At gå ved siden af hinanden? {{forumTopicSubject}}
Ja, jeg har længe beundret NHG herinde, og noget jeg har lagt mærke til er at når hun henter Vito inde fra folden går han uden udstyr VED SIDEN af hende ..
Ritig mange har lignende billeder med teksten "Vi følgs ad. Ingen bestemmer ved at gå forrest! og lignende..
Lille Lyn vil bare IKKE gå ved siden af mig??
Hun vil heller ikke gå foran, men det er nu nok forid hun ved at det må hun ikke..
Men hvis jeg går ned på siden af hende begynder hun at dreje rundt eller tage hovedet om for at "nappe" eller "nusse" mig ..
Der er tilgengæld INGEN problemer når jeg går forrest og med et langt træktov..
Hun følger efter helt uden problemer, og når vi leger kan hun finde på at galoppere eller trave efter mig ..
Skal jeg have det dårligt over at hun "ikke vil være min ven" eller??
mar 2008
Følger: 70 Følgere: 65 Heste: 4 Emner: 267 Svar: 2.745
Jeg tror ikke du skal have det dårligt over det .. Mange gange hvis vi er for tæt foran hestens bringe med siden eller maven, er det jo en trussel .. Har en bog med sådan noget, men .. Noget i den retning..
Dårlig vane sag ? Donno..
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Maja er ret ligeglad men pga. hendes langsomme tempo - så går hun altid bagved mig
sep 2008
Følger: 260 Følgere: 281 Heste: 1 Emner: 402 Svar: 6.283
sep 2008
nov 2006
Følger: 526 Følgere: 561 Heste: 2 Emner: 166 Svar: 1.445
efter min opfattelse af hendes kropssprog havde hun misforstået pladsen i træningen (første gang vi trænede den dag) hun troede at en af os skulle lede, så der kom forvirring i hendes hoved, nu går hun kun ved siden af mig og "elsker" selvskab.
Når hun er vant til at gå bagved er hun vant til at blive domineret, og dominans så bliver hesten "skældt ud" hvis den bryder den andens teritirium altså træde ud af plads. Så hun holder sig i sikkerhed. Det du skal vise hende er at der ikke er nogen plads. når du siger hun begynder at "klø" dig .. kunne det så tænktes at hun "fedter" for hesten (kan ikke lige betydningen på hestesprog xD ? ) altså undskylder af overtrædelse af regel, hvis du forstår ? bare noget til at tænke over..
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.496
jul 2008
Følger: 43 Følgere: 41 Heste: 3 Emner: 75 Svar: 1.679
Heste er jo van til at have rangorden, og det er der absolut ikk noget galt i. Jeg vil hellere have mine heste ser at de er heste, og at jeg tilpasser mig end at jeg prøver at få dem til noget som de evt. ikk bryder sig om.
Til gengæld er jeg fuldstændig enig i at hvis en hest er ledertypen skal man ikk tvinge den til at underlægge sig en, hvis det kan undgås. Dog er der jo nogle heste der er reelt farlige, og der synes jeg ikk man har et andet valg en at vise dem at man leder.
Også overtager man en del ansvar ved at være hestens leder, og den føler sig automatisk sikkere, da den ved at du beskytter den og ikk ville føre den ind i en fare. På den måde kan man undgå at ens hest flygter fra mange ting, men ender med at følge en bild.
Det handler jo ikk direkte om at dominere, men om at beskytte og hjælpe hinanden, og forstå hestens verden. dominans er i vores forstand kun noget der findes i hesteverdenen.
jul 2008
Følger: 43 Følgere: 41 Heste: 3 Emner: 75 Svar: 1.679
sep 2008
apr 2007
Følger: 30 Følgere: 43 Heste: 9 Emner: 398 Svar: 6.656
apr 2007
Følger: 30 Følgere: 43 Heste: 9 Emner: 398 Svar: 6.656
At gå ved siden af hinanden?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside