{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
350 visninger | Oprettet:

Kan han omvendes?? {{forumTopicSubject}}

Jeg har indtil for nylig passet en sød pony, som jeg var/er ret glad for. Jeg har redet ham i dressur. Han har tidligere gået en del militæry, hvilket jeg godt kunne mærke på hans energi og lysten til at galoppere. Desværre måtte jeg stoppe med ham, da han blev ved med at ligge sig tungt på biddet og også rende af med mig, hvis han ikke fik sin vilje. Jeg mistede lysten til at ride ham. Han er skide sød at arbejde med fra jorden af og inde i stalden. Det eneste sted jeg har haft problemer med ham er under ridningen. Nu har jeg så besluttet mig for at skifte fra dressur til western, da jeg mere heller til dette. Jeg har prøvet at præsentere det for Mario og han syntes vældig godt om at ride rundt med løse tøjler, men desværre endte han med at rende temmelig stærkt og jeg måtte korte tøjlerne igen, for at kunne holde ham tilbage.
Jeg har fået tilbudt at købe ham, da han er rigtig glad for mig og jeg også er ret så glad for ham - men jeg ved ikke helt om jeg skal tage chancen og se om han, med hjælp fra en western underviser, kan omvende ham til western.

Jeg ville egentlig ud en gang i det nye år og se efter en western hest, nok en der er tilredet indenfor western, men jeg bliver ved med at tænke på Mario og der bliver ved med at blive spurgt oppe i mit hoved om han nu ikke er den rette for mig... Hvad ville I gøre? Tage chancen? Jeg kan med garanti låne ham på kontrakt og prøve i den periode og se om han kan omvendes. De vil nemlig ikke sætte ham til salg før til sommer næste år - jeg har hørt fra andre at de håber på jeg kommer tilbage og vil købe ham... Hvad gør jeg??? Please hjælp mig... smiley :)

Godt nytår alle sammen smiley smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan han omvendes??
  • #1   26. dec 2009 Hej Tanja, hvad er han for en fyr ??

• #2   26. dec 2009 hej smiley

jeg ville mene at du skal tage chancen.. men du skal virkelig brande for både ham og også for western ridningen, du skal jo heller ikke starte med mega løse tøjler når han er vandt til stramme tøjler rid som du plejer men slap af i HELE kroppen benene skal bare hænge ned ad siden på ham og bumbe takten, de skal bumbe for vært skridt han tar smiley men gå lige så stille over til western.. tag en ting ad gangen,prøv at ride en dag også bare være afslappet og bare sid på din røv så den bli'r helt flad.. alt din vægt skal ligge i røven spænder DU i kroppen gør hesten også. prøv at ride uden sadel hvis du tør i stedet for i dressur sadel.. jeg ved ihvertfald fra mig selv at jeg spænder aftomatisk når jeg sidder i en dressur sadel fordi stigebøjlerne er kortere, også pej fødderne mere ud fra hesten istedet for lige ud.. det er vidst en begyndelse smiley HUSK for guds skyld EN ting ad gangen rid Én ting hvor du KUN tænker på den ting og alt andet er ligegyldigt, gør det i nogle dage så hesten langsomt vender sig til det.. ALDRIG havde for travlt.. hellere havde for god tid end for kort tid.. så er det bedre du springer over en dag end og ride også det bliver noget lort.. OGSÅ LIGE DE TØJLER SÅ DET ENDTLIG STARTEDE VED: hvis du starter med en dag at kun tænke på benene så rid med det tøjlers længde og alt det der som du plejer.. det kender hesten jo også tænk kun på ben.. når du så slapper af i kroppen vil hesten gør det samme også vil du begynde at kunne give længere tøjler men aldrig slip meget tøjle på en gang så vil hesten lægge mærke til det og ville være klar over den har en chance for at lave numre hvor ístedet hvis du giver LIDT tøjle og jeg mener meget LIDT tøjle af gangen så vil der komme et godt resultat ud af det.. så hvis hesten har travlt med at komme frem ad så kort tøjlerne lidt op igen, når hesten går godt igen så løsne lidt, hvis den så bli'r ved med at gå der hvor du har bedt den om selvom du har løsnet tøjlerne så løsne lidt mere og sådan fortsætter du.. det ville jeg mene med erfaring at der kommer noget godt ud af..

det var laaangt men tror alligevel du kan bruge det til noget smiley
    skriv hvis du mangler hjælp smiley

knus smiley

• #3   27. dec 2009 Hej Cowgirls - Er det Helle? Mario er blanding af haflinger og new forest. Han er en lille skid på 136. Jeg har ikke fået ham oprette endnu, for min computer vil ikke rigtigt modtage mine billeder.

Da jeg havde ham, skulle han helst rides hver dag, ellers skulle jeg starte med at longere ham, for han ville bare meget hurtigt fremad - jo hurtigere jo bedre, synes han. Derfor er jeg også lidt i tvivl om han er den rette for mig, netop fordi han vil det han selv vil. Han er en meget viljestærk pony og vil gøre alt for at få sin vilje under ridningen. Andre steder er han utrolig sød og nem at have med at gøre. Han vil dog ikke ud på tur uden at have selskab med en anden hest - det er så hvad det er...

Simone M: Mange tak for rådene. Jeg har arbejdet meget på det med at slappe af under ridningen. Jeg havde en tendens til at spænde helt vild når jeg red ham. Jeg fandt hurtigt ud af at jo mere jeg slappede af jo mere slappede han også af. Det gik også fremad med ridningen og han lyttede til mig - men pludselig begyndte han at arbejde imod mig og jeg fandt aldrig ud af hvorfor. Jeg spurgte flere om hvad de kunne forestille sig at han ville fortælle mig eller hvad jeg gjorde forkert. En dag jeg skulle have undervisning på ham, stampede han i jorden og ville ikke gå fremad. Jeg vidste at han ville fortælle mig noget, men vidste ikke hvad. Han endte også med at rende af med mig og være helt umulig. Jeg aner ikke hvad der gik af ham. Et par dage efter red jeg ham i hallen hvor der enten kun var ham og jeg eller en mere. Der var han sød og jeg tænkte at han måske bare ikke kunne lide at være så mange i hallen. Jeg troede så at jeg havde fundet årsagen til problemerne og meddelte min ridelærer at jeg ikke kom til holdundervisningen mere. Vi aftale at vi så holdte os til ene-undervisningen. Da jeg så begyndte at slappe af under ridningen og ville lave lidt nye øvelser med ham, for at give ham en udfordring, rendte han af med mig. For hver gang han er rendt af med mig, er tempoet blevet hurtigere og hurtigere. Den sidste gang var jeg i tvivl om jeg kunne holde mig fast på ham! Jeg har ikke redet ham siden - har ikke haft lysten - men nu er jeg begyndt at savne ham...

I skridt vender han rundt, stopper og bakker på western manerer. I starten når jeg travede på ham, gik det også stille og roligt og han stoppede når jeg bad ham om det. Men pludselig syntes han det var for kedeligt og satte farten op og ville ikke hører efter mig, men sig selv. Han burde egentlig hedde Spirit, for han reagere på samme måde som ham! Der er ingen der skal bestemme over dem ;o)

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre... Jeg skal godt nok i starten af det nye år ud og hilse på to herre, der mangler en sød veninde til at ride dem. De er western tilredte og kan en masse sjove ting. Dem kan jeg sikkert lærer en masse af og jeg glæder mig også meget, men jeg kan bare ikke lade vær med at tænke på Mario... Måske jeg skal have en western rytter til at ride ham lidt og se om der er mulighed for at omvende ham..? Ville det måske ikke være bedst?

• #4   27. dec 2009 jo det ville det sikkert smiley
    hvor bor du henne af? hvis du nu boede i nærheden f mig så kunne jeg jo være en mulighed hvis du synes? og det ville også være nemmere for mig at forklare dig hvad du/i skulle/skal gøre smiley
    jeg vil mene du ikke skal give op, start langsomt.. begynd forfra hvis du er rej for at ride ham så start med at få respekt og tillid fra jorden også arbejd dig op igen + det giver et skide godt venskab smiley ved det med erfaring, har selv gjort det med min fjordhest som jeg rider western på smiley

knus smiley

• #5   27. dec 2009 Simone M: Jeg bor ved Holtum i Vejle. Det er også her i byen at Mario er opstaldet. Jeg rider ham ikke længere da jeg har sagt fra. Men som sagt savner jeg ham. Jeg havde ingen problemer med at arbejde med ham fra jorden af. Han nød det lige så meget som jeg gjorde. Der havde jeg ingen problemer med ham. Han lyttede og gjorde som jeg bad ham om.

Egentig ville jeg ønske at han var 10 cm højere end han er - men det kan jeg ikke lave om på, he he smiley Han er 13 år gammel og vokser desværre ikke mere.

Men jeg kan sikkert få lov til at låne ham og teste ham om han kan bruges til western. Jeg snakker rimelig godt med dem og de er stadig meget interesseret i at jeg overtager ham, køber ham. Det ville jeg også have gjort hvis han ikke blev ved med at rende af med mig. Jeg har også gået og spekuleret over om han bare ikke gider at ride dressur og at han gerne vil have der sker noget andet - måske det skal være western han skal lave resten af hans liv? smiley

• #6   28. dec 2009 Ja Tanja - det er Helle. Ham kan du sagtens omvende - intet problem. Hvor bor du henne nu ?? Skriv gerne PB.

• #7   28. dec 2009 desværre du bor for langt fra mig jeg bor helt oppe i salling og er ikke engang 18 så kan desværre ikke engang kører ned til dig smiley håber du finder ud af noget smiley ellers så vil jeg stadig hjælpe smiley

knus smiley

• #8   28. dec 2009 Det er bare helt okay, Simone smiley Har også fundet et par stykker, som jeg kan gå til og få råd og vejledning hos smiley Skal nu bare finde ud af om jeg skal ud og se efter en western hest der ER redet i western eller om jeg skal have den lille lort og omvende ham sammen med mig til western smiley Nu må vi se hvad der sker i det nye år smiley

• #9   28. dec 2009 oka.. håber IKKE du har fundet jonna Mcabe hun er virkelig en bedrager hvis du spørger mig.. hun træner hestene så hun kan styre den/dem så for ejeren sin hest hjem også efter et stykke tid når hesten ik kan gøre det rigtigt længere så siger hun at hun kender en anden hest der er meget dygtigere.. og sådan fortsætter hun.. så håber ikke du har fundet hende

jeg kan med glæde anbefale Helle Kristensen og Janni Jensen

Helle bor ved viborg og klart den dygtisgte og Janni bor ved Herning som også er mega dygtig smiley har brugt dem begge to og gør det selvfølgelig stadig

• #10   28. dec 2009 Jeg skal faktisk starte på undervisning hos Jonna i det nye år. Har fået hende anbefalet af nogle stykker, der rider ved hende. Den ene har kendt hende i nogle år og har kun gode erfaringer med hende smiley Men tak for advarslen ;o) Der findes sgu rådne mennesker alle vegne og inden for alt slags sport smiley

• #11   28. dec 2009 jenny det er endtlig heller ik for at svine hende til jeg ved bare fra min egen mega dygtig træner at hun er lidt.. ja hvad man nu kan kalde hende :o) og jeg så hende også engang til fynsk mesterskabet hvor hun kun var mod hende janni jensen hvor jonna var helt oppe at kører og blev skide sur på hesten fordi hun tabte til janni, (det jeg så var at da de fik overrakt rossetterne da sad hun og hammrede sporene mega hårdt ind i hesten og og hukkede den i munden og det var IKKE hesten.. jeg ved det fordi jeg var med tilat overreke hende rosetten) undskyld men det er det jeg har set.. og det kunne jeg ikke lide :S

• #12   29. dec 2009 Det lyder heller ikke rart, men jeg har kun - på nær fra dig - hørt godt om hende. Hun bliver omtalt pænt på western portalen... Jeg tager det nu som det kommer og danner mig mine egne indtryg. Jeg kommer fra dressur-verden og der er der bestemt også nogle som ikke burde have med heste eller andre dyr at gøre! Sådan er det desværre ind i mellem... Selvom det ikke burde være sådan smiley

• #13   29. dec 2009 ja.. du bestemer selvfølgelig også selv.. jeg siger det bare så du kunne være foreredt.. fordi jeg har bare oplevet og set og hørt det og sådan så har jeg bare fået den forkerte sidde af hende så har ikke lige haft tilliden til hende..

• #14   29. dec 2009 Det forstår jeg også godt - jeg ville også holde mig væk hvis jeg havde oplevet sådan noget - eller i hvert fald have nogle lidt grimme tanker om personen og forestillinger om personen. Jeg lytter til hvad fok har at sige, men vil gerne selv danne mig et indtryk af personen selv - nogen gange går det godt nok, andre gange brænder jeg fingerne - sådan er det og jeg lærer af det smiley

Kommentér på:
Kan han omvendes??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce