{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.054 visninger | Oprettet:

HINGSTELISTE 2010 {{forumTopicSubject}}

Ja... Jeg tænkte, om man ikke skulle få lavet en komplet hingsteliste over alle hingste der bedækker i 2010. En slags hingsteparade på papir.

Listen er UAFHÆNGIG AF FORENING OG OVERBEVISNING. Den er et værktøj og en slags års-bog for hoppe-ejere. De bedste hingste bliver til en kalender for 2011.
Jeg ønsker, at listen er objektiv og viser ALLE de lækre han-dyr på markedet. Jeg indikerer med logo og ikoner, hvilke hingste der bedækker under hvilke forbund og bedækningsform.
Listen bliver lavet hvert år fra nu af - hvis I da bakker op om ideen!

Jeg vil lave listen, med billeder og opsætning og ligge den på min hjemmeside så I kan downloade og bruge den. Men det kræver, at I hingsteejere er med på den, og at vi alle lige hjælper med at sprede budskabet og gøre opmærksom på listen.

Jeg vil opdatere løbende her inde, hvilke hingste der er på listen.
Hingsten kan tilmeldes her inde eller på mail: pauline@stalddeluxe.dk, og følgende skal udfyldes (kan copy/pastes i mail eller i indlæg her under)

NAVN:
FØDT:

BRUG (sæt kryds):
Show
Western
Dressur
Avl
Kørsel
Spring
Jagt
Horsemanship

MÅL:
Stangmål:
Båndmål:
Gjordmål:
Pibemål:

FARVEINFORMATIONER
FARVER:
FARVETEST/BÆRER (hvis farvetestet):

STAMTRÆ
FAR:
MOR:
FARFAR:
FARMOR:
OLDEFAR
OLDEMOR:

AVLSFORENINGER (sæt kryds):
DTF [ ]
ICS NL [ ]
ECHA [ ]
ANDET [ ] __________________________________

BEDÆKNINGER:
Bedækker for:
Stod [ ]
Hånd [ ]

SÆD:
Frys [ ]
Køl [ ]
Frisk [ ]

BEDÆKNINGSTILLADELSE:
Tekst

BEDÆKNINGSVILKÅR:
Tekst

TEMPERAMENT og BESKRIVELSE:
Fri Tekst

KÅRINGSINFORMATIONER:
Samarb. vilje :
Dyrlæge:
Smed:
Måler:
Dommer:
Brugsprøve:
Rideprøve bestået med _____ point = ____%

Karakterer
Type: Dybde: Bredde:
Hoved: Hals: Skulder:
Manke Over linie Bag-part:
Forlemmer+ hove: Baglemmer+ hove:
Hovskæg Man: Hale:
Skridt Trav: Galop:
Helhed Sam.arb. gennem snit:

FLØJ (sæt kryds): [ ] år _______

AFKOM:
Send navngivne billeder af afkom til min mail, eller link til dem, så napper jeg dem selv.

Layoutet er lavet - og det er lækkert. Det bliver en rigtig fin oversigt smiley

Hvad siger I Hingste-ejere...? Vil I være med?
Og Hoppe-ejere... vil I have sådan en bog/oversigt/liste?

Den bliver ganske gratis som download og kan købes printet for 30 kr + porto Jeg vil gerne have den færdig i udløbet af Januar.

Hoppe-ejere: Skriv gerne, hvis I mangler et punkt på listen OG gør gerne opmærksom på hingste I gerne så på listen! (det gælder selvfølgelig også Hingste-ejere)

What say you?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HINGSTELISTE 2010
  • #1   7. jan 2010 spændende.^_^

• #2   7. jan 2010 bm

• #3   7. jan 2010 Jo da, jeg er klart med på ideen, jeg har bare ingen hingste med bedækningstilladelse pt smiley

• #4   7. jan 2010 Jeg er blevet gjort opmærksom på, at listen ser 'DTF' baseret ud... Sådan skal det IKKE være. Hvis nogen kan hjælpe med at lave den universal, ville det være fint. Det skal være en liste for alle og den må ikke udstråle et avlsforbund frem for et andet.

Der har desuden været lidt efterspørgsel på format og, om man kan få en lidt lækrere udgave...
    Det kan man sagtens. Bogen/siderne bliver desuden i et lækkert bredformat. Jeg kan lave 3 udgaver. 1 download, en standart print og en lækker smækker en

• #5   7. jan 2010 Lene: Så skriver du bare det - og, at han bliver stillet til kåring hvis han gør det smiley
    AS: Jeg er ALDRIG på facebook og HN... Du må meget gerne kopiere og smække ind de steder hvis du gider...
    Jeg vil ikke ane, hvor jeg skulle gøre det og hvordan...

• #6   7. jan 2010 Pirathingste kommer under 'kommende hingste'. Så har vi hoppe ejere en chance for at se det der er på vej også.
    Listen er faktisk taget fra en Engelsk hingsteside og ikke fra DTF så vidt jeg husker (det er noget tid siden jeg lavede den).

TILFØJELSER TIL LISTEN:
    NAVN:
    FØDT:

BRUG (sæt kryds):
    Show
    Western
    Dressur
    Avl
    Kørsel
    Spring
    Jagt
    Horsemanship

MÅL:
    Stangmål:
    Båndmål:
    Gjordmål:
    Pibemål:

FARVEINFORMATIONER
    FARVER:
    FARVETEST/BÆRER (hvis farvetestet):

STAMTRÆ
    FAR:
    MOR:
    FARFAR:
    FARMOR:
    OLDEFAR
    OLDEMOR:

AVLSFORENINGER (sæt kryds):
    DTF [ ]
    ICS NL [ ]
    ECHA [ ]
    ANDET [ ] __________________________________
    [NYT PUNKT:] Evt.: KOMMENTAR___________
    [De punkter, der ikke er udfyldt, falder bort. Der må FRIT OMSKRIVES UNDER KARAKTERER]

BEDÆKNINGER:
    Bedækker for:
    Stod [ ]
    Hånd [ ]

SÆD:
    Frys [ ]
    Køl [ ]
    Frisk [ ]

BEDÆKNINGSTILLADELSE:
    Tekst

BEDÆKNINGSVILKÅR:
    Tekst

TEMPERAMENT og BESKRIVELSE:
    Fri Tekst

KÅRINGSINFORMATIONER:
    Samarb. vilje :
    Dyrlæge:
    Smed:
    Måler:
    Dommer:
    Brugsprøve:
    Rideprøve bestået med _____ point = ____%

Karakterer
    Type: Dybde: Bredde:
    Hoved: Hals: Skulder:
    Manke Over linie Bag-part:
    Forlemmer+ hove: Baglemmer+ hove:
    Hovskæg Man: Hale:
    Skridt Trav: Galop:
    Helhed Sam.arb. gennem snit:

FLØJ (sæt kryds): [ ] år _______
    [NYT PUNKT:] KLASSE:
    [NYT PUNKT:] TYPE

AFKOM:
    Send navngivne billeder af afkom til min mail, eller link til dem, så napper jeg dem selv.

[NYT PUNKT:]
    RØNTGEN: Udfyld selv

EJERFOHOLD OG GEOGRAFI:
    Ejer
    Landsdel
    Adresse
    mail
    Tlf.:

BILLEDER! Jeg har glemt at skrive, at I skal sende mig billeder!

GENERELT:
    De punkter, som ikke er udfyldt/kan udfyldes, falder bare væk (dog ikke på hjemmesiden). Der er nu lagt et screen dump af hjemmesiden på www.thegypsybook.dk. Det er IKKE i høj-opløsning, men I kan se hvordan layoutet er. Det bliver ca. det samme på bogen.

Næste år, vil jeg se, om jeg kan udtænke en måde at få det helt lige for alle. I år, må vi tage det for hvad det er, og så forbedre og forbedre. Når vi har brugt bogen et års tid, ved vi jo også mere, hvad vi bruger og ikke bruger...

• #7   7. jan 2010 Super ide´
    Kh. K

• #8   8. jan 2010 Dvs, at hvis jeg ønsker Dj med, kommer han under "kommende" hingste?

• #9   8. jan 2010 FLØJ (sæt kryds): [ ] år _______
    [NYT PUNKT:] KLASSE:
    [NYT PUNKT:] TYPE

Type? Øh hvad mener du lige?

• #10   8. jan 2010 Type er vel : Heavy el medium ?

• #11   8. jan 2010 Arh ja - selvfølgelig, men så bør det vel ikke stå under fløj? men vel nærmere et sted under kåringsinformationer smiley

• #12   8. jan 2010 Nu er jeg ik lige helt vågen men skal man ik bare kopiere listen over i word og så udfylde og sende til dig Pauline ?? Så ka man vel selv sørge for at skrive alt på eller...

• #13   8. jan 2010 Ih, det bliver altså bare den totalt lækre side!!

Det bliver også sådan en side der bliver vist frem for ikke-tinker/ IC- interesserede i ens vennekreds... smiley De kommer til at SAVLE over denne lille vidunderlige og charmerende race!

• #14   8. jan 2010 Nice.^_^

• #15   8. jan 2010 Beer*s Gypsy Horses *: Præcis!
    Dog vil jeg gerne have at man holder sig NOGEN LUNDE til rækkefølgen/kategorier/etc., så det bliver så nemt for læseren at gennemskue som muligt. Men det vigtigste er, at det afspejler hingsten - så er der noget der skal skrivet om - så gør man bare det smiley
    Og ja, TYPE er også en valgfri kategori - men rar for hoppeejer at kunne se/læse.
    Lene: Ja, DJ ville komme under kommende hingste smiley Så vi har noget at se frem til. Mange hoppe-ejere (som jeg selv) skal først vælge hingst til næste år - det er jo lidt sjovt at se, hvad vi kan forvente og glæde os til. Det er jo altid fedt at kende lidt til hingsten inden man ser den til kåring. Jeg har i hvertfaæd et par gange tænkt: uhhh... jeg glæder mig til at se den og den... Og nu får vi så muligheden for at forvente endnu mere smiley
    Lise: Jooo... Altså, det står jo bare som et punkt sammen med fløj - FLØJ er ikke ment som en overskrift smiley

• #16   11. jan 2010 Afkom - der skal være mulighed for at hingsteejer kan lægge billeder ind af hingstens afkom. ;o)

• #17   17. jan 2010 Hej Pauline.

Hvordan skrider dit projekt mon frem? Får du nogle tilmeldte hingste?

Mvh Lise

Kommentér på:
HINGSTELISTE 2010

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce