til jer som starter C-stævner og op (: {{forumTopicSubject}}
hej, mig og min pony er klar til at starte distriktsstævner.
problemet er bare at jeg er lidt forviret over hvordan det nøjagtitigt kan ske. Så jeg har en masse spørgsmål som jeg håber i kan svare på (:
Jeg ved at jeg selv skal have rytterlicens, dvs. rytmærk. 3+4 og 1,2,3 prøven. er der mere som jeg skal sørge for ved mig selv?
Så ang. ponyen. Hun har ikke hestepas som jeg ved at de skal have. eller er det konkurrence pas? jeg kan ikke finde ud af det (: Hvad koster sådan et og er det kun dyrlæge som tjekker alderen og besigteren som jeg skal have fat i eller er der andre?
hvad har i givet i alt for at få det lavet. skriv gerne en liste og hvad det kostede mm.
er der andet jeg behøver at vide mht. distriktsstævner eller hvordan jeg kan starte dem?
Forresten, hvilke klasser og til hvor meget skal en 1'er ponys equipage ride til hvor mange gange før man kan starte landsstævner?
Jeg håber meget at i kan hjælpe mig, da jeg kun har lidt over 2 år tilbage som ponyrytter og gerne vil have så meget ud af det som muligt (:
I må gerne skrive hvordan i har gjort.
Mvh. Nanna (:
nov 2007
Følger: 157 Følgere: 155 Heste: 3 Emner: 44 Svar: 323
Så vidt jeg ved skal hesten bare have et hestepas, konkurrence pas er vidst hvis du skal starte i udlandet.. men er ikke sikker.
Du har ihvertfald ikke brug for mere end rytterlicens, jo så rigtig påklædning. Hvide ridebukser, stævnejakke osv.
Men jeg ved at for at starte landstævner skal man bare have redet 3 fejlfrie Mb'er.
feb 2007
Følger: 112 Følgere: 113 Heste: 6 Emner: 207 Svar: 1.221
tak for det hele (:
- men jeg er dog dressur rytter så det er mere hvad jeg skal ride i dressur, hehe (: det er en blanding, men ja det ville være dejligt hvis du gad at undersøge det ;i
jer andre;
okay, tak (:
apr 2008
Følger: 47 Følgere: 58 Heste: 5 Emner: 4 Svar: 34
Jeg har lige fået lavet konkurrencepas til 2 af mine heste og min datters pony..
Den ene havde rødt pas, de andre ingen stamtavle..
Jeg havde min dyrlæge hos mig i vac. anledning og fik hende til at lave de papir der skulle til.. der var ingen måling af mine heste.. Det kostede mig så vidt jeg husker 450,- pr hest/pony...
Derudover skulle jeg indbetale et gebyr til landscentret mener det var 400,- for dem uden papir for at få lavet et konkurrencepas...
Er ikke selv nået så langt som til at stille stævne endnu... men glæder mig meget til det...
Ydermere fik jeg min dyrlæge til at overføre alle vac.. til hestepassene..
Håber du kan bruge det...
feb 2007
tak, det kan jeg. men skulle dine heste ikke måles? hvad gjorde dyrlægen udover at tjekke alder? (:
» AnneKrogh&IceCube «
tak (:
apr 2008
Følger: 47 Følgere: 58 Heste: 5 Emner: 4 Svar: 34
feb 2007
mar 2007
Følger: 113 Følgere: 132 Heste: 5 Svar: 6.540
Rytter:
Du skal have ryttermærke 3+4, og have taget klar-parat-start-prøven, og tilsidst have bestilt din rytterlicens (et stykke papir du skal udfylde).
Du skal også kunne vise et bevis på at du er medlem af en klub (det kan være en regning fra klubben eller et medlemsskabs-bevis.
En 1'er-pony skal i dressur have gået PRI/PRT/PRM til 2x63% eller 1x65% for at være kvalificeret til landsstævner.
Når du skal til c-stævner, skal du huske at hesten skal bære et synligt stævnenummer på venstre side.
mar 2007
feb 2007
mange tak, præcis hvad jeg ville høre, men hvad har de forskellige ting kostet? (:
mar 2007
Måling af pony: 250,-
Konkurrencepas (hvis hesten HAR pas i forvejen): 300,-
Konkurrencepas (hvis hesten IKKE har pas i forvejen): 400,-
Jeg ved ikke hvad det har kostet at få besigtiget hesten, da min far er dyrlæge, og det er ham der har besigtiget begge ponyer, men ring til din dyrlæge og spørg.
Deerudover koster ryttermærkerne selvfølgelig en del, men det er 5 år siden jeg tog dem, og jeg ved ærlig talt ikke hvad de koster.
Men hvis du har flere spørgsmål der skal uddybes, så er det altså lettere for både dig og os, hvis du ringer til DRF og får svar, så får du også et mere præcist svar.
feb 2007
til jer som starter C-stævner og op (: