{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
609 visninger | Oprettet:

Vil ikke bakke. {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Jeg har fået et problem som faktisk er ret belastende.
Min plag på 1 år 2 mdr vil lige pludselig ikke bakke, hun har kunne før men nu vel hun slet ik.
Er overbevist om det er en magt demostration som jeg desværre har tabt nogen gange, da jeg ikke kan rykke hende nogen steder.
Jeg har prøvet at "prikke" hende med hånden og en pisk på bringen og sige bak, så læner hun bare sig frem, har prøvet tryk på grimen, men rykker sig ikke. Jeg har prøvet at svinge en pisk foran hende for at få hende til at vige, selvfølgelig uden at slå. men når det bliver for meget for hende går hun frem i en.
En fuldvoksen mand kan få hende til at bakke med at læne hel sin krop ind mod hende.
Nogen der har nogen forslag for jeg er løbet tør? Vi skal til show om 2 uger og der skal hesten bakke et par skridt og hvis hun ikke kan det ryger vi sidst i feltet.
Håber på lidt hjælp.
/Mia
Ps. for god ordensskyld snakker vi om en Shireplag på 1.63.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vil ikke bakke.
  • #1   23. jul 2009 BM har samme probelm

• #3   23. jul 2009 Hej Mette..
    Det har jeg desværre også prøvet, og hvis hun ikke kan få den ved at bøje hovedet er hun ikke interesseret.. Har prøvet at lokke med alt muligt.
    /Mia

• #4   23. jul 2009 Hvad gør du, når hun f.eks. går fremad? Og hvis hun bliver stående uden at rokke sig? Opgiver du og fjerner presset? For så har hun jo lært, at hun slipper for pres, hvis hun bliver stående eller går fremad. smiley

Det, din plag gør, er IKKE dominans eller en magtdemonstration. Heste tænker kort og godt ikke på den måde. Enten er hun forvirret over dine signaler, eller også har du ubevidst lært hende, at hun slipper for presset ved den reaktion. smiley

• #5   23. jul 2009 prøv at ane hende 3 gange over næse ryggen også trykker du hende der, hvis det ikke virker så gå ind i hende med dine ben, så du ligesom jokker på hendes forben med dine ben...

www.cordeo.dk der skulle gerne stå noget der inde..

• #6   23. jul 2009 Altså hun får nogen underlige ideer engang imellem, som springe ind i en når hun skal på fold. det stoppede hun så med at jeg flere gange trak hende ud igen indtil hun gik pænt.
    Så begyndte hun at hun ikke ville gå og det var ik fordi hun ville ind på folden til de andre eller noget hun gad bare ikke med selvom hun fik mad der oppe. Det stoppede lige så hurtigt det kom..
    Og hun går meget ind i en.
    Hun har før kunne bakke, ved jeg lagde hånden på bringen og lagde tryk hvor jeg sagde bak. Så jeg forstår ik hun kan blive forvirrede over det.
    Når hun går frem i mig flytter jeg mig forí det gør altså ondt at blive skubbet til. Hun nægter at bakke ikke engang et ben vil hun flytte og tilsidst har jeg ikke flere krafter til at skubbe, den ene gang prøvede jeg ik 30 min men måtte give op tilsidst.

• #7   23. jul 2009 Okay Maiken det vil jeg prøve.

• #8   23. jul 2009 Når du har bedt hende om at bakke, hvor mange skridt har du så forlangt af hende.
    Mine heste forlanger jeg bare et skridt af gangen, når de skal lære og bakke eller hvis de lige pludselig ikke vil bakke mere. Så starter jeg fra begyndelsen af igen.
    Jeg rykker i grimen og siger bak, indtil jeg får det respons jeg vil have. Jeg arbejder meget med rebgrime, da den ligge det rigtige pres, de rigtige steder på hesten.
    Jeg arbejder ud fra Ute Lehmanns metoder. "Horses in Harmoni"

• #9   23. jul 2009 HEJ STIL JER FORAND HESTEN OG LEG DEN DER DER VAR MED I DEN DER DANS CHICKEN TO NET OG BEVÆ JERES ARME OP OG NED OG BAK HÆND MOD HESTEN I MENS OG VIS DET IKKE HJÆLPER SÅ SIG HØJT CIK CIK CIK SAMTIDIG MED AT I BAKKER MOD HESTEN. DET ER SIMPEL RESPEKT TRÆNING JERES HESTE HAR MISTE RESPEKTEN FOR JER IGEN PRØV DET ET PAR GANGE SÅ SKULLE DEN VÆRE DER IGEN

• #11   23. jul 2009 Da hun godt ville bakke, bakkede jeg hende 3-4 skridt, nu får hun ros bare hun tager et forben bagud.
    Nadja: En dag da jeg var ved at give op, gik jeg hen og lagde hele min vægt op af hendes bringe, hun veg tilbage, uden at tage et skridt. Derefter lagde hun vægten fremad, man kan mærke hun lægger op af en. Efter 10 min var jeg helt flad og gav op.
    Men en mand med krafter kunne godt flytte hende tilbage,
    Nogen der har nogen ideer hun ligepludselig ik vil bakke?
    Hun kan godt bakke ud af en trailer.

• #14   23. jul 2009 Nadia: det er iorden, det var også et fint forslag.
    Tusind tak for svarene alle, jeg må prøve mig frem
    Hvis der er andre der har flere løsninger så må i gerne skrive dem.

• #15   24. jul 2009 Nu må du også huske at hun kun er det der svarer til et fem året barn og de skal være på tværs. Og sådan er det bare så jeg ville lade det ligge et par og lade være med at bede hende om det. For så undgår du den konfliktadfærd. Og når du så skal gøre det igen så gør det et andet sted end der hvor du plejer

Kommentér på:
Vil ikke bakke.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce