{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dermatofilose ????????????
  • #1   11. feb 2010 kender den ikke så følger lige med smiley

• #2   11. feb 2010 (link fjernet) fandt dette på nettet

• #3   11. feb 2010 det er en hudbetændelse... meget grim virus smiley ville bare høre om andre har haft den og hvor længe det har taget om at hestene er helet igen smiley

• #4   11. feb 2010 Jeg har haft en del hest der har prøvet at have regn eksem som den også kaldes, og alle helede fint op igen uden nogle mén smiley

• #5   11. feb 2010 kan du huske hvor længe det har taget og hvad kunne man evt gøre for at de ikke kløer sig hele tiden, min har det voldsomt i hovedet og det kløer, hun er på penicillin men det er ikk kløestillede ???

• #6   11. feb 2010 Min kære Oventus har også lige været turen igennem i hovedet - i panden...
    Han har været på antibiotika i 5 dage, og så er han blevet vasket med klorhexodin shampoo, føntørret, og smurt i creme fra dyrlægen....

Alt i alt 10 dage er han blevet behandlet, og så har vi sat behandlingen i bero, og krydser fingre for at det ikke kommer tilbage.
    Er din hest blevet barberet i hovedet, - så er det nemmere at holde rent og tørre/føntørre.

• #7   11. feb 2010 min hest går ude så jeg vil ikke begynde noget med barbering.. jeg har vasket de ramte områder i klorhexidin og tørret hende igen efter 15 min.. men jeg syntes bare det bliver værre og værre med hendes kløe hele tiden.. smiley

• #8   11. feb 2010 min hest har døjet med 3 vintre i træk men siden jeg virkelig begyndte at forebygge det så har ikk haft det i år...

det handler meget om dækken hygiejne..... men skriv bare hvis du vil vide mere..

• #9   11. feb 2010 Min gamle hoppe havde det slemt et efterår. Hun fik pencillin 10 dage og de angrebne steder (næsten hele kroppen) blev vasket i desinficerende shampoo hver anden ell tredje dag. Det varede ca 14 dage, så var det væk hos min.

• #10   11. feb 2010 Det desinficerende shampoo er det noget man kan købe i håndkøb et sted ??

• #11   11. feb 2010 Du kan få desinficerende shampoo både på apotek og dyrlæge og muligvis matas.
    Kløen burde aftage efterhånden som behandlingen skrider frem.

• #12   11. feb 2010 Oventus går også ude hele dagen, men en klipning i panden skader nu ikke.... Og hvis du føntørrer det, hjælper det ekstra, da dermafilosen lever rigtig godt i et fugtigt miljø, og du kan ikke tørre hende tør med et håndklæde.

Kewi - Når det er i hovedet, har det ikke nødvendigvis noget med dækkenhygiejne at gøre. Oventus har da i hvertfald det uden at gå med dækken?

• #13   11. feb 2010 Sygdommen kan komme ved dårlig dækkenhygiejne, men hos min hoppe opstod det nu en sensommer/efterår på døgnfold (uden dækken), hvor det regnede MEGET og hestene nåede aldrig at tørre helt op. Der var flere i flokken, der pludselig stod med det, og så kom de på stald.

• #14   11. feb 2010 En hest der står samme sted som min har lige været turen igennem. det startede med en lille tør plet på siden af kæben lige efter jul. i løbet af en uge begyndte hun at klø sig så meget at hun mistede næsten al pelsen i hovedet, så det blev til blødende og betændte sår (så helt forfærdeligt ud). Dyrlægen gav en sprøjte med kløestillende, og vi gav hende antibiotika i 5 dage, samt smurte sårene i et tykt lag zinksalve, for at fugte og beskytte den bare hud mod frosten. Efter 3-4 uger begyndte pelsen igen at vokse ud, og nu ligner hun heldigvis en hest igen..

• #15   12. feb 2010 Altså hygiejnen hos min hest er fuldstændig i orden, de står i læ og løsdrift hvor alt afføringen fjernes 3 gange daglige både på mark og i boksen.. Hun er blevet smittet af en af de andre heste og det tog 3 dage fra et lille sår til hun har det i hele hovedet...
    Min venindes hest fik det jo først, hun fik at vide ved dyrlæge nummer 1 vi havde ude at det var ringorm ( hvilket det ikk var ) hun vaskede med det virkon s dyrlægen gav hende.. og det blev bare virkelig voldsomt herefter, da det jo flyttes rundt med de døde hudceller og den jo skulle vaskes med virkon S...
    Så fik hun en anden dyrlæge ud og han sagde det var dermatittis, det var det så heller ikke.. så da min blev syg ringede jeg til min egen dyrlæge og snakkede med ham og havde selv fornemmelsen af det var dermotofilose.. han kom ud, så og tog prøver med og det er dermatofilose og steffilikokker..
    Jeg vil prøve at få fat i det desinficerende shampoo og håber så det virker smiley
    Mht tørring med håndklædet og tørring, fik jeg at vide ved min dyrlæge at det var det jeg skulle gøre.. smiley har egentlig ikk tænkt på en føntørre men det skal da helt bestemt afprøves smiley

• #16   12. feb 2010 Nej det med tørring kan blive et problem, netop da at tørre m håndklæde ikke er godt i dette tilfælde. Jeg var så heldig at min hoppe stod opstaldet et sted med varmelamper/solarie, så jeg kunne sætte hende derind efter bad. smiley
    Men ja, en føntørrer burde kunne bruges selvom det nok tager tid... Vil anbefale dig at starte fra krydset og frem, men det har du nok selv tænkt på. smiley

• #17   12. feb 2010 okay takker alle sammen for hjælpen... smiley Rigtig god weekend til alle smiley

• #18   12. feb 2010 Også god weekend til dig smiley

Kommentér på:
Dermatofilose ????????????

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce