14. jun 2006 Følger: 250 Følgere: 231 Heste: 8 Emner: 162 Svar: 2.249
Fed oplevelse med remonte træning. {{forumTopicSubject}}
Da jeg stoppe oppe på Ask er mig og Fakir jo flyttet tilbage hvor vi boede og stod før. Og før Fakir ikke skulle stå alene da han ikke kan tåle for meget græs har jeg flyttet ejerens af stedets hest over til ham mod jeg står for den, hvilket er fair nok.
Jeg har så valgt at han skal rides igen og er begyndt på genoptræning efter et halvt års pause.
Nu har jeg redet på ham 2 gange og longeret ham 2 gang.
Da 2 gange han var været redet og longeret har ikke gået så godt igen, han har haft næsen i sky selv med løse tøjler plus han løb meget, så har ikke gjort noget for at få hovedet ned da jeg mente at det var vigtig han lærte at komme ned i et meget langsommer tempo, da han jo ikke kan slappe af og komme frem og ned ved at spurte af sted, og det må siges at have givet resultat allerede.
Idag da jeg longerede ham, strækte han sig da fint nok ud og ned i skridten dog kun lige under manke højde, men man jo heller ikke forvente mere efter så få gange men i traven strækte han dig virkelig ud og ned og han kunne gå sådan i flere runder i longen. Dog har han da stadig med at løbe lidt også tager han jo hovedet op men lige så snart han gå i et langsomt tempo så er han bare så afslappet og det er virkelig dejligt at se da han er en hest som er meget oppe på dupperne og skal holde øje med alt.
Det skal siges det første gang i hele hans liv han bliver trænet i remonte, så jeg er virkelig imponeret over ham, han har desværre altid været redet for tøjle og har været en meget "Farlig og ustyrlig" hest ifølge dem som har redet ham. Han har ikke kunne lide at blevet samlet eller bare haft en let kontakt til munden uden han er eksploderet, men det da klart når han har været redet forkert hele sit liv, så nu skal vi bare vise dem alle sammen at han ikke er farlig og ustyrlig når han rides RIGTIG
Undskyld det blev lidt langt men er bare stolt over den lille mand på 165
Ærgeligt jeg ingen film har af før og efter for det skulle næsten ses de store fremskridt.
mar 2008
Følger: 83 Følgere: 80 Heste: 4 Emner: 6 Svar: 24
Fed oplevelse med remonte træning.
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside