{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
743 visninger | Oprettet:

Hest stopper, {{forumTopicSubject}}

hejsa. jeg ved ikke helt om emnet hører til i groundwork eller hesteadfærd?..

for 3 uger siden fik jeg min egen pony. den var glad og fulgte efter en lige fra første dag. den kom løbende til mig på folden og vrinskede når den ser mig. da jeg så begyndte at ride den, ændrede den sig .. nu vender den ryggen til mig på folden, løber fra mig og kigger ikk en gang op når jeg kalder på den! når jeg så får fat i den så stopper den hvert andet skridt og når vi så er ude af folden, jamen så går det helt fint!
så stopper han ikke.
når jeg så skal have ham ud af boksen gør han det samme. han vender sig ikke om og gider ikke med ud. når jeg så får ham vendt om så står han bare og vil ikke med.

da jeg fik ham, så vendte han sig om og sagde hej med det samme man kom og han fulgte efter en ud af boksen med det samme.

han er heller ikke så glad længere.
nogen siger det er fordi der er hårdt på folden, men det ved jeg nu ikke helt ?...

har i nogen ideer til hvad det kan være jeg gør forkert


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest stopper,
  • #1   8. sep 2009 Hmm. Det lyder ikke til at han er så glad for at ride.. Det kunne sikkert hjælpe, hvis du også trænede hms, og tillidstræning et par gange om ugen?:)

  • #2   8. sep 2009 når man rider ham har man ingen fornemmelse af at han synes det er træls, han går fremad og det føles i det hele taget ikke som om han ikke kan lide det..

  • #3   8. sep 2009 Hej.
    en ide til på folden...
    når du går ud for at hente ham, så hvis han begynder at gå væk fra dig, så gå hend til en anden hest og nus den eller rod i jorden- så bliver han nysgerrig og tænker hey hvad med mig og vil efter noget tid blive intreseret i dig igen:)
    træn en masse fra jorden- han føler måske det er svært og at du er for krævende når i ride? jeg sys du skal bringe en masse positivitet ind i jeres træning så han får noget succes så han føler at det er sjovt...


  • #5   8. sep 2009 jamen, jeg tror den ville vise at den havde ondt når vi rider.. hvis den havde det! når vi først er oppe og ride er der ingen problemer.

  • #6   8. sep 2009 Heste er jo byttedyr, så de vil virkelig prøve at undgå at vise smerte, hvis de kan. At vise smerte er det samme som svaghed, og svaghed i naturen er lig med at man bliver løvens aftensmad. Derfor kan den sagtens have ondt uden at vise det.

  • #9   9. sep 2009 jeg tvivler meget på den har smerter, jeg har jo lige købt ham og der regner jeg med at dyrlægen kan se om den har smerter nogen steder.. plus jeg passede en anden hest før ham, som gjorde præcis det samme og han havde fået raspet tænder og det hele.= det må være noget jeg gør forkert.. tror jeg er for utålmodig for i dag gik det meget bedre, bare fordi jeg havde massere af tid og ikke skulle skynde mig smiley ellers tak for rådene smiley


  • #10   9. sep 2009 Får den noget andet i foder, end det den gjorde før? Har du fået ny sadel til den efter du har købt den, eller har du fået den gamle med? Rider du med samme bid som forrige ejer? Varierer du din træning, så ridningen ikke kun foregår på bane, men også i naturen?

Kommentér på:
Hest stopper,

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce