{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
670 visninger | Oprettet:

Dyrlæge opdagede ikke lus {{forumTopicSubject}}

Jeg er simpelthen så sur.
Jeg havde dyrlæge til mine heste for omkring 2-3 måneder siden da de skulle vaccineres og have ormekur. Da han så alligevel var der bad jeg ham tjekke lus på mine ponyer, da jeg havde fundet lus på min venindes hest som min havde gået på fold med en uge på ridelejr.
Han kigger 5 sekunder i halen på fjordhest og konstatere så at der ingen lus er.
Nu er min ene pony så lige blevet solgt og gæt engang.. nye ejer har fundet lus på ham.
Så nu skal jeg endnu engang have dyrlæge ud fordi de ikke gad kigge ordentligt første gang. Det er da helt vildt træls at skulle betale dyrlægeregning endnu engang....
Øv øv smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dyrlæge opdagede ikke lus
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #1   27. sep 2014 Der kan nå at være kommet lus i mellemtiden 2-3 måneder er længe smiley

• #2   27. sep 2014 Men de kløede jo meget for 2 måneder siden og fik også nogle få bare pletter smiley Så tvivler jeg på...

• #3   27. sep 2014 De der lus kan altså være nogle små luskede bæster. Og svære at se!

Hvis de har kløet sig så længe forstår jeg virkelig ikke at du ikke bare valgte at behandle hestene for lus alligevel.
    Selv bruger jeg frontline til store hunde de gange mine har haft utøj i pelsen, og det virkede bare super fint!

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #4   27. sep 2014 Christine: så må du jo bede dyrlægen være grundigere, eller selv tjekke efter..

Som der er skrevet er lus ikke altid til at se, så din dyrlæge har jo nok været grundig, og ikke fundet noget..

Hvis du havde en formodning om lus kan du bare behandle, det burde du egentligt bare gøre i stedet..

• #5   27. sep 2014 Som AMT siger, de kan være kommet siden..
    Og hvorfor har du ikke behandlet dem, for lyder til du selv var sikker på de havde lus.?

• #6   27. sep 2014 Jeg var ikke sikker? Derfor jeg bad dyrlæge om at tjekke. Som jeg skriver var han ikke grundig! Han brugte bogstavelig talt 5 sek på at tjekke... Tror han havde lidt småtravlt..
    Jeg havde da også overvejet at behandle dem, men spurgte dyrlæge om han var sikker på de ikke havde lus og om han virkelig kunne se det så hurtigt, og han svarede han var sikker. men en anden gang behandler jeg nok bare alligevel... Har det bare bedst med at dyrlæge gør det så det bliver gjort ordentligt smiley

• #8   27. sep 2014 Lus kan være svære og se, og det er jo ikke sikkert de havde lus da dyrlægen var der.

• #9   27. sep 2014 Du behøver ikke have dyrlægen ud igen..... Sprøjt den med frontline (den store flaske). Det skal nok tage lusene, og så sparer du penge:-)

• #10   28. sep 2014 De kan jo også have haft væsentligt færre lus - det ville gøre dem sværere at opdage når man tjekker, men jo stadigvæk klø smiley

Frontline til de helt store hunde og så cirka 1½ pipette passer perfekt til mine to 1'er ponyer. smiley

Kommentér på:
Dyrlæge opdagede ikke lus

Annonce