{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
467 visninger | Oprettet:

Har nogle problemer!! {{forumTopicSubject}}

Jeg har nogle problemer med Trolderik, den pony jeg har part på, og de er:

1. Når man har ham løs i ridehallen, syger han fuldkommen af, bukker, stejler o.s.v. Hvis man vil prøve at lave Join up, løber han truende hen imod en, og når han er en meter fra, vender han om, og kaster med hovedet. Hvis man prøver at holde ham på en volte ved at holde ham væk med pisken, går han HELT i spas, og bukker og stejler og alt muligt. Skal jeg droppe det?

2. Trolderik er helt fantastisk at ride inde i ridehallen, men så snart man kommer udenfor, prøver han hele tiden at bukke en af, og løbe afsted, selv hvis det er godt vejr. Det er noget, han er begyndt på for en måned siden, og har ellers altid været ligeså sød udenfor. Nogle forslag til, hvad jeg kan gøre?

3. Jeg elsker at ride ture, hvem gør ikke det? Men hele hans liv har han altid været SÅ vild i skoven, og stejlet, og stukket af o.s.v. Selv hvis jeg tager en rolig skridt-tur MED trækker. Er han bare sådan en hest, man ikke skal ride i skoven på, eller?

4. Han er så frygtelig stiv i halsen! Man kan næsten overhoved ikke få ham ned. Han tidligerer tidligerer ejer red han LA med mod heste, og vinder.. Hvordan kan jeg gøre ham bløderer?

5. Da vi er 3 om ham, kan hans rigtige ejer ikke rigtig sætte ham i respekt, da hun kun har redet i 1 år. Jeg tror, det er derfor, han er blevet sådan. Men hvis hun ikke så godt kan sætte ham i respekt, så vil han jo blive ved med at være sådan.. Jeg tror, på en måde, hun er lidt bange for ham..

Håber at nogen kan hjælpe mig smiley

MVH Elisabeth smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix en lampe 620 kr.
  • Opsætning af stikkontakt til vaskemaskine 500 kr.
  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Har nogle problemer!!
  • #1   21. nov 2009 Du skal sætte dig i respekt og vise at du er lederen : )
    Hvis han ikk acceptere dig som leder fra jorden af ville han heller ikk altid gøre det når du sidder på ham.

Det lyder altså til at han har meget energi der skal brændes af.
    Hvor tit bliver han redet ordentlig igennem ?

Hvis man skal lave join up, skal han nok helst ikk være i en kæmpe hal, så skal man dele den om med fx bånd eller sådan noget, så der ikk er så meget plads. Sådan at det er på størrelse med en lille rund longebane, ellers fanger du aldrig hans opmærksomhed.

Når han har gået LA, skulle han gerne kunne gå til bidet så snart man giver de rigtige signaler og sidder rigtigt. Men hvis han er helt vild stiv i hele halsen, ville han nok ha godt af noget massage.

• #2   21. nov 2009 Ok, mange tak smiley han bliver redet 6 dage om ugen...(:

• #3   21. nov 2009 Det var da så lidt : )
    Det er bare nemmere at hjælpe når man kender den og har set den, for der kan være mange grunde til at den gør de ting den gør : )
    Bare sådan en ting som hvis hende den anden måske er lidt bange for den, kan præge den og gøre at den ikk føler sig godt tilpas

okay : ) Men nu svinger det også meget med hestes energi og temperament.
    Nogen har brug for meget træning og andre har ikk.
    Arbejder den tit hårdt ?

• #4   21. nov 2009 Den arbejder sådan normalt (: mest hårdt ..

Kommentér på:
Har nogle problemer!!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce