{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
474 visninger | Oprettet:

Han og hun sammen? {{forumTopicSubject}}

Som jeg har skrevet om i et tidligere indlæg er Mr. Jingle blevet en smule handicappet med alderen. Han er delvist lam i bagbenene og og har svært ved at bevæge sig hurtigt og svært ved at hoppe op på ting. Han var sammen med min hunrotte Eigil under opsyn i 5 min igår hvor han ikke kunne parre hende fordi hun var for hurtig.

Jeg vil så gerne give ham en god sidste tid, og har tænkt meget på at sætte Prinsessen ind til ham. Hun er alligevel altid alene fordi Joey og Eigil fiser rundt alle mulige andre steder.

Prinsessen er meget hurtig og vil nemt kunne komme væk fra ham. Tror I det er en god idé? Vil nemlig ikke have at Prinsessen får unger, for hun er næsten blind og har headtilt. Og jeg tror ærlig talt ikke at Mr. Jingle's hurtighed og adræthed kan måle sig med Prinsessens..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Han og hun sammen?
  • #1   9. aug 2009 Jeg ville IKKE sætte dem sammen, især ikke når hannen er lam..

Jeg ville ikke engang gøre det på sofaen, selvom man holder opsyn, kommer der øjeblikke hvor man lige kigger væk, og det kan altså være nok :S

Rigtig mange ups kuld er kommet til på den måde..

• #2   9. aug 2009 Hvis hun først vil, står hun stille så han kan, så NEJ, ville bestemt ikke sætte dem sammen. Slet ikke når der ikke bør komme unger blandt det par.

• #3   9. aug 2009 Tanja: Hvorfor ikke fordi han er lam? Mener du hvis der kom unger ud af det?

Findes der andre dyr end marsvin som rotter kan gå sammen med? Vil så gerne have at han får noget selvskab. Hans tidligere burmakker kan ikke komme med ind i Mr. Jingles nye bur da han er for lille og kravler igennem træmmerne, og det var den eneste som han ikke tævede..

• #4   9. aug 2009 Hvem ha bildt dig ind at rotter og marsvin kan gå sammen?

Ingen dyr bør blandes på den måde. De bør gå med artfæller, hvis de skal gå sammen med nogle. De taler jo ikke samme sprog og har således intet ud af at gå sammen. Det ville de heller ikke vælge i naturen...

Hvis Mr. Jingles kan gå sammen med en lille, ville jeg se mig om efter et andet bur, hvor den lille kan være med i. Det er det der er bedst for dyrene.

• #5   9. aug 2009 Faktisk lyder det, at rotterne ikke bryder sig om marsvinets lyde.

Har heller ALDRIG hørt at de skulle kunne gå sammen. Og ville aldrig overveje det - af ovenstående grunde. Lige kaniner/marsvin ikke bør gå sammen eller nogle andre dyrearter for den sags skyld.

• #6   10. aug 2009 Jeg har selv haft rotter sammen med marsvin. De lå og sov sammen og legede så godt de nu kunne. Det fungerede godt og da jeg solgte mine marsvin blev Joey faktisk helt ked af det, for han valgte deres selvskab frem for de andre rotter.

Hmm ja burde finde et nyt bur, men hvis Mr. Jingle skal aflives i næste uge er det også penge lige ud af vinduet. Men jeg må stille buret oppe på et højt sted så den ikke kan smutte på gulvet og vlive væk

• #7   10. aug 2009 Det er muligt det ville kunne gå for nogen, men jeg kunne aldrig finde på at blande arterne sådan.

• #8   10. aug 2009 Simone T - Fordi man ikke avler på syge dyr :S Det er vel meget logisk

Rotter og marsvin skal heller ikke gå sammen, de har slet ikke det samme behov, hverken i det at være sammen i flok og så i foderet..

rotter skal gå med rotter (af samme køn) og marsvin med marsvin (igen af samme køn)

• #9   10. aug 2009 Mr Jingle er jo ikke syg, han har på en måde fået skubbet sin rygsøjle mere sammen som har gjort ham halv lam i bagbenene. Det er ikke arveligt, det har jeg også spurgt dyrlægen om, fordi jeg har to unger efter ham.

Tja, jeg ved ikke med at blande racer, mine havde det fint, de fik bare gnaverblanding som de begge kunne tåle og så deres andre behov for sig hver dag. Jeg kunne tydeligt se at Joey nød deres selvskab og omvendt.

• #10   10. aug 2009 Når man er lam er man også syg, så er man permanent syg..

Uanset om det er arveligt eller ej, så avler man ikke på syge dyr, det er uetisk

• #11   10. aug 2009 Det er jo ikke ham der skal passe ungerne.. Og jeg ville heller aldrig få et kuld med ham, jeg skrev jo og spurgte om det var en god idé at sætte dem sammen og det var der ingen der syntes, så derfor vil jeg heller ikke gøre det. Kan i hvert fald ikke læse at jeg har skrevet det nogle steder

• #12   10. aug 2009 Det er ligemeget hvem der skal passe ungerne, man avler ikke på syge dyr, sådan er det bare..

Hvis de skal sættes sammen skal du enten have ham kastreret eller hende sterilliseret..

• #13   11. aug 2009 Tanja: Som sagt skal de ikke sammen.. Men er ikke enig, hvis hannen ikke skal passe ungerne og ikke fejler noget arveligt kan jeg virkelig ikke se problemet smiley Og jeg avler ikke mere så bare rolig det kommer ikke til at ske, men for mig er det ligegyldigt så længe ungerne bliver sunde og raske

• #14   11. aug 2009 Som jeg skrev er det et spørgsmål om etik, man avler ikke på syge dyr, sådan er det bare.. Køberne har ret til sunde og raske forældredyr..

• #15   11. aug 2009 Der må jeg sige mig enig med Tanja - når man avler, har køber krav på at avler har en høj moral hvad angår sine dyr - jeg ville ALDRIG købe dyr et sted, hvor jeg ikke kan følge avlers etik (fx mht at avle på syge dyr)

• #16   11. aug 2009 Hvis det er en principsag er jeg helt enig, men ser stadig intet problem så længe det er faderen og ikke er arveligt.
    Ville aldrig avle på en der fejlede noget arveligt, men når det aldrige r noget ungerne vil komme til at fejle så synes jeg det er ok.. så længe forældrene ellers har godt helbred og er søde og rolige

Kommentér på:
Han og hun sammen?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce