{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
925 visninger | Oprettet:

håndprøve - har i prøvet? {{forumTopicSubject}}

hej mini folk...

Jeg bliver simpelthen nødt til a vide, om det "bare" er min dyrlæge som ikke er særlig go til miniature eller om det er sådan over hele DK...

Jeg havde en dyrlæge ude, for a fast slå hvornår Kylie skulle fole, for jeg kan virkelig ikke finde ud af det, hun driller en del, trækker mælk op hvis man røre hendes yver, og er i brunst (men ved a både hendes søster og mor også er det gennem hele drægtigheden), men mit problem er a min dyrlæge ikke kunne lave en håndprøve på hende, hun kunne simpelthen ikke få hendes hånd langt nok ind, til a fast slå om hvor langt hun var henne, hvilket jeg jo ikke er helt tilfreds med, da jeg ikke har nogen anelse om hun kan fole i nat (drastisk sagt) eller om der går flere måneder.... hendes yver begyndte for en lille månede siden a vokse, og nu er det fyldt uden at være spændt...

nogen har ved lidt mere end mig, som vil hjælpe?? eller som kender en dyrlæge i midt/øst/vest jylland som kan foretage en håndprøve??

på forhånd tak..

MVH Louise

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  håndprøve - har i prøvet?
  • #1   17. okt 2009 Samme problem har vores ...

• #2   17. okt 2009 Kan din dyrlæge ikke skande hende ? prøv og tag kontakt til Malene hun har en dyrlæge der skander hendes små amha hopper.

• #3   17. okt 2009 Her er hendes stutteri navn og mail adresse :
    5 Star Miniatures
    5StarMiniatures@gmail.com

• #4   17. okt 2009 hun kunne simpelthen ikke få hånden op... Kylie stod stille i de første 15 min, men derefter blev hun træls og hoppede rundt (hvilket jo er foreståeligt)....

Jeg brugte dyrlægerne fra vestergade i silkeborg hvis der er nogle der har hørt om dem??
    spurgte også om hun ike kunne scane hende, men der ska de stadig have hånden op sagde hun...

Jeg har overvejet a få en anden dyrlæge ud som plejer a bedøve hopperne ved håndprøve, men så kan han jo også ødelægge hende uden hun selv siger fra.... smiley

• #5   19. okt 2009 Du kan købe en tester via din dyrlæge som hedder predic-a-foel. Det er en hurtigtest til bestemmelse af folingstidspunktet. Du skal bare samle en lille smule urin fra hoppen i et glas når hun tisser til at udføre prøven med.

Jeg syntes det er utrolig synd for de små dyr at skulle enten scannes eller håndprøves. Der er ikke plads til en menneskehånd. Hvorfor udsætte dem for det, når der findes både en drægtighedstester (W.F.C. drægtighedstest) og en tester til folingstidspunktet ?
    Prisen for testerne er h.h.lv. W.F.C. kr. 387,50 og P.F.A. kr. 975

Jeg har brugt W.F:C hver gang til mine hopper, og de har givet 100 % sikkert svar hver gang.

Kommentér på:
håndprøve - har i prøvet?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce