{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
773 visninger | Oprettet:

Nyt kamera 2 {{forumTopicSubject}}

At vælge nyt kamera 2

Stadigvæk kommer der tråde vedr. jeg skal have nyt kamera, og svarene er altid de samme

D40
D60
D90
1000D
450D
500D

Men hvorfor kommer alle disse bud, uden nogen forklaring, skyldtes det, mangel på vide om hvorfor man nu siger sit ejet kamera, for tager vi de ovenstående kamera, tager de alle stort set ens billeder, ligger alle sammen omkring 10 til 12 mega pixels, der faktisk kun 2 som skiller sig ud, det er D90 og 500D de optager nemlig video i HD kvalitet.

Gå vi tilbage til D40-60 & 1000-450D er de alle det man kalder populær kamera, dem fabrikkerne lever af at sælge i millionvis, og jo de er alle gode kameraer til deres pris, men nå prisen og billede kvaliteten stort set er ens, hvad så forskellen der gøre man skal vælge det ene frem for det andet ?

Jo man skal se på betjeningen af de enkelt kamera, for husk ikke alt er lige logisk opbygget for alle, endvidere hersker der en krig mellem Nikon og Canon bruger, men hvorfor, for ser vi udviklingen på disse 2 mærker har de gennem tiden skiftes til at være nr. 1 og 2 på markedet stort set altid.

Så inden i giver jeres bud til et medlem på HG, burde i heller spørgere til, hvad skal kameraet kunne.

Hvad må det koste ?
Hvor hurtigt skal det være, hvor mange billeder pr. sek. ?
Video og krav til video kvaliteten ?
Hvad skal kameraet bruges til ? ( portrætter heste landskab familie billeder osv. )

Og der kunne være mange flere spørgsmål, men ens for dem alle er, det er den nye bruger der skal vælge sit kamera, for som sagt, kan man ikke sætte en finger på billede kvaliteten efterhånden, så nå alt kommer til alt, skal ens vælg ligge i betjeningen af kameraet, hvor logisk er den for dig, hvordan er tilbehørs udvalget, både blandt originale dele samt uoriginale dele, og hvad er prisen for at udvide sit kamera.

For hvad nytter det at fare ud og købe et nikon D200 eller D300 Canon 50D eller 5D mkII fordi de bare er fede og gode kamera, om man ikke få råd til at købe ekstra udstyr som blitz, modlysblænde osv.

Et andet spørgsmål der altid snakkes om, det skal bare være det bedste kamera, jamen det bedste kamera her og nu, er jo kun næst bedst om 6 til 12 måneder, så der en ny model på markedet, som er endnu bedre osv. Og vil i så fare ud og købe det i stedet for det andet i købte.

Kan give jer et ex. På et af foto forums jeg er med i, er der kæmpe diskussioner lige nu vedr. Canon´s nye 7D kamera, det springer simpelthen rammerne for hvad man kan stoppe i et kamera af avanceret teknologi, men tager det så bedre billeder end sin lillebror Canon 5D mkII.
Jeg vil sige nej, da vi snakker om 2 vidt forskellige kameraer, det ene er crop kamera hvor det andet er fullfram kamera.

Fullfram er simpelthen verdens bedste teknologi til landskabs og portræt billeder, og dette skyldes den store sensor, som har samme størrelse som en gammel 35 mm film, hvor i mod sensoren på en 7D ( og alle andre før omtalte kameraer i dette indlæg ) er crop kamera, der forstørres billedet digitalt med 1,5 til 1,6 gange for at opnå denne 35mm størrelse.

Men hvor er det jeg vil hen med dette indlæg, ved det faktisk ikke, for lige meget hvor mange gode råd man giver, så kommer der altid 100 tråde efterfølgende på, hvad kamera skal jeg købe osv.

Jo her kommer mit råd, find den lokale fotobutik ( og det er IKKE bilka )snak med dem, få lov til at holde de forskellige kamera i hånden, som ligger i din prisklasse, og se hvordan betjeningen ligger til dit behov.

Og her til sidst, til dem som alligevel bare kun vil have det bedste, så må i heller spare op i nogle flere år, for det bedste fås ikke under 30000 kr. !!!!

Og husk så her til sidst, i offer gerne 4 til 5000 kr. på jeres kamera, og alligevel spørgere i efter gratis foto programmer, lidt mærkeligt i mine øjne, for du burde heller lægge 800 kr. oveni og få et foto program som kan fixe dine billeder 100 %

Dagens sure opstød smiley

Peter



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nyt kamera 2
Kommentér på:
Nyt kamera 2

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce