{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.261 visninger | Oprettet:

underholdning {{forumTopicSubject}}

Jeg har det problem at mine æder deres løsdrigtshus, som er lavet ud af træ. De har snart smadret hele den ene side. Jeg tror de gør det fordi de keder sig, ingen af dem laver nemlig noget lige for tiden da banen er en stor skøjtebane og har været det de sidste par måneder.
De burde være dækket ind med det hele - fodermæssigt.
Jeg har smidt to pakkede halmballer ind til dem og gemt gulerødder i dem, for at de har noget at lave.

Men det er jo snart væk, og hvis jeg hele tiden giver dem de samme ting ender det jo også med at blive kedeligt.
Så ville høre om der er nogle der har ideer til noget man kan lave til dem?

Det må ikke være noget der er beregnet til at kunne klø sig på, da min shetlænder kløer hul på sig selv så


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  underholdning
  • #1   18. jan 2010 Der hvor min han står , plejede de at ligger wrap ud i bunker rundt på folden , så hestene skulle gå for at få noget at spise og så fik de også noget an det at tænke på når de lige skulle rykke på de andre heste smiley

    Og ellers så ved jeg man kan få noget til at smørre op træværket så det ikke smager godt (:


  • #2   18. jan 2010 Jamen sådan noget forsvinder bare så hurtigt igen smiley Og der går kun mine to på den fold, så er der ikke så mange heste at flytte på smiley Det er også den store der bestemmer såe... smiley

    Er det ikke giftigt for dem?


  • #3   18. jan 2010 Nej så kan jeg godt se at det nok ikke hjælper så meget (: Men havde det været i en større flok så havde det nok kunne hjælpe (:

    Nej , for så ville det jo ikke være til at smørre på i boksene ;D hehe , det er lige som sådan noget god-negl mennesker kan smørre på neglene for ikke at bide dem (:


  • #4   18. jan 2010 Har fundet det her (:

    (link fjernet)


  • #5   18. jan 2010 Tænkte mest på at bygge et eller andet til dem, som de syntes er sjovt og spændende smiley

    Men tak for hjælpen


  • #6   18. jan 2010 Det kan man også (:

    Så lidt (: Håber du finder på noget (:


  • #7   19. jan 2010 Det er svært at finde altid noget nyt for heste, så at de ikke keder sig.
    Jeg har også 2 heste i løsdrift som er lavet af træ. I starten af vinteren bidede hestene også ind i træet. Så smørte jeg noget på dette steder og har givet nogle grene til dem. Men jeg havde ikke så mange fra vores have og jeg gidede ikke hente nogle fra skoven, fordi jeg kender mig ikke så godt ud med det og man skal passe på, at det ikke er giftig til heste.
    Jeg købte en jollybold i sidste sommeren hvor hestene kun 2 dage var interesseret i den. Men nu i vinteren startede de pludsligt at lege med bolden og går det næsten hver dag, også flere gange om dagen.
    Men for det meste er jeg heldig, at mine to vallakker elsker at lege med hinanden. De kan rigtigt godt beskæftige sig med at lege sammen, så holder de pause og sover lidt, så spiser de hø og drikker vand og starter forfra.
    Mine heste keder sig også mere end om sommeren, men de har stoppet med at bide i træet af stalden.


  • #8   19. jan 2010 Lissie B : Det med bolden har jeg også tænkt på, det tror jeg nemlig at shetlænderen ville syntes er rigtig sjovt, men jeg er bare bekymret for om den flyver væk?

    De to gider ikke at lege med hinanden, vallakken (shetlænder) er nemlig kun 5 og hoppen (oldenborg) er snart 18 og vil hellere udfordres mentalt.

    Så snart sneen er væk udfordre jeg dem på forskellige måder på banen.Men så længe der er sne, må jeg jo finde på noget andet... ved bare ikke helt hva det skal være


  • #9   19. jan 2010 K. Rose
    Med bolden var jeg heldig inden nu, at den ikke flyvede igennem hegnen.
    Jeg har lige købt en gymnatikbold for mennesker, så en stor en. Dermed leger jeg sammen med hestene, men gider ikke give den til dem uden at jeg er med. Jeg er ikke overbevist fra, at den ikke vil går i stykke.

    Det med en lille shetlænder og en stor oldenborg passer måske ikke så godt for at lege med hinanden. Hopperne gider mest ikke så meget at lege (mene erfaringer) og det kunne også har noget at gør med forskel i størrelsen.

    En af mene fjordheste (har jeg købt for et år siden) gik før sammen med en lille shetlænder dame. Sputnikk (fjordhesten) gidede at lege med den lille dame,men hun gidede det ikke. Du skulle har set Sputnikk da han flyttede ind hos os og fand sin nye legekamerat Joker (også en fjordhest). Wow - hvad kan de to af og tid bliver vildt med hinanden. Men samtidligt er de de største venner.

    Jeg rider heller ikke nu i sneen og glæder mig rigtigt meget til, at vejret bliver bedre. Jeg bor ude på landet og vejene kan ikke bruges, heller ikke for en gårtur med hestene. Vi har ikke så meget sne på Vestsjælland, men der er glat og jeg vil ikke risikere en udlykke.

    Jeg husker lige, at der findes en slags bold (plastkugle) med huller i, hvor kan gemmes stykke af gulerødder, hestebolcher eller noget lignende. Dermed kan man også godt beskæftige hestene. Når hestene leger med den, så kommer der noget at spise ud - det er spænnende til hestene. Men jeg vil desværre ikke, hvor man kan købe det.

    Ha´ det godt med dine heste!


  • #10   19. jan 2010 ja, størelsen har helt klart en del at sige smiley

    Ved du hvad den bold med guffer i hedder?
    Kender dem godt, bare kun til hunde. Og en hest vejer jo en del mere end en hund, så tror ikke man kan give en bold beregnet til hunde til mine heste


  • #11   19. jan 2010 Det ved jeg desværre ikke, men jeg kender en kvinde som har en. Jeg spørger hende og vender tilbage. Håber det lykkes i morgen.

  • #12   19. jan 2010 kunne være fedt smiley

Kommentér på:
underholdning

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce