{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
794 visninger | Oprettet:

Fortsættelse(snave med13) andre spørg? {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Okay havde ikk lige nogen ordenlig overskrift xD

Såå nu ville jeg udvide snakken lidt fra "snave med 13år, hva tænker i"
Link: http://hestegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=465961

Jeg vil gerne have det her til at være en erlig snak, så ikk noget med at spille sig op og være cool ;P

Nå men hvor vidt tænker i at alt det med fester, druk og sex i en alder på 13, er mode og pres? Er det virkelig fordi folk vil det, eller er det fordi veninden har gjort det? eller kæresten siger at man skal, ellers går han?
Eller det bare fordi man ikk vil være udenfor?
Tilmed ville jeg vide om i overhovedet er klar over konsekvenserne, og hvad det hele går ud på? Har nogen af jer virkelig nydt at have sex, eller blive taget på?

Okay hvis det bliver for privat så bare sig det så kan jeg godt slette indlæget igen ;P


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fortsættelse(snave med13) andre spørg?
  • #1   21. jun 2009 Det er fordi venner gør det, og at det er 'sejt'. Derfor får de slv lyst til at prøve det, for at holde sig gode venner med personerne, og holde isg inde i varmen i deres omgangskreds ( har lige haft projekt om gruppepres ;o) )

  • #2   21. jun 2009 TeamRORK : har samme mening, internet side jeg har fundet:
    http://www.sexogsundhed.dk/?id=244&name=Unge%20seksualvaner%202006


  • #3   21. jun 2009 Hmm ..
    Man hører rigtig meget i bl.a. medierne om sex osv.
    Ens ældre venner taler om det, og i starten taler man om det ved at lave sjov med det, som f.eks. "Fodsex" osv. smiley
    Man begynder at interessere sig for hvad det egentlig er, som åbenbart er så fantastisk at alle taler om det.
    Man taler med veninder om det, og lægger måske lidt mere i det, som "Jeg vil så gerne snave ham der", for dte har man måske hørt en ældre person sige ..
    Veninderne tror at mn selv er langt fremme, så de begynder også at interessere sig for det - Bare for at være med ..
    Når de så får chancen udnytter de den ..

    Det er mit synspunkt .. Jeg tror ikke man bevidst tænker "Jeg vil være med, så jeg går også ud og snaver en eller anden og drikker mig stiv", men at man helt ubevidst finder en lyst og interesse for disse ting, netop fordi veninderne, medierne og de ældre piger/drenge taler om det ..


  • #5   22. jun 2009 Tror også at medierne har en del af skylden. Der er jo næsten ikke en film hvor der ikke er sex i, og det er jo ofte sådan noget :"det er jo BARE sex".

  • #6   22. jun 2009 TeamRORK : Jep men sex er jo ikk bare sex, sex skaber børn, og børn/Babyer er et kæmpe kæmpe stort ansvar, som man ikk kan løbe fra. Så synes egentlig det er lidt forkert at indstillingen er blevet, det er bare sex.

    Tilmed at vores kultur faktisk er blevet sådan, at man først (og det er egentlig rimelig gammel) mellem 24-30 får sit første barn. Altså sådan er "reglerne", men alligevel er der for mange som får børn i en tidlig alder. Eller får P-Piller, men det er et homon, og de får en fx, til ikk at vokse mere, og så bliver man underudviklet hvis man tar dem for tidlig XP og så får vi en kultur med en masse underudviklede mennesker haha XD
    eller man ender med slet ikk at få børn mere, fordi pillerne har ødelagt en smiley
    Min mor kan fx ikk få børn mere, på grund a P-Pillen.


  • #7   22. jun 2009 ¬ Signe&Raudur. : Ja men er det så nemt at sige nej til noget når andre "har" det? det samme gælder jo tøj etc. det at man SKAL have et bestemt mærke, eller det at man skal være brun, at gå i solarie osv. eller se hår, man skal være blond eller sorthåret. ved ikk det er sikkert ikk lige det de vil, men de tror det nok fordi de følger med.

  • #9   22. jun 2009 ¬ Signe&Raudur: Ja er total enig, har også altid været lidt anderledes, og har heller ikk noget problem med det, synes det er fedt at du tør stå ud og sige fra, smiley

  • #10   22. jun 2009 SÅÅÅ!! nu har jeg hørt mindst 20 piger skrive at de er fremme i skoene, tidlig udviklet, tidlig moden. MEENN hvis i alle er så tidlig moden, så er i jo ikk tidlig moden mere.

  • #11   22. jun 2009 ja, man kan jo kun være tidlig, hvis en anden er sen smiley

  • #12   22. jun 2009 ja, man kan jo kun være tidlig, hvis en anden er sen smiley

  • #13   22. jun 2009 okay seriøst, det er jo ikk svær at forstå. hvordan vil du være tidlig moden, hvis alle andre også er det?

  • #14   22. jun 2009 hmm sikke en overraskelse. xD

  • #16   22. jun 2009 Signe: det kan du selvfølgelig have ret i, men stadig. og jeg har også altid været meget moden for min alder, men alligevel først lavet noget med drenge da jeg var omkring 16. sex har intet med modenhed at gøre. smiley

  • #18   22. jun 2009 Signe: det har ikk noget med at være moden at gøre, og heller ikk det at flytte grænser har nogen med modenhed at gøre. Moden er man når man tager ansvar. og det er der desværre ikk mange unge piger der i sidste ende vil .


  • #20   22. jun 2009 Signe: Bl.a. men også med hensyn til pasning af skole, familie, arbejde osv. jeg synes det er super vigtigt at man kommer ud, og ligesom får fx arbejde, eller er barnepige etc. som 13 årig.
    voksne tager ansvar, de har fx familie at tage sig af, eller en mand har sin kone eller omvendt.
    man kan også tage ansvar ved at interessere sig for sine medmennesker, som at have et sponsor barn eller noget i den stil.
    der er mange muligheder, men sex og druk er ikk noget der høre under den kategori.


  • #22   23. jun 2009 Nina M H: Fritids arbejde. ja det synes jeg er en go ide. det vil jo ikk sige at man hver dag abejder efter skole til sent aften. Men min den ene lillesøster arbejder 2 timer ude på rideskolen i ugen, og den anden passer en lille pige om fredagen.
    OG mener jo heller ikk man skal holde sig langt væk fra drenge og kysse, men fra at feste hver weekend, drikke sig skide fuld, og have sex. for det har ikk noget med at tage ansvar at gøre.


  • #23   23. jun 2009 Hold da op, det bliver sku en lang diskution, med mange synspunkter xD

    Forestil jer hvordan det var for 75 år siden, der var sex ikke noget man talte om overhoved. (ikke at jeg er <b>så</b> gammel, haha), men tiderne forandre sig, det er ikke kun børnene det er også de voksne. Når jeg er på gården, ligger jeg tit øre til at små piger på 12-13 år har været oppe og skændes HELT vildt voldsomt med sine forældre. Seriøst, jeg tror at det er forældrene den er gal med, børnene former jo ikke sig selv så tidligt (eller gør de?). Hvis børnene er opdraget godt, så ved de godt det er forkert og mht kriminalitet. Ja, nu er jeg ærlig xD, da jeg havde en masse problemer, der lå oveni hinanden (mormor kræft, en af mine gode veninder døde i biluheld, forældre skilt, min første og eneste pony solgt, dårlig indflydelse fra "veninder", ja alt dette skete på ca en måned), så kan man godt komme til at gøre ting man ikke må. HVIS mine forældre havde været der for mig i denne situation og min "veninde" var blevet opdraget ordentlig, er jeg næsten sikker på at intet ville havde sket!

    Konklusion: Det er forældrene den er gal med, det er dem der former børnene. Hvis alle forældrene formede deres børn ordenligt, ville man ikke have sex før man var gift!

    Ud i fremtiden: Dem som sidder og snik snakker om at de har snavet, men synes de er mere modne (bla, bla, bla), de vokser op og får børn. Når de børn sp bliver omkring de 11-13 år, så vil jeg vædde en knap på at forældre ville synes at det er mere okay, end jeres forældre synes nu.

    Nogen der kan følge mig i det synspunkt?


  • #24   23. jun 2009 Helene: fuldstændig, tror også det har meget med forældrenes opdragelse at gøre, eller bare generelt opdragelse. Men hvis jeg nu påstår at den måde vores syn på sex er og den måde arbejdsmarkedet udvikler sig på bare ikk stemmer overens, ville det så ikk betyde at der er noget grulig galt med det hele?

  • #25   23. jun 2009 Jo, det tror jeg sku også der er. Men tror i hvert fald det er vores synspunkter på de forskellige ting vi tager videre til vores børn, som self. deler synspunkterne med forældrene

  • #26   23. jun 2009 Helene: tror jeg du har fuldstændig ret i.

  • #27   23. jun 2009 Børn bliver påvirket af det miljø de er i. Det de ser, hører, og mærker, både i hjemmet, blandt venner, i skolen og ude. Det påvirker dem alt sammen. Hvis de i medierne ser film med sex i, hvor det bliver opfattet som normalt, jamen så lærer de også at opfatte det som normalt. Hvis vennerne og kammeraterne i skolen har oplevet samme indflydelse, og nogle endda har haft sex, jamen så tror barnet jo endnu mere at det er i orden. Hvis forældrene så ikke griber ind med en ordenlig opdragelse omkring det, eller viser en ordenlig holdning overfor det, jamen så forstår barnet ikke at det er forkert, og opfatter det derfor som normalt.. Min mening..

  • #28   27. jun 2009 jeg er 13 og der er ingen der går til vilde feste og drikker sig stive. Selv syntes jeg også at man ikke kan gøre det i den alder! men som andre også siger så bliver vi påvirket men har aldrig følt pres til at jeg skulle noget

Kommentér på:
Fortsættelse(snave med13) andre spørg?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce