{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
377 visninger | Oprettet:

Føllene faster :/ :s {{forumTopicSubject}}

Ja som overskriften siger har jeg søndag formiddag fået to over skønne følle basser hjem, dog er der det problem at de ikke vil æde deres foder, faktisk slet ikke røre det. De æder godt med hø og drikker også fint vand.
De virker til at være glade for at stå hvor de står og nogle rigtige hyggetrolde.

Mit spørgsmål lyder så på om det er fordi de ikke er faldet helt til endnu?

Gerne nogle forslag til hvad jeg kan gøre..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Føllene faster :/ :s
  • #2   19. okt 2009 Hm... Har du andre heste i stalden?

Jeg ved ikke, om det gør sig gældende for dine føl, men min oplevelse er, at når man introducerer et føl for nyt foder, så skal der helst være en anden hest til at vise, at foderet er OK - det plejer føllets mor jo at gøre for det.

Da min Futte ankom, ville han heller ingenting spise - ud over hø - den første uges tid. Uanset hvad jeg prøvede at blande i foderet, stak han bare mulen ned, snusede og rynkede på næsen ad det. Æblestykker og æblemos hjalp LIDT, men det fiskede han så bare fra og lod resten ligge.

Så fik min kæreste den geniale idé at stille Falle og Futte med hovederne mod hinanden, så de kunne nå hinandens foder (de får jo det samme) og lade dem spise sammen på den måde. DET hjalp; i løbet af en enkelt aften tog Futte en ordentlig kovending, og han har spist sit foder med største fornøjelse lige siden. smiley

Jeg ved selvfølgelig ikke, om det vil være løsningen for dine føller, men måske var det værd at prøve, hvis du har muligheden? smiley

• #3   19. okt 2009 min frieser følle var lige sådan den første uges tid, spiste masser af hø og fik vand men ville ikke spise sit foder. Hun er på stald om natten og er begyndt at spise op nu:=) så gi dem lidt tid til at falde til så skal det nok komme.

• #4   19. okt 2009 Jeg tror simpelthen ikke på at de ikke kan lide foderet når de ikke engang har smagt på det..

Ja der er andre heste i stalden men er desværre ikke sikker på det er nogen der vil dele foder smiley
    Må jo bare håbe på at de kommer på bedre tanker.

Liselund - Dejligt at høre smiley

• #5   19. okt 2009 føllet kan sikkert ikke lide foderet.. det er jo ikke ordenligt foder så :- ) prøv at købe en lille sæk foder og se hvad de kan lide.

• #6   19. okt 2009 Jeg tror altså stadig, det handler om, hvis der er tale om et nyt foder, at føllet simpelthen ikke har forstået, at det er mad, der ligger i krybben...

Hvad har føllet fået der, hvor det boede før? Kan du ikke anskaffe noget foder, føllet er vant til at spise, og så langsomt blande op med det foder, du ønsker, det skal spise?

Det har jeg da i hvert fald også tidligere haft succes med (det duede bare ikke i Futtes tilfælde, da han var vant til at få foder købt i Tyskland). smiley

• #7   19. okt 2009 Camilla - hvis du læser hvad jeg skriver så står der flere gange at de ikke engang har rørt foderet ergo mener jeg ikke man kan sige at de ikke kan lide det, og jeg mener det er ordentligt foder jeg har købt, da jeg i hvert fald ikke har gået efter det billigste men efter det jeg mener passer hestens behov..

• #8   19. okt 2009 jo (:
    - har selv passet en del heste med der her problem.. de rørte ikke foderet fordi de ikke kunne lide det.

Prøv noget nyt.

• #9   19. okt 2009 Camilla - Lige nu har jeg ikke tænkt mig at skifte da jeg selv har på fornemmelsen at det er lidt det Louise siger der er galt..

• #10   19. okt 2009 ok :- )

men så prøver du bare det.
    du må jo prøve de råd du mener kan virke.

• #11   19. okt 2009 Anna - Den ene vil gerne spise æbler men den anden nægter simpelthen alt andet end hø smiley

• #12   20. okt 2009 De er begge begyndt at spise lidt bedre smiley Og ja de deler boks under fodring for de står i boks sammen hele tiden smiley

Kommentér på:
Føllene faster :/ :s

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce