{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.323 visninger | Oprettet:

Buller med de 9 liv.... {{forumTopicSubject}}

utroligt forbavset????


For 1½år siden fik jeg foræret en lille pony på 67cm.
Buller hedder han, han var desværre temmelig ilde redt og havde ingen livs glæde.


Han var enormt ringe passet, lange skæve hove, meget øjen betændelse, mager, mider og lopper i sin pels, manglede halvdelen af hans undermund, under bid, fyldt med indvolds orm osv osv osv.

Få dage efter mistede han hans ene øje. Det smuttede i farten. mdr. efter operation og han var kommet sig, sprækkede hans pande (han havde virkelig voldsom araber knæk og kæmpe pande), dette var ikke naaturligt, nej han havde en svulst eller byld, under huden i panden. Denne flækkede. Dette var virkelig et grimt syn.

men efter dette stoppede hans slemme øjen betædelse helt og hans øjne stoppede med at løbe.


Han mund blev fikser, hans manglede det halve at under munde, som en DV i hans fortid havde sparket ud og han vraltede glad omkring, med hans kæve ben.

Under meget nøje fodring og håb på at skabe balance i hans krop fik han utallige hov bylder.
Han kom sig dog. Trods han til tider længe gik på tre ben.


HAN KOM SIG, uden meen. Glad, frejdi og født som ny.

Buller med de 9 liv havde overlede trods ekstrem modgang.
Han fik chancen og tog den med glæde.

Det var dyrt, MEGET dyrt, dumt mener mange, at bruge så mange tusinder kr og operationer på en dum lille pony.


Men jeg er åbenbart små tosset og ikke som alle andre. Buller SKULLE have en chance.


Med tiden kom han sig rigtig meget, og jeg mente det var tiden til at han fandt sig et tryg hjem med børn som kunne hygge om ham.

Dette fandt jeg, enda en som jeg kendte før, gennem mange år.


MEN to-tre mdr efter står buller halt, vil ikke støtte på sit ene bagben. Nemlig hans hov bylde ben.

Han har komplet de samme syntomer som hans hov bylde tid.
Spiser og drikker, og ser sådan set glad nok ud.

De vil dog ikke give ham alverdens chancer eller bruge alverdens penge på dyrlæge.
Dette vil derfor betyde aflivning.



SÅ nu er Buller ingen min.

Jeg håber virkelig at Buller ikke har nået brugt alle sine 9 liv.

Den måde han går på tyder heldigvis ikke på kodeleds forvridning eller skader i scener.
Det ligner MEGET en slem hovbyld eller betændelde i koden.
Eller en hovbyld som er på vej ud gennem kode og kroprand.

Måske en hov knusning?


Det kan også være et brækket hovben. Dette håber jeg ikke det er.


Men jeg er igen dum nok til at ofre mine SU penge og sorte penge på lille Buller.

Og jeg er skuffet over at mennesker kan være så kolde og lige glade med Buller, bare fordi han er lille, halv blind og ikke dyr konkurrence hest.


Vil i ikk krydse fingre for lille Buller med de mange liv og krydste fingre for at han har mange flere år og liv tilbage.

Det har han fortjent.

Her er han:
http://hestegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=71649


Hilsen Anne


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Buller med de 9 liv....
  • #1   8. sep 2009 Hej Anne...

    Så buller da du havde annonce med ham, og var inde og se hans profil dengang...
    Er virkelig imponeret over al den tid og kærlighed, og ikke mindst alle de penge du har givet ud for den lille dreng.... Det er så flot gjort... Hvis alle ponyer og heste havde en skytsengel som dig ville vi aldrig opleve mishandling...

    Skriv endelig hvad i finder ud af med den lille smukke Buller...


  • #2   8. sep 2009 RESPEKT..........................

  • #3   8. sep 2009 iihhh hvor lyder det dog bare som om at Buller virkelig er værd at kæmpe for... jeg ønsker jer alt held og lykke... ved godt selv hvordan det er at havde en hest som ingen andre gider at kæmpe for.. havde selv min Hamlet i mange år, en mishandlet fjordhest, der var kasteret for sent og faktisk stået i køen til slagteriet to gange. en hest der var blevet flyttet rundt i både landet her og verden.
    For til sidst at ende hos mig, og blive lånt ud til Hillerød komunen hvor han virkelig fandt sit som naturplejehest sammen med to andre heste. selvom han var agresiv, uridelig, havde en masse skavanker og alt hvad en hest bare ikke burde havde, var han en super natur pleje hest. desværre blevhan nødt til at blive aflivet i efteråret sidste år, da han desværre faldt på folden og hans gamle gaffelbånds skade sprang op og der ikek var noget at gøre, det var sådan set knækket.
    Men han har forevigt en særlig plads i mit hjerte, og jeg har et evigt minde af ham i det ar jeg fik i panden pga ham


  • #4   8. sep 2009 Tak for de pæne ord.

    Han får en chance. Det skal han have, eller det mener jeg alle heste skal have, så længe de ikke lider voldsomt.

    Håber ikke jeg skal aflive ham. Men nu kender jeg ham jo snart, og har set ham i ekstreme situationer, så lige nu ser det for mig ikke helt sort ud - heldigvis....


    Han er en stærk lille fyr.


    Men nu beholder jeg ham fremover og resten af hans dage.


  • #5   8. sep 2009 hihih ja han har koster små 10.000kr i dyrlæge regninger.....

    Dog er 4000kr blevet sponsoreret af div. folk og indsamlinger.


    Min smed kommer i morgen og så går vi på hovbyld jagt og så aftaler jeg en sort- efter fyr aften date med min dyrlæge.



  • #6   8. sep 2009 Ha ja.... men højgård har da buller blev operetet, sponsoreret 50% af regningen.
    Rikke som kom og tilså hans øje, kunne heller ikke aflive. Han så jo på os med det her, please red mig blik.

    godt der findes mennesker med store hjerter.

    Nyt hesteliv vil have buller hvis jeg ikke økonomisk er i stand til at redde ham.

    Så han er sikret i hoved og røv......


  • #7   8. sep 2009 Ville gøre det samme for min Shetti Faster:-) Hun er mit et og alt, mit lys i mørket... Hun gør mig glad nåår jeg er ked...

    Sidder hver dag og krammer hende imens hun spiser og håber på at hun vil leve mange år endnu... Hun er ca 25år...
    Det samme med Baby som alle synes er sindsyg, og ikke kan forstå at jeg vil bruge penge på dem...

    Men det gør vi... Os som Elsker vores dyr som de var børn... Mit kommende barn skal lære dette... et hvert liv er Helligt, og hvis det kan reddes(med livskvalitet) Skal man gøre sit for det...


  • #8   8. sep 2009 ENIG

  • #9   9. sep 2009 I dag fik jeg hun på hans hvobyld som sidder i kron randen.

    den er meget gammel - ihvertfald 1 måned - hvis ikke mere.
    Den er meget stor og med mange kanaler ud gennem huden i kron randen.

    Med en skarp saks og lidt blod fik jeg hul, 5 min efter bevægelse Buller sig rundt, frisk og glad, og langt mindre halt.

    Skal ride til højgård i morgen og hen og hente penicillin.


    Men der er HÅB.....


  • #10   9. sep 2009 Ej hvor godt at høre.... Vidste ikke de kunne få bylder helt deroppe... Så blev man lige klogere;-)

    Håber den bette får det bedre:-D


  • #11   11. sep 2009 http://hestegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=190093


    Her kan i se buller og hans hovbyld...

    Billederne er meget milde pga. dårlig kvalitet - de er taget med min mobil


    Han er i enorm bedring.


Kommentér på:
Buller med de 9 liv....

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce