Hvad spiser din ismule? {{forumTopicSubject}}
Hej derude!
Jeg skal nu snart flytte min dejlige hoppe Katla til et nyt sted.
Der hvor hun kommer til at stå, skal jeg selv stå for fodringen - men jeg må nok indrømme at jeg er lidt lost. Jeg har ikke selv stået for fodring før, og for at være ærlig, ved jeg knap nok hvad hun har spist mens jeg har haft hende, da det altid er blevet ordnet fra opstaldningstedet.
Jeg har heldigvis nogle søde og kompetente mennesker, som nok skal hjælpe mig, når hun skal flyttes, men jeg vil stadig gerne høre hvad jeres får?
Så hvad spiser din(e) hest(e)?
Hvad giver du af diverse tilskud?
Hvad med forbrug af hø?
Hvor meget af hvad hver dag?
Og hvad koster det sådan cirka at fode på sådan en bimse?
På forhånd tusinde tak!
jun 2007
Følger: 8 Følgere: 10 Emner: 58 Svar: 581
nov 2008
Følger: 38 Følgere: 36 Heste: 3 Emner: 72 Svar: 648
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 27 Heste: 1 Emner: 120 Svar: 2.323
apr 2004
Følger: 20 Følgere: 20 Heste: 3 Emner: 47 Svar: 375
Müsli - ½ bæger pr. dag.. (de hvide bægre der medfølger, når man køber salvimin i bøtter)
Salvimin grøn (vitaminer), - 1/6 bægre af dem der følger med i bøtten
Happy hoof - Et halvt krus..
og hvidløg
Derudover får de halm, som strøelse i boksen..
+ 1 til 1½ skive.. Alt efter tykkelse, og hvor hårdt de er presset
Nok omkring ca.. 1½ kg. Vil jeg tro
jul 2007
Følger: 77 Følgere: 69 Heste: 7 Emner: 106 Svar: 452
Der skal du bare oplyse hvor stor din hest er og hvor meget den laver(det svinger lidt sted til sted men jeg fik sådan et afkrysnings skema) og så laver de en foder plan der passer til sommer og vindter(:
Det kan klart anbefales!! (:
jan 2008
Følger: 8 Følgere: 8 Heste: 3 Emner: 4 Svar: 23
Følle (knap 10 mdr.) får 2 kg. pavo podo grow og 0,5 kg. mash + halm på fold og fri adgang til tørt hø om natten + et par kilo wrap.
Jeg er bestemt glad for pavos produkter, har mest erfaring med Liga, alle mine muler ser godt ud på det og kan lide det
Men er din nem at fodre på er det muligvis nok med et par håndfulde grass mix eller lucerne og lidt vitaminer (pavo laver også pavo vital, som er koncentrerede vitaminer) og så hø eller wrap.
maj 2006
Følger: 72 Følgere: 70 Heste: 2 Emner: 33 Svar: 636
Falur får ½-1 liter efter hvor meget han laver
Geysir får ½ l
Rune får 1/4 L (Den lille hest er kommet på skrump :p) han får så også lucerne så han spiser ligeså lang tid som de andre.
De får alle sammen vitamin bricks fra eggermanns 4 kg koster ca 128
Mens foderet koster 186 for 20 kg
De får så ca en skive wrap om morgen, og 1½ skive hø om aften. Også har de ude på folden en frøgræs de kan rude lidt i.
jun 2008
Følger: 36 Følgere: 35 Heste: 1 Emner: 91 Svar: 229
- og så om sommeren bare græs.
maj 2005
Følger: 66 Følgere: 63 Heste: 3 Emner: 12 Svar: 168
jan 2008
Følger: 8 Følgere: 8 Heste: 3 Emner: 4 Svar: 23
Følle vokser som ukrudt og er lidt slank, derfor spiser han så meget, han skal snart ud og gå i mols bjerge og der ville jeg godt have han var lidt rund når han kommer afsted, de taber sig jo som regel lidt af den store omvæltning
jan 2008
Følger: 18 Følgere: 16 Heste: 1 Emner: 13 Svar: 136
Hvad spiser din ismule?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside