{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.046 visninger | Oprettet:

Dyrlæge eller kiropraktor {{forumTopicSubject}}

Hej alle hesteglade mennesker smiley
- jeg har nu haft min hest i lidt over 2 år.
Her den seneste tid er han begyndt at gå MEGET til siden når man skulle op på ham. Når først man er oppe, så er der intet galt . Man kan straks ride, og han gør alt flot under ridning ..
For godt tre uger siden, opdagede jeg at når jeg strigler ham, hen langs ryggen lige omkring slut ingen af ribbenene, så svejser han i ryggen, som om det gør ondt .. Men den sidste uges tid har han ikke gjort det /: (hele vinterhalvåret er det begrænset hvor meget jeg rider, da jeg ikke gider ride i ridehus smiley så han er ikke blevet brugt ret meget.. )

Så nu er mit spørgsmål :
Skal jeg have en kiropraktor ud ?? Og få tjekket sadel, og evt låste lede osv
Eller skal jeg have en dyrlæge ud og få tjekket og evt taget røntgen??

Og hvad mener i det kan være ??
Nu er der jo så meget snak omkring det Kissing spines smiley


På forhånd tak for jeres tid smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dyrlæge eller kiropraktor
  • #1   20. feb 2013 Ved ikke om du har set emnet, og dit problem lyder ikke så slemt som hendes, men du kan lige se:
    http://www.hestegalleri.dk/forum/generel-diskussion/940375-ondt_i_ryggen_#newest


  • #2   20. feb 2013 Jeg synes du skal få din sadel tjekket og få en kiropraktor ud smiley

  • #3   20. feb 2013 Du kan godt finde dyrlæger som også er kiropraktor-uddannede. Jeg havde nok startet med kiropraktor. Det kunne godt lyde som om problemet starter i sadlen, men er det et andet sted kan en kiropraktor sandsynligvis finde det. Han vil også kunne afgøre om det kræver røntgen og sende dig videre til en dyrlæge der kan få det vurderet.

  • #5   20. feb 2013 Har set hendes emne . Og hendes lyder meget slemt ! smiley
    Når jeg ligger sadlen på kan han godt lige rygge sig, men det ser jeg ikke som et problem .. Når jeg spænder gjord er der intet, tror han har set lidt sur ud 3-4 gange i alt den tid jeg har haft ham .. Så det ser jeg heller ikke som noget problem. Problemet er når man skal op på ham, så går han sidelæns eller baglæns, og han kan blive ved !! Nogen gange er man "heldig" og så står han stille lidt efter og man kan komme op. Jeg stiger op forskelligt fra side til side, og ikke kun at belaste den ene side af ryggen .. Men når man er i sadlen er der intet! Det der gjorde mig ekstremt bange var at han reagerede på strigling smiley og så at han er begyndt at bakke og gå så meget til siden. Det kan virkelig være ekstremt, og han går nogen gange hurtigt .. Jeg rider uden bid, så det er heller ikke gener af bid ..


  • #6   20. feb 2013 Hvis du kan finde en dyrlæge med en kiroprakter uddannelse så synes jeg det, men ellers så ville jeg tage kiroprakter, og hvis at det ikke bliver bedre så evt. få ham røgten fotograferet hos dyrlægen. smiley

  • #7   20. feb 2013 Stiger du op via stigbøjlen, eller bruger du en skammel? Et godt råd er i hvert fald ALTID brug en skammel - ellers udsætter man sin hest for nogle grimme vrid i ryggen, uanset hvilken side man stiger op i.

  • #8   20. feb 2013 Det forskelligt smiley
    Men siden alt det her ryg snak kom på tale er jeg begyndt at bruge skammel så meget som muligt. Men det svært med en hest der nogen gange kunne bakke det halve ridehus rundt smiley skamlen har ikke hjul Hehe .


  • #9   20. feb 2013 Hej. Jeg ville få tjekket sadlen af en uddannet sadelmager, da det lyder som om det er sadlen den er gal med og så ville jeg også få en kiropraktor ud, som de andre skriver, for at få tjekket om hesten på en eller anden måde har kompenseret for sadlen og evt. fået låsninger mm. Måske det også er nok med massør i første omgang og så kan han eller hun måske vurdere om der er behov for kiropraktor eller om det er noget han eller hun kan klare. Og hvis der så ikke er noget i vejen med sadlen og massør og kiropraktor ikke kan finde noget som kan være årsagen ville jeg få en dyrlæge ud. Håber du finder ud af hvad der er galt og der kommer styr på det smiley

  • #10   20. feb 2013 Kiropraktor. Min gjorde det sammen, og hun var låst i ryggen, hvor der også var noget i nakken og i lænden. smiley

  • #11   20. feb 2013 Efter at have givet min en masse kiro uden at problemet forsvandt (det blev bedre og kom tilbage igen hver gang) vil jeg altid starte med røntgenbilleder, så du ikke spilder penge på kiro hvis din hest nu har KS, inflammation eller andet som ikke kan rettes af Kiro.

Kommentér på:
Dyrlæge eller kiropraktor

Annonce