{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.776 visninger | Oprettet:

Ureden hest, "hård hud albuen?" {{forumTopicSubject}}

Min araberhoppe, som er ureden(går i løsdrift, bliver trænet lidt fra jorden og gået ture med) har de sidste par uger haft lidt "hård hud" på hendes højre albue. Det er lidt knoldnet, men man kan pille skorper af, ligesom hård hud under fødderne. det ligner virkelig en hest, der bliver forstyrret af en dårlig gjord og alt for meget sved + pels, problemet er, det kan bare ikk være grunden....

Eftersom hun ikk rides(=ingen gjord til at forstyrre), aldrig kommer op og svede under træning (bliver kun varm, da jeg øver akademisk) og ikke er typen som løber og leger, så kan jeg ikke forstå hvorfor dette opstår...?
Er der nogen som har ideer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ureden hest, "hård hud albuen?"
  • #1   13. okt 2009 Kan være hun ligger på for hårdt underlag.
    Eller når hun ligger ned kan forhoven trykke på albuen. prøv at lyft benet og luk den sammen som når den ligger ned. Se om hoven rører hvor det er skorpet.
    Der er også noget der heder albuesvamp, men det er en hævelse efter en trykning, men den er vel ikke hævet. Kun skorpet.


  • #2   13. okt 2009 Hmm..., det med hoven er en mulighed, synes bare det er underligt, når jeg ikk har set det før smiley
    - men prøver at tjekke "løfte ben" idéen, og næste gang jeg ser hende ligge ned og sove, så kan jeg kigge efter om hun rammer (hun sover mest på højre side, altså vægten på højre side)

    Nej, det er ikk hævet, og synes ikk jeg kan forestille mig hun har fået trykning efter ikk at have været redet i .... 3 år ?


Kommentér på:
Ureden hest, "hård hud albuen?"

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce