{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
603 visninger | Oprettet:

respektløs og ligeglad {{forumTopicSubject}}

Fortæller bare lige min historie ;)..

første undervisnings time med min nye HMS underviser (Jette), det går stille og roligt. Da fjord hesten med sit føl kommer ind i hallen, flenjer han helt ud og prøver at bruge dominas på hende, ved at flytte Jette med skuldern og kigge på hende med øjet, for at sige nu spiller du får jeg skal over til det føl ligge nu. Jette kan hurtigt se at han inegn fokus har på hende. så hun træder 2,5 m væk skrådt foran ham og laver slynde begeggelser mod ham så han tænker på noget andet, stå fokus, pg evt bakke. Hun får ham til at få hans fokus på hende ved at be ham om at have hoved rettet mog hende.

så hvergang han vil skubbe hendes skulder, stopper hun ham i det og hvergang han gik et skrid frrem bakkede hun ham 5 tilbage. og hver gang han havde fokus og slappede af slappede hun også af og roste med stemmen og holde distacen.

Der er godt nok noget at arbejde med her he he :P.

har i oplevet noget ligende?.
og hvad syndes i om historien?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  respektløs og ligeglad
  • #1   23. aug 2009 Det forstod jeg godt nok ikke meget af........

• #3   24. aug 2009 Nybegynder i HMS?????

NU er jeg for alvor tabt?

Horsemanship er IKKE noget man træner, som dressur, spring, væddeløb osv.

Horsemanship er noget man kan opnå, det er et harmoni begreb, et stadie man kan arbejde sig op på.

Man kan trænes i at få en bedste heste forståelse, bedre kommunikation og bedre og større viden om hvordan hesten lærer og fungere, instinktivt og adfærds mæssigt.

MEN er det ikke et must for at kunne arbejde korrekt med en hest?

Man får jo INGEN af overnævnt viden, af at der kommer en underviser og sætter ens hest på plads med store bevægelser og flytte fokus teknik. Undskyld, men jeg tror du har misforstået pointen omkring horsemanship.

Horsemanship er blevet en trend, og et misforstået ord.

• #4   24. aug 2009 Horse-man-ship se stavelserne. Hesten og mennesket i venskab, tror jeg godt man kan kalde det på dansk.

Hvordan man vil opnå dette venskab kan man selv drømme og træne sig til.
    Der er faktisk meget filosofisk og uden grænser. Da det er en personlig tolkning af hvad DU ser som venskab mellem hest og menneske. IKKE hvad en underviser, professionel eller kendet person mener.

DET er DIN tolkning.....
    HMS opstår når man selv lærer og selv ser nogle ting, som gør at man får en bedre forståelse for måden man træner sin hest på.
    HMS handler om DU og din HEST.

• #5   7. sep 2009 ups sorry :P. men jeg var helt op at køre og træt da jeg skrev det måtte bare ud med det. ;P

prøver lige at om skrive det en anden dag, når jeg har tid smiley

Kommentér på:
respektløs og ligeglad

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce