29. nov 2003 Følger: 23 Følgere: 176 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.389
Pludseligt meget travlt i trav {{forumTopicSubject}}
Min 4 års fjordhest blev gjort ryttervandt i forsommeren sidste år, og redet et par måneder i sensommeren/efteråret (august-oktober).. hun har hele tiden været rolig og afslappet og i skridt har hun haft et pænt stræk i halsen.. i traven strakte hun sig ikke så meget men gik roligt og i et tempo hvor hun kunne bære sig (de sidste par gange jeg red inden pausen trænede vi overgange for sædet og de par skridt jeg sad ned i trav kunne jeg mærke at hun bare tog mig med.. havde ingen problemer med at sidde der... selv om jeg altid har haft svært ved det)..
Hun har så haft pause, og så kom det dårlige vejr og flytning osv.. men nu er vi igang igen.. hun er stadig lige så rolig og strækker sig i skridten.. hun reagere fint for både stop og gå, også hen til ting hun er utryg ved og over div ting.. Drej har vi haft lidt svært ved tidligere, men vi har trænet det meget her efter vi startede op og det er ved at fungere super i skridten også..
Men nu til problemet.. pludseligt skal traven bare gå med 120 km i timen havde det været sådan da vi startede ville jeg tænke hun lige skulle finde balancen og sådan.. men altså før kunne hun jo godt trave i balance..
Og når hun drøner afsted, så kan hun jo ikke bære sig, så hun hiver jo halsen op og ind i kroppen
Jeg har prøvet at lave halve parader næsten ned i skridt hver gang, men når hun løber så stærkt så går den halve parade ikke så godt igennem som normalt, og når jeg er nød til at øge presset så spænder hun mere..
Har også prøvet bare at lade hende "løbe" og støtte hende lidt (kun lige så jeg kunne mærke hun var der.. ikke holde igen eller lignende) men det hjalp heller ikke..
Idag tænkte jeg at hvis jeg nu fortsatte i trav til hun blev træt, så ville hun vel sænke tempoet og nok også halsen.. men måtte opgive, for hun blev bare ikke træt, men svedte jo voldsomt pga den lange pels.. og da ingen af os er i topform endnu er der grænser for hvor længe jeg vil trave selv om hun som sagt havde masser af energi til at fortsætte..
Min underviser er "desværre" højgravid og derfor ikke istand til at undervise før efter fødslen engang..
Der er endnu ikke skrevet kommentarer
Pludseligt meget travlt i trav
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside