lang-distance (!) ryttere i USA rider på barfodsheste (dog med boots).
nov 2008
okt 2004
Bare lige for at "provokere" lidt
okt 2004
aug 2007
Følger: 47 Følgere: 43 Heste: 1 Emner: 71 Svar: 263
Løft betyder ikke så meget for mig, i hvertfald ikke lige i første omgang ;b
Einfari; Hvordan styrker man hestens hov? (: og skal det så gøre m. eller uden sko?
nov 2008
Vores heste bliver fodret så godt som det overhovedet kan lade sig gøre, de "strutter" af sundhed som vores dyrlæge siger. Men det ændre ikke på at Sólvadis slider sine hove skævt. fodi hendes ben er lidt underlige. Vi giver vores heste ekstra biotin i maden som styrker al horn vækst, men men det er ikke fodret der gør om hestens hove kan klare alt, det har meget med hestens gener at gøre.
okt 2004
Om det skal gøres med eller uden sko - hvis du ved på forhånd, at hesten har dårlig hovkvalitet, så vil det være godt at gøre det før du piller skoene af, - for ellers kommer du til at stå med en hest, der har ømme fusser. Men hvis du vælger at pille skoene af med det samme - så kan du gradvist vænne hesten til forskelligt underlag, samtidig med at du bruger tilskud. Men det vil måske betyde, at du ikke lige kan ride som du plejer (med mindre du har ridebane/ridemuligheder med udelukkende blødt underlag). - Eller du skal have fat i nogle hovboots. F.eks. Esay Boots - fra www.hovfokus.dk
barefoot?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside