{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
775 visninger | Oprettet:

dommer der er uretfærdig {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.
Var til stævne idag og igår...
Min pony gik fint,men dommeren havde lige fra starten sagt jeg skulle ned dømmes..
Da jeg red Lc2 skulle jeg i højre galop og hun gik i forkert galop, men kun i et skridt og så gik hun et skridt i trav og så i rigtig galop, det fik jeg 3 for..
men en anden pige, fik ikke sin hest i galop og hun fik 5,..
Det synes jeg ikke en dommer må gøre...

Hvad synes I?
Er det retfærdigt..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dommer der er uretfærdig
  • #1   4. okt 2009 har lige hørt at dommerne ikke var rigtige dommer men nogle nede fra rideskolen:(

  • #2   4. okt 2009 hende jeg rider ved, ved meget om dressur og hun sagde at jeg red ihvertfal til mere ind 52%

  • #3   4. okt 2009 Det er for uproffesionelt at dømme efter hestens udseende.
    Da jeg red CNC100 i Fjelsted i august, skulle jeg lave en halv volte, og så lave anspring ved x. midt i det hele stopper dommeren mig og siger jeg laver volten forkert. Jeg laver den så om, og får så lavet anspringet for sent, så hun nøjes ikke med kun at trække 2 straf for volten, nej nej, der bliver også trukket 4 mere for forsent anspring. Da jeg så har sprunget kigger jeg dressurprogrammet igennem, for at se om jeg virkelig lavede den volte forkert, og det viser sig at jeg havde redet rigtig, og det dommeren havde sagt var noget fis. Blev jeg sgu lidt muggen over.


  • #4   4. okt 2009 det forstår jeg sku godt...
    Jeg blev også sur..


  • #5   4. okt 2009

    Nogle dommere kan dømme ned af forskellige grunde. Fx at man ønsker at en fra hjemmeklubben vinder, ikke kan lide den hest rytteren rider på (især når vi snakker bred race som fx fjordhest, islænder osv)

    Og nogle gange synes rytteren bare at det gik godt men måske ikke selv bemærkede at hesten gik langt over lod, at fødderne strittede og at man lignede en sæk kartofler. Men hvorfor tage sådan på vej? Var det ikke bare et klubstævne?

    Du siger <i> Min pony gik fint,men dommeren havde lige fra starten sagt jeg skulle ned dømmes.. </i>

    Hvis JEG havde hørt af dommeren havde sagt at de og de skulle neddømmes så var jeg gået til stævnelederen PÅ STEDET!! Også selvom det måske var en konkurrent for jeg vil sgu hellere have en blå sløjfe med hjem og have kæmpet for den end at have fået den røde fordi dommeren ikke kunne lide min konkurrent.

    Men hold da op, det er jo bare en LC2 til et klubstævne. Men næste gang du føler dig uretfærdigt behandlet så skal du ikke vente til det bliver aften og så brokke dig på et ligegyldigt forum på HG men derimod gå til dommeren eller i dette tilfælde STÆVNELEDEREN!! Og næste gang starter du bare ikke i den klub smiley

    Btw. den øvelse, hvis den er som du beskriver havde du fået 5 hvis jeg havde bedømt, 6 hvis galoppen efterfølgende havde været i orden og lot. Og dem der ikke kommer i galop skal btw dømmes 0 for øvelsen, det er lærdom for NYBEGYNDERE smiley





  • #6   4. okt 2009 ja, du har ret..
    Men min hestes ejer sagde at jeg sad godt.


  • #7   4. okt 2009 hvor red du henne?(:

  • #8   4. okt 2009 i broager..

Kommentér på:
dommer der er uretfærdig

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce