Mindre opmærksomhedsproblem.. {{forumTopicSubject}}
Vær hilset alle i dejlige mennesker!
Jeg har et mindre, eller skulle jeg måske sige større, problem med at få fat i min dejlige teenager Shadows opmærksomhed. Jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skal få ham til at være med i de lege/øvelser jeg vil have ham med i. Jeg prøver at løbe og lege, men han gider ikke rigtigt, skridter blot dovent med uden rigtig at vise interesse. Når vi nusser, falder han næsten i søvn, hvilket er helt okay, men derefter er det også rigtig svært at få ham igang igen!
Jeg har en enkelt gang eller to haft en pisk med, den har han været rigtig bange for, men er det heldigvis ikke mere. Men hvis jeg prøver at fange hans opmærksomhed ved at slå med den i jorden, bliver han snarere bange end opmærksom. Derfor er jeg selvfølgelig stoppet med det igen.
Jeg har også prøvet med godbidder, hvilket fint fanger hans interesse, for det er jo mad! Problemet her er bare at han bliver alt for 'hooked' på maden, og slet ikke ser efter mine signaler. Derimod bliver han bare 'umulig' og prøver at skubbe, nappe og rode i mine lommer.
Jeg synes efterhånden jeg har prøvet at få ham med rigtig mange gange nu, på mange forskellige måder (Flere end der er nævnt) Men intet virker sådan for alvor.
Jeg er sikker på at han ikke er en dum hest, tværtimod. Måske finder han det bare ikke interessant? I bund og grund er det jo mig der skal få ham til at være interesseret og være glad for at lege/arbejde med mig.
Så det jeg nu spørger om, kære alle, er om i har nogen idéer til hvordan jeg skal gribe dette an? Det ville være dejligt med en slags 'mentor' der ved hvad personen har gang i, altså en 'mentor' på skrift
Håber der er nogen derude der har et svar, vil gerne komme dette lille problem til livs så vi rigtig kan komme igang!
/Clara og Shadow
apr 2008
Følger: 589 Følgere: 707 Heste: 2 Emner: 315 Svar: 2.955
jeg havde det samme problem med peter. du skal bare lære et " du stopper her signal" .
mit signal til at han skal smutte væk fra mig er at jeg tager mine hænder op i brysthøjde og vender mine håndflader. så plejer han at gå eller stoppe med at tigge.
At få heste der er rolige og koldblodige til at hook'e er svært og nogen gange kræver det altså godbidder.
en "klikker" er også en god ting, hvis du ikke ligesom mig glemmer ting der ikke er limet fast til kroppen ;D
at lave "hurtig" træning dvs at presse ham mere ( pres = at sætte tempoet op) fx at gå lige ud med hesten ved siden af dig , og stoppe uden at dreje rundt om dig ( dvs stoppe og stå stille) eller at gå lige ud ved hesten ved siden af dig også dreje meget skarpt.
men der er maaaaange ting der kan gøre det godt
dec 2008
Følger: 60 Følgere: 60 Heste: 1 Emner: 5 Svar: 19
Men jeg vil prøve det der når jeg kommer ud til ham imorgen, tusinde tak! ;D
Mindre opmærksomhedsproblem..
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside