{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
482 visninger | Oprettet:

At gå ved siden af hinanden? {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg har længe beundret NHG herinde, og noget jeg har lagt mærke til er at når hun henter Vito inde fra folden går han uden udstyr VED SIDEN af hende ..
Ritig mange har lignende billeder med teksten "Vi følgs ad. Ingen bestemmer ved at gå forrest! og lignende..

Lille Lyn vil bare IKKE gå ved siden af mig??
Hun vil heller ikke gå foran, men det er nu nok forid hun ved at det må hun ikke..
Men hvis jeg går ned på siden af hende begynder hun at dreje rundt eller tage hovedet om for at "nappe" eller "nusse" mig ..

Der er tilgengæld INGEN problemer når jeg går forrest og med et langt træktov..
Hun følger efter helt uden problemer, og når vi leger kan hun finde på at galoppere eller trave efter mig ..

Skal jeg have det dårligt over at hun "ikke vil være min ven" eller??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At gå ved siden af hinanden?
  • #1   20. jun 2009 Det vil Felina helst heller ikke hvis hun kan slippe. - Akkurat ligesom dig & din !..

Jeg tror ikke du skal have det dårligt over det .. Mange gange hvis vi er for tæt foran hestens bringe med siden eller maven, er det jo en trussel .. Har en bog med sådan noget, men .. Noget i den retning..

Dårlig vane sag ? Donno..

• #2   20. jun 2009 Tror bare det er en af de ting man ikke kan regne ud med heste.
    Maja er ret ligeglad men pga. hendes langsomme tempo - så går hun altid bagved mig smiley

• #3   20. jun 2009 Det med ven, var nu også MEGET i gåseøjne smiley

• #4   20. jun 2009 Eller hvad det hedder xD

• #5   20. jun 2009 altså det er egentlig sjovt at tænke på for det er ikke altid det har været sådan. Jeg træner med en hest ved navn shadow og huun er en meget dominerende hest og hun "tror" at hvis hun ikke dominerer folk ryger hendes plads i hiakiet (hoppeleder) . Så da jeg gik ved hendes side på banen og lavede volde "angreb" hun mig da hun troede jeg ville tage hendes plads. Jeg stoppede øvelsen og trænede videre med de andre. efter den dag har hun ikke gjort det.

efter min opfattelse af hendes kropssprog havde hun misforstået pladsen i træningen (første gang vi trænede den dag) hun troede at en af os skulle lede, så der kom forvirring i hendes hoved, nu går hun kun ved siden af mig og "elsker" selvskab.

Når hun er vant til at gå bagved er hun vant til at blive domineret, og dominans så bliver hesten "skældt ud" hvis den bryder den andens teritirium altså træde ud af plads. Så hun holder sig i sikkerhed. Det du skal vise hende er at der ikke er nogen plads. når du siger hun begynder at "klø" dig .. kunne det så tænktes at hun "fedter" for hesten (kan ikke lige betydningen på hestesprog xD ? ) altså undskylder af overtrædelse af regel, hvis du forstår ? bare noget til at tænke over..

• #6   20. jun 2009 mine heste går bag mig og det skal de blive ved med

• #7   21. jun 2009 jeg vil også helst have de heste jeg rider, altså sussi går bag mig. Hun er ikk en leder type, og jeg ved hun har det bedst med at være bag mig, og når jeg så vender mig om eller invitere hende hen til mig, så kommer hun og vi kan hygge os, men vil jeg holde hende ved mig og gå ved hendes side, bliver hun usikker.

Heste er jo van til at have rangorden, og det er der absolut ikk noget galt i. Jeg vil hellere have mine heste ser at de er heste, og at jeg tilpasser mig end at jeg prøver at få dem til noget som de evt. ikk bryder sig om.
    Til gengæld er jeg fuldstændig enig i at hvis en hest er ledertypen skal man ikk tvinge den til at underlægge sig en, hvis det kan undgås. Dog er der jo nogle heste der er reelt farlige, og der synes jeg ikk man har et andet valg en at vise dem at man leder.

Også overtager man en del ansvar ved at være hestens leder, og den føler sig automatisk sikkere, da den ved at du beskytter den og ikk ville føre den ind i en fare. På den måde kan man undgå at ens hest flygter fra mange ting, men ender med at følge en bild.

Det handler jo ikk direkte om at dominere, men om at beskytte og hjælpe hinanden, og forstå hestens verden. dominans er i vores forstand kun noget der findes i hesteverdenen.

• #8   21. jun 2009 <--- se etv. billede smiley og mente menneskeverdenen smiley

• #9   21. jun 2009 Smart xD

• #10   21. jun 2009 Mine går bare.. De´eneste jeg pt ikke kan regne bliver ved min side når vi er uden for banen er hingsten (pga hopper) Vores følhoppe hvis føllet løber væk) og Diamond (har endnu ikke "trænet" det med ham) men ellers så går de andre enten bagved, foran eller ved siden af mig, men de bliver..

• #11   21. jun 2009 Konklusion: Jeg tror ikke du skal tage det så tungt.. Bare leg videre og lad med at dominér hende når hun kommer op på siden af dig eller lidt foran..

Kommentér på:
At gå ved siden af hinanden?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce