{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.633 visninger | Oprettet:

heste opskrifter! masse vis.. {{forumTopicSubject}}

Du skal bruge:

Rugbrød

Klid og melasse

Æbler og gulerødder





Tag en bradepande og læg et lag med rugbrød

Læg et lag klid, der er blødt op med vand, så det har en cremet konsistens.

Læg et lag melasse og evt. æbler skåret i halve.

Start fra punkt 1. igen så mange gange, som kagen skal være høj.

Sæt gulerødder i som lys - husk ingen ild i stalden.

-----------------------------------------------------

Hesteopskrifter


Godbidder 1

Du skal bruge:

1 dl. vand
ca. 2 dl. havregryn
1 revet æble
3-4 revet gulerødder
3 stykker smuldret rugbrød.

Sådan gør du:

Ælt det hele sammen i nen skål og for det til små kugler. læg dem på en badeplade. tænd ovnen på ca. 80 grader og bag dem i en times tid ( måske mere måske mindre) Når de er færdige er de statig lidt bløde, men dette betyder ingenting. Server dem så for din hest smiley Skygge elsker dem smiley hehe.. vi ses. knus lunde



Godbidder 2

Du skal bruge:

2 spsk. honning
150 gram fuldkornshvedemel
100 gram babanchips
og så lidt vand.

Sådan gør du:

Bland det hele i en skål og form dejen til små kager. Bag dem i ovnen i ca. 20 min ved 180 grader.



Godbidder 3

Du skal bruge:

225 gram sirup
200 gram fuldkornhvedemel
150 gram havregryn

Sådan gør du:

Bland det i en skål og form dem til små bolcher. bag dem i ovnen i ca. 15 min. ved 180 grader!



Godbidder 4

Du skal bruge:

100 gram havregryn
50 gram müsli
100 gram sukker (gerne mindre, da hesten ikke har for godt af for meget)
2 revne gulerødder
25 gram magerine

Sådan gør du:

Bland gulerødderne med havregrynen, müsli og sukker. Rør magarinen i og ælt det hele godt sammen. IKKE smelte magarinen!!!!! form dem i kager og bag dem ved 180 grader i ca. 20 min.



Godbidder 5

Du skal bruge:

2 æbler
7 gulerødder
2 spk sukker
2 dl. havre
1 dl. byg
1-2 dl. vand
1 tsk.honning
1 banan

Sådan gør du:

Riv æblerne og gulerødderne,tilsæt kornet og kom så vand og honning i. bland det hele godt sammen og lad det stå der i en time. husk: dette må hesten ikke få for tit, da det er en god stor potion.



Godbidder 6

Du skal bruge:

3-5 gulerødder
2-4 æbler
75 gram havregryn
100 gram sukker
25 gram magarine
75-90 gram økologisk hvedemel

Sådan gør du:

Riv gulerødderne og æblerne sammen i en skål. put derefter resten af ingredienserne i skålen og rør det hele godt sammen. form dejen til kugler og bag dem i 25 min ca. ved 175 grader.



Godbidder 7

Du skal bruge:

2-3 æbler
20 gram magarine
60 gram havregryn
30 gram cornflakes
20 gram musli
2-3 klementiner
10-20 gram sukker
40 gram mel
1-2 pærer
1-2 skive franskbrød

Sådan gør du:

Kom magarinen i en skål og riv æblerne og pærerne i skålen. Skær klementinerne i tern og kom dem i skålen. Tilsæt havregryn,cornflakes, musli, sukker og mel. smuldre franskbrød og kom det i skålen. Form dejen til kugler og bag dem ved 175 grader i ca. 25 minutter.



Godbidder 8

Du skal bruge:

120 gram havregryn
50 gram knuste cornflakes
2-3 skiver smuldret rugbrød
2 dl. vand
1 tsk sukker

Sådan gør du:

Bland det hele i en skål og form det til små kager. Bag dem ved 160 grader i 25-35 min.



Godbidder 9

Du skal bruge:

100 gram magarine
1,5 dl sukker
1 dl. hvedemel
3 dl. havregryn

Sådan gør du:

Smelt magarinen i en gryde. tilsæt sukker, hvedemel og havregryn. og lidt efter lidt magarinen. lav små kugler og bag dem ca. 15 min ved 175 grader.



Pony-pizza (altså til ikke med ponyer)

Du skal bruge: 2 almindelige riskager, sirup,6-8 små gulerødder og så rosiner. Tag de 2 riskager og held sirup på, nødagtig som du gød med tomatsauce på rigtige pizzaer. herefter dekoreres riskagerne med gulerødder i stykker og rosiner. Hesten skal ikke have det for tit, da der er meget sukker i sirup.

Denne opskrift er også godkendt!



Vitamindrik til hesten.

Du skal bruge: 250 gram knust byg eller havre, 250 gram klid,1 flaske hvidtøl og 2 rå æg. Bland det hele sammen i en skål og server den for hesten! OBS! denne drik skal give HØJST hvert halve år, og bestemt ikke mere! Da det er en enorm vitamin - og protein bombe. Opskriften er godkendt!

---------------------------------------------------

Lav dine egne
Hestebolcher





--------------------------------------------------------------------------------



Du skal bruge:

225 gr. sirup

200 gr. fuldkornshvedemel

150 gr. havregryn



Kom alle ingredienserne i en skål, og ælt det hele godt sammen. Rul en pølse af dejen og skær den i små stykker. Du kan evt. lave små figurer af dejen, eks. juletræer eller stjerner (til jul). Bag hestebolcherne ved 180*. De skal bage ca. 10 minutter. Derefter har du en dejlig godbid til din hest, men først når de er helt kolde selvfølgelig.

Og husk så, de er kun beregnet til godbidder, din hest må ikke stopfodres med dem.

-----------------------------------------------------

Hestegrød til vinteren:
3-6 revne gulerødder
2-5 revne æbler (ikke for sure)
5-6 skiver smuldret rugbrød
1-2 skiver smuldret lyst brød
2-3 dl havregryn
ca. 1 l kogende vand
evt. 1 spsk. olie for smagens og pelsens
glans' skyld

Hæld alt undtagen vandet i en stor gryde. Hæld det kogende vand i lidt efter lidt, samtidig med du opløser brødet og de andre ting. Du har hældt nok vand i når konsistensen er som havregrød. Bland det hele godt sammen, og lad det køle af indtil det er lunt. Det må endelig ikke være for varmt, for hesten brænder sig lige så slemt som du selv gør, når noget er for varmt. (Du kan sætte gryden til afkøling ude i sneen hvis det skal gå lidt hurtigere)

-----------------------------------------------------

Guf:
3-4 gulerødder
1 æble
3 skiver rugbrød
2 skiver toastbrød
1 tsk sukker
3 dl vand
havregryn
hvedemel

Gulerødder og æble rives i en skål og blandes med sukker og en lille smule vand lidt af gangen. Dernæst smuldres toast- og rugbrød i, og til sidst tilsættes havregryn og lidt hvedemel. Rør rundt, til dejen har en god, fast form, så den kan rulles til små kugler. De lægges på en bageplade og bages i ca. 25 min ved 200 grader.

---------------------------------------------------

Havrekager:
100 g margarine
1/2 dl sukker
1 dl mel
3 dl havregryn

Tilsæt efterhånden margarinen. Ælt blandingen godt sammen og rul kugler, der trykkes flade. Bag dem i 10-12 min ved 175 grader.

---------------------------------------------------

Hestekager:
2 gulerødder
2-3 æbler
mel
sukker
havregryn
vand
2 skiver rugbrød

Riv gulerødderne og æblerne og bland sammen. Smuldre rugbrødet i. kom 6 skefulde havregryn og 1 1/2 skefulde mel i. så tilsættes 5-6 skefulde vand og lidt sukker. Hvis dejen ikke hænger sammen, kan du tilsætte lidt mere vand (og måske lidt havregryn), og ælt det hele godt sammen. Lav små toppe og tryk dem flade så de bliver til små kager. Bag dem i ovnen i ca. 20-25 min ved 180 grader. Når de er færdige, kan man putte sukker på som pynt. Lad kagerne stå i 1-2 dage før du servere dem for din hest/pony.

-----------------------------------------------------

Müsli snacks:
300 g havregryn
100 g cornflakes/müsli
200 ml vand
50 g sukker
1 reven æble
1-2 revene gulerødder
1 reven pære

------------------------------------------------

Blandet Guf:
7 gulerødder (skåret ud)
5 æbler (skåret i både)
4 stk. rugbrød (skåret ud)
3 pære (skåret ud)
Når du er færdig ryster du det godt sammen.

-----------------------------------------

Godbidder:
1 æble
1 pære
1 gulerod
2 skiver rugbrød
1 glas vand
1 spsk sukker
1/2-1 dl mel
1 spsk kakao
1 håndfuld havregryn

Æblet, pæren og guleroden rives og blandes sammen med det smuldrede rugbrød. Resten af ingredienserne tilsættes og æltes sammen. Dejen rulles til pølser, der skæres i skiver. Bag dem midt i ovnen ved 180 grader i 15 min, til de er hårde. Lad dem køle af, før du servere dem for hesten.

------------------------------------------------------

Hostesaft til heste:
1 kop af hestens sædvanlige foder
1 kop havregryn
1 kop stærk kamillete
3-4 hvidløg
evt. honning/sirup

Bland foder, havregryn, te og evt. honning/sirup sammen. Hvidløgne skal hakkes i mindre stykker. Lad det hvile mindst i en 1/2 time. Hesten spiser det gerne sammen med sit kraftfoder, men ellers kan du putte gulerodsstykker i. giv hesten det hver anden dag til den ikke hoster mere.

------------------------------------------------------

Kiksekager:
2 æbler
2 spsk sukker
6 spsk havregryn
2 mariekiks

Varm ovnen op til 200 grader. Skræl og riv æblerne. Rør æbler, sukker og havregryn sammen. Smuldre mariekiksene i blandingen. Lav små kugler og læg dem på en bageplade med bagepapir. Bag kuglerne i 25 min ved 150 grader (varmeluftovn).
Rør det hele godt sammen, og rul dejen til kugler, der trykkes flade. Bages ved 200 grader i ca. 15-20 min. Lad dem stå et døgn før du giver dem til hesten.

-------------------------------------------------------------

Mod fluer:
Sådan gør man: Bland 50% sort te og 50% æbleeddike. Smør hesten med en svamp eller klud ved øre, hals, lysken og øjnene (ikke lige ved øjnene, for hesten må ikke få det i øjnene).

----------------------------------------------------

Spar penge på din forsikring



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
heste opskrifter! masse vis..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce