{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
766 visninger | Oprettet:

Hesten "spøger"! {{forumTopicSubject}}

Ja, efter min moster fik den nye traver Lucky Tinghøj hjem i januar gik det fint i stalden, men her for en måneds tid siden begyndte der at ske mærkelige ting og sager...
En dag hører min onkel et krash, og løber ud til hestene på folden hvor han ser et vindue er baldret. Han tænker ikke nærmere over det. Senere da han skal ud og lukke hestene ind om aftenen er der pludselig lys i løsdriften, der plejer at være slukket. Han begynder at tro at det spøger på gården. Dagen efter om morgenen står Luckys boksdør åben og hesten tager imod ham lige indenfor døren. Han får ellers noget af et chok, men lukker bare hestene ud som normalt når de har fået deres morgenmad. Han tager på arbejde og der er kun min moster og ungerne hjemme. Pludselig får min moster en fornemmelse af at noget ikke er som det plejer, og ned ad indkørselen kommer Lucky travende og samtlige døre ind til stalden og løsdriften er åbne. Min moster fanger ham og lukker ham ud igen til de andre som heldigvis blev hvor de var.
Så går hun ud og tjekker der hvor vinduet var smadret dagen før. Der ligger hestenes legebold, den som Lucky goodt kan lide at gå og kaste med, altså er det ham der har smadret vinduet med den.
Min moster vil gå ud i haven igen gennem stalden, da hun ser Lucky strække hals over halvlågen ind til vaskerummet hvor stikkontakten til løsdriften sider. Han kan lige akkurat nå den og klik, lyset er tændt. Så er det altså også ham der går og tænder lysten i løsdriften!
Dagen efter da min onkel skal ud og morgenfodre, går han stille ind i stalden en halv time tidligere end normalt, og når lige at se Lucky sparke til boksdøren så lukkeren bliver lidt væk fra væggen. Den trækker han op med tænderne, smider ud på gangen og sparker igen til boksdøren så den glider nok op til at han kan få en hov igennem og åbne helt. Så går han over og åbner for Laban, som heldigvis bliver i boksen. Efter det sparker Lucky til lågen ind til løsdriften, så den går op, går over til vaskerummets låge og får den op med tænderne og fortsætter ud og åbner den meget stramme dør ud til gårdspladsen ind mod sig selv, inden han går hen og åbner lågen til indkørselen og går ned i haven og græsser. Da min onkel går ud for at hente ham, går Lucky rundt om huset og hen og åbner porten i den anden ende af stalden og går ind i sin boks og venter på morgenmaden, mens han ser ganske uskyldig ud.
Nu er der sat en ekstra lås på lukkeren til boksen, og siden har det ikke "spøgt" i stalden smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hesten "spøger"!
Kommentér på:
Hesten "spøger"!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce