{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.483 visninger | Oprettet:

føl med kolik :( {{forumTopicSubject}}

Vil bare lige fortælle om min virkelig dårlige dag idag...

- på arbejde idag kl. 7.00 som altid. Det første der sker, er at en ko sparker mig hen over knæet (det gør stadig ondt)

- Jeg ringer til dyrlægen ved 8 tiden for at bestille dem til at kastrere mit hingsteføl som er ½ år gammel... Dyrlægen vil lige ringe tilbage angående hvad tid de vil komme...

- Ved 9 tiden ringer dyrlægen at de kan komme til middag idag (super tænker jeg bare)

- Lige da jeg har lagt røret på, ringer min svigermor, at mit lille føl har kolik... Jeg suser afsted (arbejde 2 min. kørsel fra hestene) og ganske rigtigt.,...

- Ringer så til dyrlægen at de skla komme med det samme og det gør de.. De mener det er forstoppelse, giver ham olie og smertestillende... Han ser nu rigtig frisk ud så tager på arbejde igen...

- Da jeg har fri til middag kører jeg selvfølgelig direkte op for at se til ham, hvor jeg kan se at svigermor sidder oppe ved ham (han ligger ned) Nu er den bare helt galt og må ringe til dyrlægen igen...

- Heldigvis mener hun at alt er som det skal være og at det "bare" er smerter. Så nu er han på smertestillende som virker et døgn... Han ser allerede mere frisk ud, men tydeligt han stadig har en smule ondt...

Frygtelig dag :S

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  føl med kolik :(
  • #1   24. aug 2009 Din stakkel. Det lyder virkelig som en dårlig dag, håber at dagn i morgen vil bringe dig lidt lykke! smiley

• #2   24. aug 2009 takker... smiley håber bare han er i bedring nu ...

• #3   24. aug 2009 Sikken en øv-dag... smiley Rigtig god bedring til din dreng... smiley

• #4   24. aug 2009 Trist.. God bedring lille hest :o(

• #5   25. aug 2009 Årh en møgdag smiley sådan nogle dage kunne man godt undvære
    Men håber din lille mand er i bedring:)

• #6   25. aug 2009 håber at dit føl få det beder, har selv lige haft dyrelægen da mit føl også har haft kolik

• #7   25. aug 2009 Diana L - var det halm forstoppelse? de siger der er mange af dem pt... har aldrig hørt om det før..:S min hoppe har da tit fået halm i hækken, men dyrlægen siger at det får de let forstoppelse af :S

• #8   25. aug 2009 nej det var fordi at hun havde fået umoden æbler og at der var mange der var for god ved henne med godbider , har ikke hørt om halm forstoppels,men er godt klar over at de er lette til at få forstoppels hvordan gå det med dit føl?? jeg har haft dyrelægen i dag da de skulle have deres årlig prik, han sagde at følet så fint ud nu og at hun havde en god mave lyd,men hun er nu også blevet fræk igen

• #9   25. aug 2009 de kan åbenbart let få forstopelse af det... Har aldrig oplevet det før og min hoppe har da tit skiftevis fået halm og hø i hækken...

Han er blevet bedre, spiser hø nu, men han er stadig sådan lidt tam eller hvad man kan sige.. står meget bare og kigger... men han fik jo så også smertestillende der skulle virke et døgn, så han er nok ikke helt ovenpå efter det endnu... men klart i bedring smiley

• #10   25. aug 2009 det er meget almindeligt på den her tid af året at hestene kan få forstoppelse af halm og derfor skal man være meget opmærksom på det når man tager hestene på stald igen så start eventuelt op med at bruge spåner og lidt halm og meget hø/wrap også lige så stille over på halm helt.

• #11   26. aug 2009 Pia K.: okay... Det har jeg slet ikke vidst... de har bare fået lidt halm ind på den græsmark de går på fordi der ikke var helt nok græs... men nu får han prima hø i stedet smiley

• #12   26. aug 2009 det fandt jeg oz ud af på den hårde måde da min vallak var 3 kom han en tur på ansager med kolik/forstoppelse af halm og dernede fortalte de at det var den mest almindelige kolik årsag på den her tid af året. min hoppe var dernede i marst måned med kolik forårsaget af hun var i folet og det var næsten ene af hopper der var ifolet der var der på det tidspunkt som var blevet opereret for den slags forstoppelse min hoppe havde de sagt skulle opereres for ellers døde hun men heldigvis blev det ikk nødvendigt.

• #13   26. aug 2009 det var heldigt..... De var også ved at snakke dyrehospital ved mit føl, men heldigvis reagerede han super godt på det smertestillende og olien... så anden gang de var ude rumlede maven, og han fik derfor kun smertestillende... men de havde også kun haft halm til rådighed i 3 dage... og ikke voldsomme mængder... så måske hvis han havde gået lidt længere, hvis han havde været ældre kunne det være han havde skjult det længere... Heldigvis lader det til han er helt frisk igen :)Nu synes han bare det er super træls at gå alene med mor i stedet for at gå sammen med de andre... Men har ikke hø nok til 5 varmblods mere... har købt ind til 2 islændere smiley

Kommentér på:
føl med kolik :(

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce