Farverne på hingstelisten {{forumTopicSubject}}
Jeg har lige siddet og kigget på hingste igen. KORS, hvor er der mange! Og uden eksteriør-viden, er det jo super svært, at lure, hvilke hingste, der er værd at lure på. Jo, så er der da tallene at kigge på også, men, efter 3 hingst, så begynder de altså at rode sammen! Hvad gør I, når I skal vælge hingst?
Samtidig, er jeg lidt forvirret over 'farvebeskrivelserne' på listen... Der står bare 'rød', 'brun' mm... Er det ikke fordi, de ikke har fået den farve de rigtig er at vide? For jeg kunne da se ind til flere, som jeg ville betegne med en mere konkret farve...
Er 'splash' accepteret i shetterverdenen? Og i så fald, hvorfor ser vi ingen splasher??
jul 2007
Følger: 137 Følgere: 136 Heste: 1 Emner: 204 Svar: 1.858
Når du ved hvilken karaktere din hoppe har fået så ser man efter hingst der kan forbedre hendes dårlige karaktere.
Men hvis jeg har en hingst i sigte tjekker jeg den på hestedata og ser hvilken afkom han har lavet og hvis de er kåret hvor godt de er kåret.
aug 2006
Følger: 33 Følgere: 34 Heste: 8 Emner: 51 Svar: 222
Når man er ny synes jeg bestemt også det kan være svært at overskue alle de tal osv.
okt 2004
Følger: 97 Følgere: 110 Heste: 3 Emner: 163 Svar: 6.006
Når du siger de ikke har fået opgivet deres rigtige farve, hvad mener du så?
jan 2009
Følger: 136 Følgere: 144 Heste: 7 Emner: 470 Svar: 2.517
Eller, er det bare fordi, de fleste shettere er sorte, røde eller brune?
okt 2004
Og så er der mange buckskin der er opgivet som dun eller dun uden ål, på trods af at de selvfølgelig intet har med dun at gøre.
Palomino kan de fleste kende så den er nok rigtigt opgjort. Dog er nogle sølvtonede ponyer opgivet som værende isabell eller palomino. Men der er kun 3 sølvtonede shettere på hingstelisten, så de er til at overskue
jan 2009
Følger: 136 Følgere: 144 Heste: 7 Emner: 470 Svar: 2.517
maj 2008
Følger: 19 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 139
okt 2004
Men ja der er også ofte fejl i den farve der står i passet
Jeg måtte bede dem om at skrive en anden farve på Zilver da jeg oprettede hende i hestedata, da hun stod som perlino (og det er hun jo bestemt ikke
Pauline P: Hvis du finder et eksempel, så prøv lige at sende mig en pb med navnet, så tager jeg et kig
Farverne på hingstelisten
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside