{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
943 visninger | Oprettet:

Skal jeg slå til og købe? {{forumTopicSubject}}

I sommers købte en bekendt af mig en vidunerlig lille 5års vallak til din datter. Via en annonce på nettet, blev jeg så hyret som træner og fik sat godt gang i ekvipagens udvikling. Efter 2-3 uger blev han dog lidt underlig, kom ud til mig i træning og efter 2 uger var han atter "normal" og kom hjem igen. Der kom nogle episoder hvor han var "ondskabsfuld" mod sin rytter, smed hende af og hun blev meget, meget bange for at ride! Så blev han sat til salg, ingen henvendelser. Hun fik en stabil lærepony, han fik fri et stykke tid. Sadelmageren kom ud, det viste sig så at hans sadel var 1 eller 2 tommer for stor (en anden sadelmager, som vi senere har opdaget har lavet alt for meget dårligt arbejde, havde ellers godkendt den til pågældende pony!) Det skal siges at hans ryg snød lidt, så det var næsten umuligt for et utrænet øje at opdage! Han fik ny sadel, begyndte at udvikle sig positivt! Da 2 ponyer var for meget for hende, koncentrerede hun sig om den nye, jeg overtog lidt den anden (han er ½ islænder så kan jo sagtens bære mig!) indtil hun fik sit mod igen. Hun red ham, også til et stævne og alt var godt.

Så fik hendes mand sådan et "sælg alle de forpulede heste"-flip og hun var dum nok til, at give efter. Vrinsk blev sat til salg, en pige på ca. 150-155 kom ud og så på ham (jeps hun var ALT for stor!) men de faldt for ham og købte ham. Det knuste mit hjerte fuldstændigt, det var sgu ikke meningen at han skulle sælges og da slet ikke til andre end til mig! (Da Vrinsk tydeligvis er så glad for mig, når de andre har problemer med ham har jeg ikke osv.) Jeg græd en hel del den dag salget gik igennem smiley

Det var mig der lavede salgskontrakten, da han er en besværlig pony og jeg ville sikre hende juridisk (så i kontrakten står der at han er besværlig, hvad han kan finde på osv, kontrakten er underskrevet på HVER side, for hvis nu han, ja slog dem halvt fordærvet, kunne de ikke sige at vi havde solgte dem en dræberhest, men fortalt dem at den var iiihhh og åhhh så rolig!)

MEN! Nu har nye ejer så ringet, han er blevet ondskabsfuld! IGEN! Så i morgen kommer han retur, har desværre ingen mulighed for at være der når han kommer (åhh vil jeg ellers gerne!)

Nu vil hun have ham tjekket af en dyrlæge (fornuftigt, det kan jo være at de slet ikk var så gode ved ham som hun troede de ville være!) men jeg tror nu mere, at det er mentalt problemet ligger. IGEN! Han er ud ad til en "dræberhest"/machohingst men indvendigt er han bare en lille, forsigtig hoppe! Jeg havde fået gjort ham dejlig og stort set fornuftig, så nu er spørgsmålet om jeg ikke bare skulle tage og købe ham? Frygter lidt, at han kunne blive solgt igen og måske ende på et middagsbord! Det ville være spild af fin pony, for udover at han er en dejlig dreng springer han også fantastisk godt og med løfter om, at han kommer til at nå M-klasserne om et års tid eller to! Dog er han jo ganske besværlig, vælger sin rytter. Han har valgt mig. Og han har valgt min venindes datter. Det skal ikke forstås sådan, at han kyler alle andre af, de får ham bare ikke til at gå optimalt! Da han stod i træning hos mig, red en lille pige lidt på ham, hende valgte han også som værende velkommen på ryggen af ham! Så jeg overvejer at købe ham, lade ham blive hos Cecilie, men tilbyde hende den anden pige en part i ham. For jeg kan jo ikke ligefrem ligge og springe store stævner på ham (se mig evt. ride ham i videoen "Vrinsks værste sider" så vil i se, at godt nok er jeg ikke for tung, men er lidt for lang!) og når han har været med ude, har han bare nydt det.

Vrinsk gør mig bare så glad! Jeg bliver så glad af, at ride på ham, strigle ham, træne ham fra jorden, løsspringe ham og alt det. Da jeg blev udsat for nogle temmelig voldsomme ting i min fortid, har jeg endnu et par traumer som sidder dybt i mig, jeg har brug for at samle på solstråler og gode minder for at komme fremad og "blive rask igen" hvis i forstår mig. Han, Flippa, Musse og Bøggvir forstår at gøre mig glad, sådan virkelig glad. Så bør jeg tilbyde at købe ham af hende eller skal jeg lade være med at købe ham? Jeg ved ikke helt hvad jeg vil smiley


Svar gerne her eller i en PB =)



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal jeg slå til og købe?
Kommentér på:
Skal jeg slå til og købe?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce