{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
340 visninger | Oprettet:

why? Sky ved ørene Hjæææælp ! ;D {{forumTopicSubject}}

Hejsa, jeg har min 2årige skønne vallak, han er sky ved ørene da han ikke er tilredet eller vant til at få skiftet grime på, deet er dog ikke meget sky, men vil gerne have ham vennet af med det hurtigst muligt da han snart bliver 3år og skal begyndes i tilridning !
-Knus Mathilde

p's hjælp ! xD


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  why? Sky ved ørene Hjæææælp ! ;D
  • #1   8. feb 2010 det er bare en træningssag...
    Lachi er også ret sky ved og omkring ørerne...
    Men efter jeg har øvet det lidt med ham er han levet meget bedre.

    prøv med tillidslegen/venskabslegen...

    "1 Venskabslegen
    Denne øvelse går i al sin enkelhed ud på at du stille og venligt skal kunne røre din hest overalt på kroppen uden nogen negative reaktioner fra hesten (= flytter sig, slår med hovedet/halen, løfter ben eller napper). Det er en udbygning af de allerførste øvelser i roundpen'en beskrevet ovenfor. Når du kan gøre dette har hesten fuld tillid til dine fredelige hensigter, men de fleste heste har til at starte med altid nogle følsomme steder, f.eks. omkring hovedet og på maven hvor de ikke umiddelbart vil acceptere berøring. Princippet man går frem efter er det samme som i tilvænningen til skræmmende objekter eller lyde (se Tilvænning). Man nærmer sig roligt de følsomme områder og når hesten bliver anspændt eller urolig trækker man sig lidt tilbage til den falder til ro og prøver så igen, støt og roligt. Man udbygger efterhånden øvelsen til også at omfatte tove og piske/pinde som man bruger i træningen, så hesten lærer at disse redskaber ikke er farlige afstraffelsesmidler men blot din forlængede arm. Når man går videre til de følgende øvelser vender man hele tiden tilbage til denne øvelse hver gang hesten skal belønnes eller beroliges."


  • #2   8. feb 2010 Okay tak xD
    -Det var dog lidt indviklet, men jeg forstod det som at jeg skal røre ham over alt på kroppen forsigtigt og hvis han rykker sig så lade som ingenting eller følge med ham, og derefter med en pisk?
    .-mathilde smiley


  • #3   8. feb 2010 ja

    men det er mest det her du har brug for...
    "...Man nærmer sig roligt de følsomme områder og når hesten bliver anspændt eller urolig trækker man sig lidt tilbage til den falder til ro og prøver så igen, støt og roligt. ..."

    (det er et tekstuddrag jeg har taget herfra: (link fjernet)


  • #4   8. feb 2010 Ja okay smiley
    -Men siden kunne ikke vises.,..


  • #5   8. feb 2010 prøver lige igen...
    (link fjernet)


  • #6   8. feb 2010 Mange taaak !
    -Det er en rigtig god side som kommer til at hjælpe mig ! smiley


  • #7   8. feb 2010 smiley
    jeg har mange (om hms og trickstræning) vil du have nogle?


  • #8   8. feb 2010 Jaja smiley

Kommentér på:
why? Sky ved ørene Hjæææælp ! ;D

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce