{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.544 visninger | Oprettet:

Citater ang. ridning. {{forumTopicSubject}}

Blev lige lidt insipreret fra Antihero's seneste video og kan lige så godt lave noget her sent om aftenen, så ville lave en slags ' lærevideo ' ang. dressur.

Ikke en der dømmer ned på noget, men en der kommer med rene facts. Dvs. meget meget gerne med kilde på.

Videoen skal vise noget om takt, korrekt fri trav vs. fejltakt - også gerne i skridt også, der har jeg brug for en der kan vise mig et videoklip på youtube med en hest i pas ( som går dressur ) og forklare hvordan og hvorledes dette opstår og hvordan det kan ses.

Gerne også noget nedskrevet ( meget gerne links ) hvor man kan forstå på ' menneskesprog ' og ikke meget teknologisk hvordan heste kroppen fungere, hvad der sker når hesten kommer bag lod - evt. også billeder af hestens muskler.

Så vil jeg forsøge at smække det sammen til en kort video :).


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Citater ang. ridning.
  • #1   20. jul 2009 Jeg hjælper gerne, men kan desværre ikke klare alle de der fansy oversættelser når der skal kilde anvisning på.. Men helt præcist hvilke billeder skal du bruge, så kan jeg da kigge..

  • #2   21. jul 2009 (link fjernet)
    The forward-downward position: This position is essential for a young horse to find its balance. It is also very important for schooled horses during the warm-up- and cool-down- phase.

    Frem og ned positionen: Denne position er en absolut nødvendighed hos den unge hest for at finde dens balance. Det er også meget vigtigt for den skolede hest igennem opvarmning og nedkølings-fasen.

    (link fjernet)
    The relative raising of the forehand: Here the nuchal ligament plays a less important role than in the forward-downward position. It is the musculature of the neck, which is responsible for carrying the back.

    http://images.hestegalleri.dk/uploads_alb_large_wm/2667334_l.jpg
    Horse with a hollowed back: Unfortunately we see this head and neck-position quite often, especially with dressage horses. In this position the nuchal ligament and the muscular system of the neck have no effect. It''s the muscular system of the back which is responsible for carrying the rider and therefore, is done with tension. That''s why the connection to the hindquarters gets lost along with all its consequences.

    (link fjernet)
    Horse with a braced back: This head and neck-position is also known as hyperflexion (rollkur). The neck is absolutely overstretched which lifts the back over the withers in an extreme way. The horse loses its dynamic movement. With this position of head and neck the horse also loses its hindquarters, and the center of gravity shifts to the forehand. Riding a horse with a hollowed or braced back increases the wear and tear on its connective and supportive tissue.


Kommentér på:
Citater ang. ridning.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce