{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.839 visninger | Oprettet:

Løsdrift / Læskur.. {{forumTopicSubject}}

Jeg er pt mine heste i opstaldning to forskellige steder :o(

vi overvejer at bygge selv en løsdrift/Læskur til dem (vi har en islænder & to shetter, dog er den ene tilsalg)

Hvad kostede det jer i alt for at bygge en løsdrift/læskur?

Har I nogle ideer?

Størrelsen?
Indretning?
Strøgelse?
Beliggen?
Ud- & indgang/e?

Hvis I har billeder af jeres løsdrift, må I meget gerne lave et fotoalbum el. link.

OBS:
Vi bor til leje så vil ikke smide for mange penge i det !!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Løsdrift / Læskur..
  • #1   30. nov 2009 følger lige med (:

• #2   30. nov 2009 Der er nogle lovkrav til størrelse ect så undersøg dem før du begynder at bygge...
    Ellers er der nogle gange man kan få en "togvogn" eller et skur billigt/ gratis.

• #3   30. nov 2009 Som Topsy skriver, så undersøg først lovkravene, så i ved hvilken størrelse det skal være. Mht materialer kan i nok gøre det billigst ved at kigge i den blå avis og så lave arbejdet selv. Fx kan eternit tagplader afhentes gratis flere steder.
    -Strøelsen, da vil jeg anbefale halm. Det har jeg i min. smiley
    -Beliggenhed, vurder hvor det blæser mindst, så åbningen ikke ligger hvor blæsten oftest står lige på. Placer skuret hvor vandet kan løbe væk, altså ikke nede i en forsænkning, men så højt som muligt.
    -Selve indretningen kan bare være "et stort rum" hvis du forstår, men tag højde for lovgivningen mht antal kvadratmeter pr hest. Hæng evt et par høhække op m hø/wrap, så hestene "lokkes" derind. smiley
    -Indgangen kan nøjes med at være én, men skal helst være så stor at 2 heste kan passere den samtidig.

• #4   30. nov 2009 Hej alle sammen.

Mange tak for ideer og råd osv.. Jeg vil snak med min udlejer om dette..

Har I evt. et link til lovkravene mht løsdrift?

Mvh

• #6   30. nov 2009 Tak skal du have :o)

• #7   30. nov 2009 http://www.landbrugsinfo.dk/Heste/Sider/GuideLov.pdf?List={074342d1-98ec-458e-884c-03de5ed04f5f}&download=true

Under boksstørrelse er der gruppeopstaldning §8, der beskriver hvordan du skal regne størrelsen ud.

• #8   30. nov 2009 Der er ikke et lovkrav om skur til islænder og shetlændere. De skal kunne komme i lå og kunne ligge tørt - kan f.eks. være en bunke halm i læ af nogle træer. Men derfor vil hestene da sikkert gerne have et skur smiley

• #9   30. nov 2009 den billigste løsning kanvære en togvogn, som oftest koster ca. 1000-3000kr i anskaffelse, -men så koster det sog også ca. 10.000kr at få den transporteret, -også selvom den ikke skal særlig langt, da de er meget svære at flytte rundt på, og der skal bruges en lastbil med kran.

et alternativ, som heller ikke er så dyrt, kunne være en rundbuehal, jeg selv tænker på at investere i en fra future rundbuehaller, de har flytbare haller samt fastmonterede, og det er absolut til overkommelige prser. jeg skal så bruge en der er stor nok til at der kan bygges boxe, og være plads til halm, eftersom jeg tvivler på man bliver ved med at må have alle hesteracer i løsdrift, -og så kan man jo lige så godt være på forkant med tingene.

Kommentér på:
Løsdrift / Læskur..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce