{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
647 visninger | Oprettet:

alle os med spædbørn og heste... {{forumTopicSubject}}

ja, hvordan pokker får i dagene til at hænge sammen med bleskift, sutteflasker, ekstreme mængder af vasketøj, en træt kæreste der kommer hjem fra arbejde, og så lige den der hest man også gerne lige sku ha redet lidt på - i mit tilfælde gerne 5-6 gange om ugen smiley (dream on ;))

Så hvordan pokker gør i`?!? gode erfaringer, råd og tips søges. Og i det hele taget - velkommen til en debat om spædbørn og heste smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Strømmen til min udendørs lampe forsvandt da der blev sat en lampe op i entreen. Samt stikkontakter der sidder dårligt i væggene. 1.880 kr.
  • VVS-gas komfur skrift 2.380 kr.
  • Hjælp til at få startet min IRobot med støvsugning og gulvvask op 500 kr.
  • Nedtagning af limet spejl 500 kr.
  • Samle sengeramme, løfte kasser og sofabord i kælderrum og sætte rullegardin op 1.000 kr.
  • Genopretning af skæv betonstolpe 1.600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  alle os med spædbørn og heste...
  • #1   25. nov 2009 Kender godt problemet. Har 5 børn og 7 heste/ponyer. Men jeg sørger for at min formiddag går med alt det praktiske men denlille sover. Om eftermiddagen står det på hestene sammen med vores store datter. Sørger næsten altid for at vi er færdige med hestene kl 16, så kan vi hente drengene og tage hjem og hygge inden madlavning. Men ved endnu ik hvordan jeg skal få det til at hænge sammen når jeg skal på arbejde efter barsel.

• #2   25. nov 2009 lyder også meget som min dag. Nu har jeg kun én hest og foreløbig et barn smiley Jeg har bare bemærket at rigtig mange af mine veninder i mødregruppen sidder derhjemme og rådner op (undskyld udtrykket) under deres barsel, og de kan ik rigtig forstå hvordan jeg får det til at hænge sammen, men man kan jo hva man vil, som du også sagde TEAM GLIK smiley kan lige pt heller ikke gennemskue hvordan jeg ska nå det når jeg starter på studie igen, men det man jo finde ud af til den tid smiley

• #3   25. nov 2009 Jeg har 2 piger (på 3½ og på knapt 10 måneder) og en nkelt hest (og en hund). Jeg går pt hjemme på barsel, så det er forholdsvis nemt at få det til at fungere nu.
    I løbe af dagen får jeg ordnet vasketøj osv, vi laver mad sammen og når vi har spist skal pigerne jo i bad/vaskes, og så får de nattøj på. Når den store er puttet, giver farmand den lille vælling, mens jeg tager i stalden.
    Der er nogle aftner hver uge hvor jeg ikke tager afsted, eller vi laver en hyggeeftermiddag ud af det og tager afsted allesammen (når min kæreste har tidligt fri).

Hvordan det kommer til at fungere når jeg begynder på elevplads efter nytår ved jeg ikke endnu, men det skal nok gå.
    Tror det bliver noget med 2 (måske 3) hverdage hvor jeg tager derud, og så i weekenderne.
    Og så må jeg jo leve med at det tager lidt længere tid at optræne hesten på denne måde =0)

• #4   25. nov 2009 jeg er gravid igen og har en datter på 3 år, og vi har gjort det sådan nu hvor jeg er på arbejde, at mandag, tirsdag, fredag, lørdag og søndag er hestedage, hvor manden passer barn og jeg kan tage ud at ride.. ( Nu er det desværre kun weekender, da min islænder står et sted uden bane/ridehal, så det er mørkt når jeg kommer hjem ) men sådan har det fungeret stort set siden min datter kom til verdenen, og sådan vil det køre når den lille nye kommer smiley

• #5   25. nov 2009 Du planlægger din tid... Det er det det handler om for mig i hvert fald.
    Få en god rutine kørt ind med dit barn, så dere r ca faste sovetider, så du ved hvad tider du (ca, for det er jo småbørn det handler om) kan regne med. Sæt vask over inden du kører og hav sovende baby med i stalden, der sover mens du rider.
    Hav eventuelt en veninde med, der lige kan snuppe baby i barnevognen, hvis du ikke er helt færdig med hesten når h*n vågner.

Men planlægning og gode rutiner, så du OG baby ved at det bare er hverdag og der sker det samme hele tiden. Så er der tryghed og så kan du nå en hel masse med et trygt og roligt barn.

• #6   25. nov 2009 Nu har jeg en datter på 16 mdr og går i skole ved siden af og har hest..
    Og en kæreste som er arbejder på en maskinstation ( hvor hans arbejdets tider er meget ustabil)
    Men her hjemme er tirsdag og torsdag heste dag samt weekender.. men det hele handler om at plandlægge din tid.. smid tøjet over inden du tager ned til hesten..

Håber du finder ud af det hele..

• #7   25. nov 2009 Jeg har det nemt lige nu.... min datter på 9½ månede er startet i vuggestue og jeg har 5 ugers barsel endnu... så mine 2 heste bliver trænet og ordnet mens den lille er i vuggestue og far på arbejde... og så henter jeg begge om eftermiddagen, og så er det hjem og lege/hygge og lave aftensmad, og så i bad og i seng smiley

men jeg ved godt nok heller ikke hvordan jeg lige skal planlægge min dag når min barsel er færdig.

Mine heste står i en selvpasser stald da jeg ikke har råd til andet, så jeg SKAL derud hver dag og ornde boks, lukke dem på fold, give hø, og blande foder.... og 1 dag om ugen skal jeg fodre og give vand til alle hestene i stalden. (15 stk)

Da hun var nyfødt, så var hende og barnevognen med i stalden om formiddagen, og så ordnede jeg mens hun sov... men det dur ikke mere, da hun jo nu er en del mere opmærksomheds krævende, så hun røre, kigge, lege m.m. med alt det spændende som er = med at der intet bliver lavet.... smiley så det er kun hvis der er god til i weekenderne at hende og farmand tager med for at kigge på hestene...

Nu har jeg også en kæreste som er rigtig godt til at hjælpe til så jeg altid når at ordne hestene.

• #9   25. nov 2009 Hvordan klarer I jer, jer med flere heste og et job også?? Så er der jo ikke flere timer tilbage i døgnet.. Eller er I bare så heldige, at I ikke behøver at arbejde? smiley

Vi prøver at blive gravide, og vi taler meget om, hvordan vi får det til at hænge sammen med en unghest, som virkelig kræver stimulation og træning (ellers blir han uhåndterbar). Så jeg har skaffet mig en part allerede nu. En gratis part, som til gengæld kan hjælpe mig med at videreuddanne min unghest, imens jeg er gravid, og efterfølgende hvor der er dage, som der ikke står hest på.

Håber vi kan få det til at hænge sammen. Jeg er lige ved at DØ bare ved tanken om at undvære min hest!

• #10   25. nov 2009 Ja tiden er der ik altid meget af men min datter er 9 mdr og går i dagpleje og det har givet en del mere tid men jeg får nu ik liga altid så meget tid til hestene som jeg gerne vil dog er det da en fordela t jjeg har dem herhjemme ved mig selv smiley

• #11   26. nov 2009 løsningen for mig har været at arbejde fra 4.30 om morgenen, og så til middag, så har jeg 3 timer til jeg skal hente malene, fra jeg får fri, hvor jeg kan nå at ordne vasketøj, passe heste, lufte hund, handle ind og så videre. (jeg bor på min arbejdsplads, og har bare en babyalarm med i stalden i tilfælde af hun vågner om morgenen inden jeg skal ind og ha hende i tøjet og hen til dagplejen.)
    -det ER hårdt, og jeg går ofte i seng kl. 20.00 sammen med malene, for der er vi begge dødtrætte. men det er den eneste måde hvorpå jeg kan nå det hele da vi kun er os selv.

Kommentér på:
alle os med spædbørn og heste...

Annonce