{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.093 visninger | Oprettet:

hmmmm ?? {{forumTopicSubject}}

Jeg sidder i en lidt kedelig sitiuation at min læge har sagt at jeg skal ride stor hest min 1 gang om ugen, da jeg har 2 diskus i ryggen og skal have trænet mine ryg og mavemusker op...
Jeg har jo selv en islænderhoppe, samt en shetter og miit hingsteplag..
Jeg har for 9 år siden redet military og redet på højt plan, men det er ved at være længe siden så tror at jeg skal regne mig selv for nybegynder igen på stor hest..
Jeg har ikke råd til endnu en hest, og ved at jeg ikk kan holde til en undervisningstime på en elev hest.. havde overvejet måske at lede efter en der måske mangler en rytter 1 el 2 gange om ugen i nærheden hvor jeg bor..
Hvordan gør man, er der nogen af jer der har lidt erfaring med "part" på en hest ?? og hvordan og hvorledes med "leje" af en hest mht udgifter osv ?? ... Skal lige have i baghovedet at jeg selv har 3 og alle de udgifter der følger med..
Nogle der har et godt råd eller lign... ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hmmmm ??
  • #1   24. feb 2010 må man spørge hvor du bor?

  • #2   24. feb 2010 Sønderjylland i nærheden af gråsten

  • #3   24. feb 2010 Det var ærgeligt at det var så langt væk. Du måtte ellers gerne have lånt min vallak. Men jeg bor på fyn.

  • #4   24. feb 2010 Hvorfor stor hest -du træner vel osse ryg/mave når du rider islænder (måske lige med undtagelse af i tølten), og så er der jo mange andre muligheder for at træne ryg/mave end lige ridning;o)

  • #5   24. feb 2010 Og ang part, så har min tidl part til Axel aldrig betalt noget. Men der er vidst langt melem gratis parter.
    Jeg valgte at jeg hellere ville have at hun red ham gratis, og så istedet fik lidt undervisning engang imellem. Det havde både hende og Axel jo meget mere ud af:o)



  • #6   24. feb 2010 Nane: Men vil en islænder ikke være bedre da de har så lille et rygsving? Satte min mor op på en islænder efter hun ikke havde redet i 15 år, og hun endte med at galoppere på ham da hun følte sig tryggere på ham, og hun havde nemmere ved at sidde roligt på ham end på den DSP hun startedee med at ride:-)

  • #7   24. feb 2010 Så vidt jeg kan se handler dte ikke om at skåne ryggen, men om at bygge ryg- og mavemuskler op. Det er da i hvert fald hvad trådstarter skriver;o)

    Og dette burde en islænder vel osse kunne klare. Jeg kan ikke tro man bare lader sig bumpe derudaf på sådan en heller, og hvis ikke det er tilfældet, så skal der jo osse bruges mavemuskler der;o)


  • #8   24. feb 2010 Min islænder er MEGET blød i sine bevægelser.. hun er meget skånsom for ryggen, så jeg får ikke brugt musklerne så meget, Hun er så glidende i sine bevægelser at selv i hendes trav sidder man næsten stille.. Grunden til en stor hest er at den vil få mine muskler til at arbejde noget mere og "strække" sig mere da dens bevægelser er store hvis i forstår... lægen sagde at netop islændere er super gode til folk med hofte problemer og hvis man er svajrygget osv men i mit tilfælde ikke pga af at mine rygmuskler er svage og selvom jeg laver rygøvelser er det ikke nok, og en gang om ugen var et minimum.. og så ride min egen så tit som muligt..
    Men altså det her var en tråd jeg startede for at høre noget om part heste osv.. ikke et spørgsmål om min hests bevægelser i forhold til mig..


  • #9   24. feb 2010 Nane- jeg spørger om partheste ikk om mit helbred, det lader jeg lægene om at vudere

  • #10   24. feb 2010 altså.. min islænder er en super lækker hoppe, hun er ekstrem velredet.. med pæne lødt osv.. hun har dog bare ikke de lange og store sving en alm hest har.. det er der det ligger.. men jeg ville virkelig gerne vide om jeres erfaringer med part heste/rytter og om udgifter osv..... ????

  • #11   24. feb 2010 Ja, jeg har jo haft en del parter.
    Det jeg har gjort er at jeg har lavet en ønskeprofil på heste-nettet.dk, derved kan ejerne af mulige heste selv kontakte dig. Jeg har så selvfølgeligt også selv kigget i annoncer om der var nogen der passede mig. Men ikke alle der søger opretter annoncer. Ca. ½ af dem der har kontaktet mig har ikke haft annoncer.

    Jeg er altid meget overvejende med om det kunne være noget med hesten og prøver generelt flere forskellige før jeg endelig bestemmer mig.
    Og jeg siger altid derude at jeg vil tænke over det, og evt. også at jeg gerne vil komme og prøve hesten igen.
    Det er ikke kun hesten der er vigtigt, det er også ejeren, måske især for en som mig der jo har hest ca. 3 gange om ugen :o)


  • #12   24. feb 2010 Og jeg giver i øvrigt ikke noget for det, eller har gjort dette på noget tidspunkt. Jeg bor i Århus området.

  • #13   24. feb 2010 Sara-Maria - Måske lægen bare udtaler sig efter hvad han kan se på Leas muskler og hendes egen udtalelser om hendes pony? smiley Jeg har endnu til gode at møde en pony med lige så meget rygsving og lige så store bevægelser som en pony

    (og har i øvrigt også redet islænder - og foretrækker ponyer fremfor heste ;o))


  • #14   25. feb 2010 Du laver en annonce her og evt andre sider, skriver hvad du søger, og hvad du evt kan hjælpe med.
    Når jeg har søgt efter part til mine, har det været gratis, mod udmugning de gange parten kommer..


  • #15   25. feb 2010 Sara-Maria R
    JEg er selv islænderrytter ud til fingerspidserne.. og er selv forelsket i den vidunderlige hest, som en islænder er.... Fakta er bare at en islænder på 140 self aldrig vil kunne bevæge sig som en hest på 175.. en større hest har et større og længere rygsving end en islænder og det er det jeg skal benytte mig af.. jeg ved godt at mange islændere har en stor gang med meget rygsving, det er bare ikk lige så langtrukken.. smiley


    Takker for jeres svar.. jeg vil prøve at oprette en annonce og håber så på lidt held smiley


  • #16   25. feb 2010 søg inde på hestenettet efter en gratis part. og kig hvad der er derinde i dit område. Jeg har søgt længe til min, men er så ikke lige i nærheden.
    Men vil jo så sige, at mange der tager penge, kan man altid tilbyde at hjælpe til de finder en part. hvis man er dygtig som lyder til du er.


  • #17   26. feb 2010 Jeg har endnu til gode at møde en pony med lige så meget rygsving og lige så store bevægelser som en pony <- der skal selvfølgeligt stå som en hest ;o)

    Sara-Maria - Ja, de findes da. Men det er jo så nok ikke den type som Lea vil vælge som part smiley


Kommentér på:
hmmmm ??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce