{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
928 visninger | Oprettet:

Spørgsskema: Hvad spiser din hest? {{forumTopicSubject}}

Da jeg er i fuld gang med SRP, vil jeg super gerne vide hvad de forskellige hesteejers heste får at spise :)! Udfyld gerne følgende spørgsskema: https://da.surveymonkey.com/r/CJ89MVQ
(Det tager ikke mere end 5 minutter!)

Undersøgelsen er absolut anonym og besvarelser vil være med til at give mig et generelt billede på hvordan forskellige heste fodres i sammenhæng med foderelaterede sygdomme.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spørgsskema: Hvad spiser din hest?
  • #1   18. dec 2016 Hvor længe er din hest på græs - menes der så fold i det hele taget, eller om det er en græsfold den går på? Min går på en nedbidt græsfold, som jeg ikke vil definere som græs, eftersom der suppleres med grovfoder på den grundet manglende græs fordi hesten ikke tåler græs.

• #2   18. dec 2016
    Også kan man ikke klikke flere ting af hesten har lidt af - mange lider jo af EMS og cushing på samme tid.

• #3   18. dec 2016 Jeg kunne godt ønske at man kunne krydse flere af i sidste spørgsmål smiley
    - Hov der var en der havde samme mening smiley

• #4   18. dec 2016 Krikken: Uhja, den kan jeg godt se lige skulle have en ekstra uddybelse!
    Men her vil jeg tage efter foldtid med moderat græs (ikke alt for langt, men heller ikke nedbidt)
    Jeg lagde godt lige mærke til at flere svarmuligheder var slået fra på sidste spørgsmål - dette kan desværre ikke ændres nu smiley Dumt, dumt eftersom jeg selv udfyldte spørgsmålet og vil krydse flere af smiley

• #5   18. dec 2016
    For hvis man krydser af i " min hest får ingen græs " og det tolkes som = ingen fold, så duer det jo ikke. Fordi man fx har en hest der ikke tåler græs og går på jordfold.

Det er nedbidt det min går på, det er = får jord på snuden af og pille i det. Så jeg vil ikke kalde det moderat.

• #6   18. dec 2016 Jeg mangler lidt en der hedder "Hvor lang tid går hesten på græs om sommeren og vinteren?"
    Da min fjordhest går på en lidt nedbidt græs fold i 6-8 timer om vinteren, men om sommeren åbnes der op for mere græs og så er hun på døgnfold smiley
    Samtidig har min flere problemer end kun overvægt, men det har jeg ikke kunne krydse af smiley

• #7   18. dec 2016 Ren nysgerrighed, hvilke fag skriver du i og hvad omhandler din opgave overordnet om? Ren interesse, jeg skriver selv i samfundsfag/historie pt., men det er jo lidt noget andet end dit her, kan jeg høre smiley

• #8   19. dec 2016 Min hest har lidt af undervægt, som jeg krydsede af, men det var ikke fodringsrelateret.

• #9   19. dec 2016 Min har lidt af forfangenhed, det var heller ikke foderelateret men en følgesygdom til herpesvirus og høj feber. Så ja, lidt ærgerligt med sidste spg. men det ved du jo! Ellers spændende projekt smiley

• #10   19. dec 2016 Tusind mange tak for de overdrevet mange besvarelser! Er noget helt op på over 253 besvarelser! smiley
    Desværre var spørgeskemaet lidt for hurtigt lavet og ikke helt gennemtænk/vejledet ordenligt, men fint at i pointerer det, da forskel på hvad der er fodringsrelateret og skiften mellem sommer og vintertid, selvføgeligt giver store ændringer.
    Til dem som er nysgerrige så skriver jeg om hvordan fejlfordring gennem hestens tarmsystem kan lede til problemer som laminitis/forfangenhed. Jeg skriver i bioteknologi og teknikfaget proces, sundhed og levnedsmidler (PLS). smiley

• #11   19. dec 2016 Jeg har valgt at ikke svare selvom jeg påbegyndte da flere af spørgsmålene ikke rigtig passer eller er uddybende nok.
    Feks. Min heste går i løsdrift med delvis jordfold.. Hvad svarer jeg der... Om nogle uger er alt blevet til jord..så hvor meget græs skal jeg så svare de får?
    Og krybbefoder.. Er det mængden pr. Måltid eller pr.dag du er ude efter?
    Moderat motion..tænker du ikke det indeholder alle gangarter siden alle gangarter er skrevet under hårdt arbejde? Min hest arbejder ret hårdt de tre gange om ugen han trænes.. 6km udelukkende trav og galop.. Men jeg ville have valgt moderat arbejde.. Men den med gangarter forvirret mig...
    Også manglende jeg at kunne svare flere steder på sidste spørgsmål smiley

Mvh TT

• #12   19. dec 2016 OBS: Spørgeskemaet er nu lukket for besvarelser smiley

Kommentér på:
Spørgsskema: Hvad spiser din hest?

Annonce