{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
644 visninger | Oprettet:

til jer som starter C-stævner og op (: {{forumTopicSubject}}

hej, mig og min pony er klar til at starte distriktsstævner.
problemet er bare at jeg er lidt forviret over hvordan det nøjagtitigt kan ske. Så jeg har en masse spørgsmål som jeg håber i kan svare på (:

Jeg ved at jeg selv skal have rytterlicens, dvs. rytmærk. 3+4 og 1,2,3 prøven. er der mere som jeg skal sørge for ved mig selv?

Så ang. ponyen. Hun har ikke hestepas som jeg ved at de skal have. eller er det konkurrence pas? jeg kan ikke finde ud af det (: Hvad koster sådan et og er det kun dyrlæge som tjekker alderen og besigteren som jeg skal have fat i eller er der andre?

hvad har i givet i alt for at få det lavet. skriv gerne en liste og hvad det kostede mm.

er der andet jeg behøver at vide mht. distriktsstævner eller hvordan jeg kan starte dem?
Forresten, hvilke klasser og til hvor meget skal en 1'er ponys equipage ride til hvor mange gange før man kan starte landsstævner?

Jeg håber meget at i kan hjælpe mig, da jeg kun har lidt over 2 år tilbage som ponyrytter og gerne vil have så meget ud af det som muligt (:

I må gerne skrive hvordan i har gjort.

Mvh. Nanna (:

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af aftræk fra badeværelset i loft til taghætte 2.000 kr.
  • Vandinstallation til opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Hænge maleri op 500 kr.
  • Skift af vaskemaskine 650 kr.
  • samling af sænke/hæve bord fra Jysk 625 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  til jer som starter C-stævner og op (:
  • #1   6. okt 2009 Jeg ved ikke så meget..
    Så vidt jeg ved skal hesten bare have et hestepas, konkurrence pas er vidst hvis du skal starte i udlandet.. men er ikke sikker.
    Du har ihvertfald ikke brug for mere end rytterlicens, jo så rigtig påklædning. Hvide ridebukser, stævnejakke osv.
    Men jeg ved at for at starte landstævner skal man bare have redet 3 fejlfrie Mb'er.

• #3   6. okt 2009 SLE ;D .
    tak for det hele (:
    - men jeg er dog dressur rytter så det er mere hvad jeg skal ride i dressur, hehe (: det er en blanding, men ja det ville være dejligt hvis du gad at undersøge det ;i

jer andre;
    okay, tak (:

• #4   6. okt 2009 Hej med dig..

Jeg har lige fået lavet konkurrencepas til 2 af mine heste og min datters pony..

Den ene havde rødt pas, de andre ingen stamtavle..

Jeg havde min dyrlæge hos mig i vac. anledning og fik hende til at lave de papir der skulle til.. der var ingen måling af mine heste.. Det kostede mig så vidt jeg husker 450,- pr hest/pony...

Derudover skulle jeg indbetale et gebyr til landscentret mener det var 400,- for dem uden papir for at få lavet et konkurrencepas...

Er ikke selv nået så langt som til at stille stævne endnu... men glæder mig meget til det...

Ydermere fik jeg min dyrlæge til at overføre alle vac.. til hestepassene..

Håber du kan bruge det...

• #5   6. okt 2009 Fleur T
    tak, det kan jeg. men skulle dine heste ikke måles? hvad gjorde dyrlægen udover at tjekke alder? (:

» AnneKrogh&IceCube «
    tak (:

• #6   6. okt 2009 Hun tegnede dens aftegninger... tjekkede tænder for alder ( kun ponyen )... tjekkede deres chip nr ( mine er alle chippet ) min pony er valak og jeg har et papir på hans kasteration.. dette blev sendt med sammen med papirene til landscentret.. da der står at han ikke må bruges til konsum... det skal de bare vide... jeg fik det retur igen...

• #7   6. okt 2009 okay (:

• #8   6. okt 2009 Ponyen skal have KONKURRENCE-pas (dvs. den skal besigtiges og resultaterne skal sendes ind til Landskontoret, men dette fortæller din dyrlæge dig alt om. Derudover skal den have gyldigt vacc. bevis. Ponyen skal være målt ved mpler, og dette skal være skrevet i passet. Målet skal være taget i stævneåret, dvs. hvis du vil starte c-stævne i år, skal ponyen være målt iår.

Rytter:
    Du skal have ryttermærke 3+4, og have taget klar-parat-start-prøven, og tilsidst have bestilt din rytterlicens (et stykke papir du skal udfylde).
    Du skal også kunne vise et bevis på at du er medlem af en klub (det kan være en regning fra klubben eller et medlemsskabs-bevis.

En 1'er-pony skal i dressur have gået PRI/PRT/PRM til 2x63% eller 1x65% for at være kvalificeret til landsstævner.

Når du skal til c-stævner, skal du huske at hesten skal bære et synligt stævnenummer på venstre side.

• #10   6. okt 2009 Barbie: det er der ingen regler om? OUT-reglerne er blevet afskaffet, og med mindre at det står skrevet i proportionerne til de respektive stævner, så må man selv om hvad man starter.

• #11   6. okt 2009 TeamRORK•Trine&Maracash•
    mange tak, præcis hvad jeg ville høre, men hvad har de forskellige ting kostet? (:

• #12   7. okt 2009 Rytterlicens: 500,-
    Måling af pony: 250,-
    Konkurrencepas (hvis hesten HAR pas i forvejen): 300,-
    Konkurrencepas (hvis hesten IKKE har pas i forvejen): 400,-
    Jeg ved ikke hvad det har kostet at få besigtiget hesten, da min far er dyrlæge, og det er ham der har besigtiget begge ponyer, men ring til din dyrlæge og spørg.
    Deerudover koster ryttermærkerne selvfølgelig en del, men det er 5 år siden jeg tog dem, og jeg ved ærlig talt ikke hvad de koster.

Men hvis du har flere spørgsmål der skal uddybes, så er det altså lettere for både dig og os, hvis du ringer til DRF og får svar, så får du også et mere præcist svar.

• #13   7. okt 2009 tusind tak, det er rigtig godt forklaret (:

Kommentér på:
til jer som starter C-stævner og op (:

Annonce