{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.163 visninger | Oprettet:

Pris Obduktion {{forumTopicSubject}}

Mit føl fra i år døde tirsdag morgen, efter en del dyrlæge besøg søndag og mandag. Den ene dyrlæge tror det er en fejl på Hjerteklapperne. og den anden tror det har været en forgiftning. Føllet døde i morges inden dyrlægen nåede at komme igen, og vi er her bagefter kommet til at snakke om at få den obdukteret. Det er dyrt at få dyrlægen til at gøre det, så vi har snakket om at få det gjort ved daka.
Er der som kender en Pris på obduktion af føl på 6 måneder.
Fra beder mig venligst kommentarer på Dyrlægernes evner når de ikke har kunne rede den eller fundet den aktuelle grund. Jeg tror på begge dyrlæger har handlet rigtigt og er fuld tilfreds med deres arbejde.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pris Obduktion
  • #1   17. nov 2009 Jeg tænker lidt på en blodanalyse ifm. forgiftning

  • #2   17. nov 2009 KAn sådan en også foretages på daka eller hvor tager de disse prøver henne?

  • #3   17. nov 2009 Jeg vil mene at hvis de får noget blod fra føllet, uanset hvor det er, så kan de læse det.
    Ved desværre ikke om Deka gør dette. Tror det ikke.


  • #4   17. nov 2009 Jeg har selv for 1 mdr. siden mistet min 2½ års hingst. Dyrlægen mente også her at det drejede sig om en forgiftning. Men var ikke sikker.Han blev slinger i bagparten og tarmene var ude af funktion. Jeg ville have haft ham obduceret, men som dyrlægen sagde. Hvis de ikke ved helt hvad de skal kigge efter, så kan det komme til at koste det hvide ud af øjnene, fordi de skal tage en masse prøver, som skal sendes ind. Så jeg valgte at lade være med det.

  • #5   17. nov 2009 Lone S: Okay.. Men det var mest det med fejl på hjerteklapperne vi ville have undersøgt. men dyrlægen nævnte igår at han troede det kunne være en forgiftning, fordi det gik bedre og han behandlede den derfor mod det. Men så i morges var det helt galt og den døde.. men vi kan prøve at ringe til dem igen og spørge om de kan det.

    Irene W: JA det er selvfølgelig rigtig at hvis de ikke ved hvad de skal kigge efter kan det blive en dyr fornøjelse. Men mit føls tarme fungere optimalt. det var bare hjertet og pulsen som pumpede løs og alligevel hang den med hele kroppen.


  • #6   17. nov 2009 Nå har lige fundet ud af nu at det kun er dyrlægen som kan lave en obduktion af hesten. så spørg lige dyrlægen om de tror at de vil kunne se på om det er hjertet, kan de ikke det, er der nok ingen grund til at ofre mere på det..
    Det er bare trælst når man mister :,(


  • #7   17. nov 2009 Vi fik en opduceret ved Daka, det kostede 500 kr.

  • #8   17. nov 2009 jeg fik mit 08 følle obd. 28 dage gammel, kostede mig 750 kr,. og dette gjorde at jeg fik det konkrete svar på hva det var smiley

  • #10   18. nov 2009 Jeg gav knap 600 kr

  • #11   18. nov 2009 okay... Tak for jeres svar... vi kontaktede dyrlægen igår eftermiddags og spurgte om de ville kunne finde svar?
    Han mente at de bare ville finde et slapt hjerte og på den måde kunne de jo ikke se om hjerteklappernes funktion har været optimal...
    Men tak for hjælpen.
    OG ja det skide trælst og rigtig synd at hun gik bort :´(


  • #12   18. nov 2009 jeg gav 300 for obduktion af mit føl ved dyrlægen.

    og min første hest blev det ved daka og der gav jeg 475 med moms tilbage i ´99


  • #13   19. nov 2009 Tilføjelse:

    Jeg gav knap 600 kr, men det var uden blodprøver osv. De skar ham kun op for at se spiserør, mave osv.


Kommentér på:
Pris Obduktion

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce