{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
472 visninger | Oprettet:

Den store drøm, spørgsmål. {{forumTopicSubject}}

Nu har min store drøm været i 1½år været at få en lille shetlænder, jeg har passet Sleiber og havde 'fået' Leo af den gammel ejer. Men de er aflivet og solgt.

Hvor meget giver i CA i måneden.
Jeg har regnet med CA hvis jeg lægger noget til siden.
Vacc 50kr mdr.
Repset tænder 70kr mdr.
smed 75kr mdr.
Udstyr 100kr (grimer divs.)
Opstaldning 1400kr mdr.

Dyrelæge kan man jo aldrig være sikker på, men der ville jeg lægge 100kr hver mdr.
Det bliver jo så ialt 1795kr mdr. Tror i det er nok?

Er i trætte af kun at gå at hygge med dem, altså ikke kunne ride?

-Emma Rosenkrantz (:

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hanging of posters in cement wall 750 kr.
  • afmontering af vand og tilførsel af vand 1.000 kr.
  • Sætte makeup spejl op over makeup bordet (stort spejl) 500 kr.
  • Tilskæring af hegn 1.500 kr.
  • Looking for Authorised Electrician Copenhagen area 2.450 kr.
  • Grave huller til stolper 3.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Den store drøm, spørgsmål.
  • #1   13. dec 2009 Ja lidt dyr opstaldning!(: Men det er med foder 3gange dagligt.

• #2   13. dec 2009 du mangler også den der hedder forsikring smiley

Mine giver jeg ikke ret meget for smiley jeg har dem derhjemme, så jeg betaler ikke opstaldning, men så er der jo også foder, hø og halm smiley Dog ved jeg også med min løn at jeg har råd til noget ekstra den måned de skal have smed, og hvis der evt. kommer dyrlæge smiley

jeg kan godt være træt af ikke at kunne ride en ordenlig tur på dem, men man kan jo også køre med dem, og at hygge med dem er helt ubeskriveligt, men nu har jeg jo også de store at ride på smiley

• #3   13. dec 2009 Du mangler lige nogle penge til foder, medmindre det er med i opstaldning. smiley

Men jeg bruger ikke så mange penge på mine to, men jeg er også en af de få heldige, der har gratis opstaldning.

Men nej, overhovedet ikke, men også fordi jeg har gårdejerens heste at ride på. Og Aladar skal tilkøres, og det er en god erstatning for ridning. smiley

• #4   13. dec 2009 Hvordan finder man ud af forsikringen i måndeden?

• #5   13. dec 2009 jamen jeg syntes du skal kontakte et forsikringselvskab og høre hvilken slags forsikring der passer til dig og hesten, og hvilken pris smiley også kan du hører ved nogle forskellige om de kan gøre det billigere smiley

• #6   13. dec 2009 Okay tak ;D

• #7   13. dec 2009 prøv at spørg dine forældre, det er kun ansvarsforsikringen der er lovpligtig, og den er for de flestes vedkommende dækket af indboforsikringen

• #8   13. dec 2009 Jeg tror hurtigt dit budget kan låbe fra dig på nogen måder men find en sund pony fra start af, ikke bare den billigste til 500kr fra den blå avis de 3000 ektra fra start er hurtigt tjent hjem igen.

En hest med et ordenligt gebis skal ikke nødvendigvis ha slebet tænder og slet ikke en shetter, vi har aldig gjordt det, og det har aldrig været nødvendigt.

og vaccination kan du sagtens nøjes med en stivkrampe (hver 10. år)vac. hvis du ikke regner med og skal til stævne, for influenza virus mutere så hurtigt at vaccinen ikke virker alligevel, det er set mange steder at der er udbrud blandt vaccinerede heste, og en shetlandspony er en meget hårdfør pony der kan tåle meget, og heste kan godt tåle influenza lige så vel som mennesker kan. self har de ikke godt af det men igen vi har haft mange ponyer gennem tiden og ingen af dem er vaccineret og har aldrig haft nogen som helst sygdom.

Hovene er igen et sted der er mange penge og spare.
    for der er jo stor forskel på om den slider sine hove meget skævt og skal have smed for 500kr hver 8. uge eller den som. vores ene hingst på 4år fx har ALDRIG fået skåret hove for han slider dem bare selv, smeden har set ham men siger det er ligegodt for han kan ikke gøre det bedre end han selv kan.

1400 i opstaldning er meget meget dyrt for en shetter, hurtig rengning siger at vi bruger ca 900kr om ÅRET på foder, halm osv til hver af vores.
    og foder 3 gange om dagen er spild af penge til en shettet, hø og mineraler er det bedste til shetter.

om du bliver træt af og hygge. tja.. vi køre en del med nogen af vores. så de kan jo bruges til meget selvom de ikke kan rides.

• #9   13. dec 2009 Tak for det smiley

Jeg ved at det er en dyr opstaldning, men jeg vil have dne HVIS jeg skal så er det på den rideskole jeg er på nu.
    Jeg kender ALLE der vi har et fantastisk venskab. Jeg vil ikke flytte derfra og må heller ikke for min mor (:

• #10   14. dec 2009 MHT til det med vac. så kan det være opstaldningsstedet kræver det ;P så det kan man jo lige høre efter smiley men det er også en god ide at gøre det når den står opstaldet på en rideskole, for der kommer mange nye heste ud og ind smiley

Kommentér på:
Den store drøm, spørgsmål.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce