{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
632 visninger | Oprettet:

Tendens til bløde pøller - what to do? {{forumTopicSubject}}

Hej i kloge rotte-folk. smiley

Den ene af mine drenge har lidt tendens til at få blød afføring. Det er særligt udtalt når de får meget grønt, så nu har vi i en periode prøvet kun at give dem altromin og så helt undladt at give grønt eller godbidder.
De har siden vi købte dem fået altromin som grundfoder og så har vi suppleret med diverse grønt, cornflakes, nødder, hundekiks og af og til lidt katte vådkost.

Det er umiddelbart blvet bedre af at holde en streng diæt, men der kommer stadig af og til en blød lidt splattet pølle.

Er der nogle af jer der har en ide til hvad man kan give dem for at stabilisere maven? Tænker at jeg måske har kommet til at slå den lidt ud af balance ved at give for meget grønt på et tidspunkt. Da får af og til en vindrue som slik og tror måske der på et tidspunkt var en klase som var mere syreholdig end de plejer at være. Kan en enkelt "sur" vindrue godt slå maven ud af balance?

De er alle i lige godt humør og opfører sig som de plejer, så jeg er på nuværende tidspunkt ikke så bekymret over om der er noget alvorligt galt, men synes bare gerne at der snart skulle være styr på alle de tre små mavser, så der igen kan få lidt frisk grønt at gnave i.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tendens til bløde pøller - what to do?
  • #1   20. okt 2009 Det er meget normalt at de får lidt tynd mave af for meget frugt og grønt. Det gør vi jo også hvis vi spiser for meget af det :O)
    Når mine har haft tynd mave har jeg bare givet dem et tørt stykke brød. Det er altid blevet bedre, men ved ikke om det er brødets skyld eller om det er fordi jeg har skåret lidt ned på alt salaten og frugten. Men prøv med brød og se om det hjælper :O)

• #2   20. okt 2009 Skær ned på salat, agurk og andre vandholdige ting. Peberfrugt kan også give blød mave/diarre. Gulerødder er godt. Og så tørt brød.

• #3   20. okt 2009 De gider slet ikke spise salat, de tre små kræsenpinde og agurk har de kun fået i meget meget små mængder netop pga. risikoen for dårlig mave.

Kan være de bare skal startes forsigtigt op med lidt gulerødder og så lidt tørt brød ved siden af.

Tak for hjælpen smiley

Kommentér på:
Tendens til bløde pøller - what to do?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce