{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
950 visninger | Oprettet:

Glæde og 2 spøgsmål. {{forumTopicSubject}}

Jeg har nu redet remonte i over 4 måneder med min hest, og wow en forandring det har givet.
De rigtige muskler er blevet større, og Trolds(hesten) gangarter er blevet bedre, der er mere energi i dem, så han kommer "op" i gangen og ikke bare lunte af sted som før. Han er rigtigt dygtig til at holde ryggen oppe, selvom han tager hovedet lidt op, også når jeg sidder på ham i skridt holder han ryggen oppe, hvilket han ikke gjorde de første par måneder.
I dag var specielt god, vi red ude i naturen og han var fuldt med energi, men uden at være vildt, han var meget nem at kontroller, men da jeg begyndte at galopere var han helt oppe på bagbenene, ligesom de seje billeder nogen herinde også har, jeg stod endda op i letsæde og havde løsetøjler, men han var bare glad for at komme ud at løbe...Det var bare så dejligt...

Jeg er begyndte at træne lidt holding, mens han har hovedet under mankehøjde, jeg har bare haft lidt fat i tøjle også siddet stille med mine hænder og redet ham frem. Er det sådan jeg skal gør det???
Han har lidt svært ved at komme i venstregalop, så det trænes meget, han rides kun i galop på nogenlunde lige spor. Men hvornår begynder man med galop på banen igen??

OG
Hvornår begynder man på nedsidning?

Det blev vist lidt langt, men jeg håber i vil læse det og måske hjølpe mig lidt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Glæde og 2 spøgsmål.
  • #1   25. jul 2009 stavefejl er gratis... : D

  • #2   26. jul 2009 Jeg gør ikke sådan med at få hesten til biddet - men jeg ved ikke hvilken metode der er helt rigtigt. Jeg har lært både den du bruger, men også en anden som jeg bruger, ved at ride hesten frem, holde fast i udvendige og 'lede' ligeså stille med den indvendige, indtil hesten giver efter - men jeg ved ikke om det er 'rigtigt'.

    Nedsidning begynder man vel på så snart man kan finde ud af at side ordenligt ned i sadlen? Jeg har selv redet nedsidning i mange år allerede, så tror da godt du kan begynde på det? smiley



  • #3   26. jul 2009 - Det med galop har jeg ingen anelse om xD


  • #4   27. jul 2009 Uh hvor fedt!

    Tja altså du må nok spørge en dygtigere en end mig, men du har fat i det rigtige mht. holdningen: det skal komme bagfra UDEN noget med bidet. Det Mimi Buchholtz smiley *Søger part ><* . beskriver er bagvendt ridning, forud-bagud.

    Prøv nedsidning og se, hvordan din hest reagerer - måske begynder han at spænde op, og det må så være en klart tegn. Ellers tror jeg godt du kan begynde nu, 4 måneder er lang tid! smiley


  • #5   27. jul 2009 JA, det er bare fedt, når man kan mærke resultatet af enes hårde arbejde og hestens hårde arbejde...

    Jeg vil prøve lidt nedsidning nøste gang, så må jeg jo bare se hvordan han reagerer på det.


Kommentér på:
Glæde og 2 spøgsmål.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce