2. feb 2009 Følger: 68 Følgere: 64 Heste: 2 Emner: 57 Svar: 301
hjælp! han bider efter de andre. {{forumTopicSubject}}
UNDSKYLD AT DET ER SÅ LANGT!
hej allesammen, jeg står og har et lille problem. jeg rider verdens dejligst og mest fantastiske hest hver torsdag, fra 6-7. der er så en pige der rider ham før mig i en halv time. han står normalt nede på gården men vi sætter ham altid ind i en boks oppe i ridehuste fordi at vi ikke kan nå ned med ham og han vil nok også blive lidt forvirret af det.
men når han står i boksen langer han ud over med hele overkroppen og bidder efter alle de andre heste der står i nærheden af ham. jeg fjerne så hans hovede og går ind i boksen for at beroglige ham men han tripper og går runddt om sig selv inde i boksen. jeg kan mærke på ham at han bliver stresset og frustreret. men jeg bliver samtidig sur på ham fordi at han maser mig op af væggen for at komme ud og bide efter de andre.
det irrretere mig at jeg bliver så sur på ham og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for at få ham til at holde op!
så mit spørgsdmål er om der er nogen der har en ide til hvad jeg kan gøre?
hestevrinsk Louise:)
maj 2009
Følger: 68 Følgere: 61 Heste: 6 Emner: 187 Svar: 755
grunden til han sanper og streser kan evn. være fordi han er leder af flokken,
eller fodi han er alene og ikke har nogen venner vi har en
på gården har vi også en hest som snapper det er fordi han er ledern
vi skubber ham bare væk og siger nej eller hans navn så han forstå
okt 2007
Følger: 28 Følgere: 25 Heste: 1 Emner: 6 Svar: 120
feb 2009
Følger: 68 Følgere: 64 Heste: 2 Emner: 57 Svar: 301
Christine B: ja der er bokse inde i ridehuset:)
jul 2008
Følger: 43 Følgere: 41 Heste: 3 Emner: 75 Svar: 1.679
En løsning kan være:
-At du tager en anden hest med så de ikk er alene men har hinandens selvskab (det skal jo så dog være en hest der kan med de andre i stalden)
-At du bare lader ham diskutere det færdig med sine naboer, og så burde de også falde til ro.
-At du smider foder (hø) ind til ham, så han ikk er så fokuseret på at blive sur på de andre.
Men noget jeg ikk tror nytter er at du stiller dig mellem og bliver sur. Det forvirre hesten endnu mere, og du udståler jo så præcis den samme vrede som hesten, og den føler sig bekræftet i det den gør.
feb 2009
Følger: 68 Følgere: 64 Heste: 2 Emner: 57 Svar: 301
hjælp! han bider efter de andre.
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside