{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
894 visninger | Oprettet:

Kan jeg tillade mig det? (Off topic) {{forumTopicSubject}}

Jeg blev udlært i december, og min arbejdsplads tilbød mig 3 månderes arbejde (t.o.m. 31/3-'10), og de ved ikke om de har brug for mig derefter. Og da jeg helst ikke ønsker at skulle gå arbejdsløs fra den 1/4. er jeg nu allerede i fuld gang med at søge arbejde. Men det er bare som om der virkelig mangler at kunne vedhæfte den der udtalelse fra min arbejdsgiver. Jeg ved de vil lave en til mig, men kan jeg tillade mig at be om at få den nu? De skulle jo helst ikke blive fornærmet, og afskedig mig nu allerede.

Jeg er funktionær ansat i en stor møbelvirksomhed, derfor jeg allerede søger nu, da det jo altid er pr. den 1. man bliver ansat som funktionær, og så der altså snart lige pludselig 1. april.

På forhånd tak.

-Lotte


Kommentarer på:  Kan jeg tillade mig det? (Off topic)
  • #1   24. jan 2010 det kan du sagtens... og tror bestemt ikke din arbejdsgiver bliver su eller skurffet. Han/hun siger garanteret bare - selvfølgelig...!

  • #2   24. jan 2010 Jeg synes bestemt godt du kan tillade dig at bede om en udtalelse, som sagen står.
    Held og lykke med dine ansøgninger.


  • #3   24. jan 2010 Selvfølgelig kan du bede om en udtalelse. Firmaet har jo selv sagt, at de ikke har brug for dig til 1. april, så mon ikke de regner med at du søger arbejde inden da. Intet unormalt i det smiley

  • #4   24. jan 2010 ja selvfølgelig kan du bede om den. ingen problemer i det.

    og en hver arbejdsgiver har forståelse for at man søger arbejde, og da de ikke kan give dig lovning på noget fra den 1/4 er du jo nødt til at være på for kant, og søge nu.... så bare bed om at få din udtalelse og så se at få søgt noget arbejde...

    Held og lykke


  • #5   24. jan 2010 Naturligvis kan du bede om den. ved de kun giver dig 3 måneder hentyder de også at du skal søge noget andet. men det et alligvel et klap på ryggen fra firmaet. smiley go job søgning.

  • #7   25. jan 2010 Ja

    Bed du bare om den udtagelse fordi...
    De har jo meldt ud at du indtilvidre kun kan tilbydes job i 3 mdr og derefter kan du jo ikke betale regninger af minusløn smiley

    Du skal bare se det som du skal vidre med livet og ikke vente.
    Søg bare jo og få fat i udtagelsen så du har en bedre mulighed...

    Held og lykke smiley


  • #8   25. jan 2010 Ja selvfølgelig kan du det. Jeg var også ansat i tidsbegrænset periode, og jeg spurgte og fik også en anbefaling et par måneder før jeg var færdig. De ved jo at du søger, når du jo er færdig hos dem 1. april. Det er absolut helt normalt at søge nyt job allerede nu.
    Det er ingen skam at lade dem vide, at du søger nyt job. Enten kan de beholde dig eller også kan de ikke. De skal ikke lade dig stå tilbage uden arbejde, fordi du har bedt om en udtalelse for sent. Så bare ind til chefen og bed om den udtalelse! smiley
    God jagt på nyt arbejde! smiley


  • #10   25. jan 2010 Okay, mange tak for jeres svar smiley

    Men ville heldigvis kunne få den høje dagpengesats, selvom jeg ikke fik de 3 måneder her. da jeg var ansat i samme virksomhed med en høj løn, inden jeg gik i lære.


  • #11   25. jan 2010 Hej
    Du kan nem søge andet arbejde- held og lykke:)
    Hvis de fyre dig så har du da også din opsigelse på 3 mdr??


  • #12   25. jan 2010 Tak for alle jeres svar. I gjorde så jeg idag fik mod til be om en udtalelse. Så den får jeg i næste uge :o)
    Så håber jeg bare der snart dukker nogle flere jobs op. Det er godt nok tyndt med dem :o(


Kommentér på:
Kan jeg tillade mig det? (Off topic)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce