Dyrlæge .. endnu engang? :/ {{forumTopicSubject}}
Ja. først var det et opkald pga. Williams bagben. Det var voldsomt hævet efter at han havde fået et sår og det løb med betændelse. Det skulle vaskes og holdes stille. Det var den 24. juli 2009.
Så fik han endnu en skade. Et stort og dybt sår på højre forben, hvor han fik pencilin og to sting. Det skulle vasket med koldt vand 2-3 gang om dagen, så det ikke hævede. Fik først af vide at det var overfladisk (den 30.) og så det dagen efter. Det var den 30. og 31. juli 2009.
Idag bliver jeg så ringet op. Min hest har rullet sig mindst 30 gange og har sparket sig selv i maven mange gange med forbenene, dyrlægen var kontaktet og på vej! Så da jeg kom derud, gik en af pigerne på gården rundt med ham i træktov, for at han ikke skulle ligge sig igen. Og rigtigt nok, en mindre forstoppelse / kolik. Han fik sonde med vand og derefter olie. Puh, ikke sjovt at se sin hest med en slange i næsen. Han ville ikke sluge den i første omgang, så han fik den hele tiden i lungerne. Heldigvis hjalp han meget til til sidst og stod helt stille under behandlingen. Men at få en hånd stukket op i numsen, det var han nu ikke vild med
Nu har han det heldigvis bedre og er kommet af med sit afføring. Faktisk stod det ud af ham, da jeg gik en lille tur med ham. Gudskelov.
jun 2009
Følger: 41 Følgere: 38 Heste: 1 Emner: 47 Svar: 179
Dyrlæge .. endnu engang? :/
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside