647 visninger
|
Oprettet:
alle os med spædbørn og heste... {{forumTopicSubject}}
ja, hvordan pokker får i dagene til at hænge sammen med bleskift, sutteflasker, ekstreme mængder af vasketøj, en træt kæreste der kommer hjem fra arbejde, og så lige den der hest man også gerne lige sku ha redet lidt på - i mit tilfælde gerne 5-6 gange om ugen
(dream on ;))
Så hvordan pokker gør i`?!? gode erfaringer, råd og tips søges. Og i det hele taget - velkommen til en debat om spædbørn og heste
maj 2007
Følger: 105 Følgere: 100 Heste: 8 Emner: 3 Svar: 95
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 21 Emner: 106 Svar: 693
maj 2005
Følger: 49 Følgere: 47 Heste: 1 Emner: 16 Svar: 583
I løbe af dagen får jeg ordnet vasketøj osv, vi laver mad sammen og når vi har spist skal pigerne jo i bad/vaskes, og så får de nattøj på. Når den store er puttet, giver farmand den lille vælling, mens jeg tager i stalden.
Der er nogle aftner hver uge hvor jeg ikke tager afsted, eller vi laver en hyggeeftermiddag ud af det og tager afsted allesammen (når min kæreste har tidligt fri).
Hvordan det kommer til at fungere når jeg begynder på elevplads efter nytår ved jeg ikke endnu, men det skal nok gå.
Tror det bliver noget med 2 (måske 3) hverdage hvor jeg tager derud, og så i weekenderne.
Og så må jeg jo leve med at det tager lidt længere tid at optræne hesten på denne måde =0)
aug 2007
Følger: 42 Følgere: 46 Heste: 10 Emner: 17 Svar: 192
feb 2008
Følger: 10 Følgere: 10 Heste: 2 Emner: 1 Svar: 184
Få en god rutine kørt ind med dit barn, så dere r ca faste sovetider, så du ved hvad tider du (ca, for det er jo småbørn det handler om) kan regne med. Sæt vask over inden du kører og hav sovende baby med i stalden, der sover mens du rider.
Hav eventuelt en veninde med, der lige kan snuppe baby i barnevognen, hvis du ikke er helt færdig med hesten når h*n vågner.
Men planlægning og gode rutiner, så du OG baby ved at det bare er hverdag og der sker det samme hele tiden. Så er der tryghed og så kan du nå en hel masse med et trygt og roligt barn.
okt 2009
Følger: 16 Følgere: 14 Heste: 1 Emner: 2 Svar: 12
Og en kæreste som er arbejder på en maskinstation ( hvor hans arbejdets tider er meget ustabil)
Men her hjemme er tirsdag og torsdag heste dag samt weekender.. men det hele handler om at plandlægge din tid.. smid tøjet over inden du tager ned til hesten..
Håber du finder ud af det hele..
dec 2006
Følger: 158 Følgere: 136 Heste: 13 Emner: 265 Svar: 1.372
men jeg ved godt nok heller ikke hvordan jeg lige skal planlægge min dag når min barsel er færdig.
Mine heste står i en selvpasser stald da jeg ikke har råd til andet, så jeg SKAL derud hver dag og ornde boks, lukke dem på fold, give hø, og blande foder.... og 1 dag om ugen skal jeg fodre og give vand til alle hestene i stalden. (15 stk)
Da hun var nyfødt, så var hende og barnevognen med i stalden om formiddagen, og så ordnede jeg mens hun sov... men det dur ikke mere, da hun jo nu er en del mere opmærksomheds krævende, så hun røre, kigge, lege m.m. med alt det spændende som er = med at der intet bliver lavet....
Nu har jeg også en kæreste som er rigtig godt til at hjælpe til så jeg altid når at ordne hestene.
dec 2006
Følger: 45 Følgere: 38 Heste: 6 Svar: 52
Vi prøver at blive gravide, og vi taler meget om, hvordan vi får det til at hænge sammen med en unghest, som virkelig kræver stimulation og træning (ellers blir han uhåndterbar). Så jeg har skaffet mig en part allerede nu. En gratis part, som til gengæld kan hjælpe mig med at videreuddanne min unghest, imens jeg er gravid, og efterfølgende hvor der er dage, som der ikke står hest på.
Håber vi kan få det til at hænge sammen. Jeg er lige ved at DØ bare ved tanken om at undvære min hest!
apr 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Heste: 2 Emner: 6 Svar: 52
jul 2007
Følger: 26 Følgere: 37 Heste: 2 Emner: 12 Svar: 351
-det ER hårdt, og jeg går ofte i seng kl. 20.00 sammen med malene, for der er vi begge dødtrætte. men det er den eneste måde hvorpå jeg kan nå det hele da vi kun er os selv.
alle os med spædbørn og heste...