{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
421 visninger | Oprettet:

Farverne på hingstelisten {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige siddet og kigget på hingste igen. KORS, hvor er der mange! Og uden eksteriør-viden, er det jo super svært, at lure, hvilke hingste, der er værd at lure på. Jo, så er der da tallene at kigge på også, men, efter 3 hingst, så begynder de altså at rode sammen! Hvad gør I, når I skal vælge hingst?

Samtidig, er jeg lidt forvirret over 'farvebeskrivelserne' på listen... Der står bare 'rød', 'brun' mm... Er det ikke fordi, de ikke har fået den farve de rigtig er at vide? For jeg kunne da se ind til flere, som jeg ville betegne med en mere konkret farve...

Er 'splash' accepteret i shetterverdenen? Og i så fald, hvorfor ser vi ingen splasher??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Farverne på hingstelisten
  • #1   2. feb 2010 Nu spørger jeg lige hvad er splash?

Når du ved hvilken karaktere din hoppe har fået så ser man efter hingst der kan forbedre hendes dårlige karaktere.
    Men hvis jeg har en hingst i sigte tjekker jeg den på hestedata og ser hvilken afkom han har lavet og hvis de er kåret hvor godt de er kåret.

• #2   2. feb 2010 Kan kun give dig ret, det er rigtig svært at finde ud af hvilke hingste der er bedst.
    Når man er ny synes jeg bestemt også det kan være svært at overskue alle de tal osv.

• #3   2. feb 2010 Pauline P: Jeg tror ikke splash genet findes hos renracede shettere. Er ihvertfald aldrig stødt på det.

Når du siger de ikke har fået opgivet deres rigtige farve, hvad mener du så?

• #4   2. feb 2010 Jegmener, at hingsteejer måske ikke helt KENDER alle farverne (det er jo lidt af en videnskab som JEG i hvert fald kæmper med at huske og forstå), og derfor bliver hesten opgivet (fra ejer) som 'rød' i stedet for 'golden dun' eller 'palomino' i stedet for...øhhhh noget andet...?
    Eller, er det bare fordi, de fleste shettere er sorte, røde eller brune?

• #5   2. feb 2010 De fleste er sorte, røde eller brune. De fleste der er dun er som regel opgivet som dun. Dog er der nogen der blander lidt rundt i de 3 forskellige (Cream dun, Golden dun og blue dun).
    Og så er der mange buckskin der er opgivet som dun eller dun uden ål, på trods af at de selvfølgelig intet har med dun at gøre.
    Palomino kan de fleste kende så den er nok rigtigt opgjort. Dog er nogle sølvtonede ponyer opgivet som værende isabell eller palomino. Men der er kun 3 sølvtonede shettere på hingstelisten, så de er til at overskue smiley

• #6   2. feb 2010 Ja ja.. jeg kunne bare ikke lige komme i tanke om nogen eksempler.... Men jeg SYNS altså, det ser ud til at være nogle der er forkerte... men nå... jeg er jo mega-novicen...

• #7   2. feb 2010 Kommer farven på hingstelisten ikke fra det indberettede af besigteren i sin tid. Altså fra Landskontoret?

• #8   3. feb 2010 Møgelholtgaard : Jeg tror at hvis de har skrevet forkert i passet, kan man godt få skrevet noget andet. Det kan man ihvertfald på hestedata.dk.
    Men ja der er også ofte fejl i den farve der står i passet smiley
    Jeg måtte bede dem om at skrive en anden farve på Zilver da jeg oprettede hende i hestedata, da hun stod som perlino (og det er hun jo bestemt ikke smiley

Pauline P: Hvis du finder et eksempel, så prøv lige at sende mig en pb med navnet, så tager jeg et kig smiley

Kommentér på:
Farverne på hingstelisten

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce