{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
905 visninger | Oprettet:

Jeg skal hjave føl!!! {{forumTopicSubject}}

Ja så har dyrlægen lige været her for at håndprøve alle hopperne. 7 skulle vi have tjekket, 5 af Kates og så mine to.
Zilver regnede jeg jo ikke med var i fol, da hun jo viste brunst senere på året, men hun har sgu snydt os alle, for alle 7 hopper var i fol. Jubiii!

Begge mine hopper er derfor i fol, så det bliver rigtig spændende med mine to første føl.

Til gengæld tror jeg ikke jeg tager Regina og Cyselle med til M&M show alligevel, da jeg synes de stadig er ret urolige, og jeg synes det er synd, når nu jeg først har fået dem hjem i tirsdags, at de så allerede skal afsted til show. Desuden har Cyselle tæret godt på sin stakkels mor, så hun trænger virkelig til at få lidt sul på kroppen. Så lige så snart de er faldet til og blevet introduceret ordentligt i flokken, så skal lille Cyselle vænnes fra så mor kan tage lidt på. Nu har hun jo en ny lille følle på vej smiley

Nogle der har en god ide til et kraftfoder til Regina? Hun er meget kræsen og vil hverken have vores musli, æbler eller noget andet. Det éneste hun virker til at kunne lide er rugbrød. Selv gulerødder skal hun næsten lokkes til at spise. Så det skal være et foder der er rigt på energi og gerne med olie til fedtreserverne, og så tror jeg det skal være uden piller i, da hun ikke virker til at kunne lide dem.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg skal hjave føl!!!
  • #1   25. feb 2010 ups.... hjave = have smiley

  • #2   25. feb 2010 tillykke med føllet anna

    vi fodrer med KRAFFT herhjemme, det bruger Henrik Høper også.

    det er et godt foder og Henrik har ca 70 heste i træning om året og der har ALDRIG været en af dem der ikke kunne lide det. (de skal seføli lige vænne sig til det)
    http://www.dangroent.dk/?DK/Fodersortiment/KRAFFT/Fuldfoder/Groov%2090.aspx

    man kan kun bestille en hel palle igennem dangrønt , men når jeg skal have fx 2 sække bestiller jeg ved køge korn


  • #3   25. feb 2010 Tak skal du have smiley
    Ja jeg må prøve med noget melasse... kører ihvertfald på foderstoffen i dag og prøver at finde noget andet foder.

    Vi har en dyrlæge Kirsten der kommer og gør det hvert år. Hun har lange meget tynde armen og små hænder så hun er perfekt. Hun er den eneste der får lov at stikke hånden i vores hopper. Og jeg tror også hun synes det er meget hyggeligt at komme hvert år... især sådan et år som i år, hvor det bare var tommel fingeren op på dem alle sammen.
    Selv lille bitte Grace på 72 cm kunne hun håndprøve uden problemer. Så det var bare super.

    Til efteråret skal jeg selv have repro, så det kan være jeg kan begynde at håndprøve dem selv fra næste år. Jeg har jo heldigvis også små lilleput hænder smiley



  • #4   25. feb 2010 vi bruger KRAFFT - GRUND .
    Men grov 90 ville jo være perfekt il dig ;D

    det er et lækkert foder mine ponyer har aldrig været så pæne som de er nu, det var i øvrigt også det foder jeg brugte til onyx op til kåring, og han var så blankt og silke agtig.
    han fik intet tilskud ved siden af


  • #5   25. feb 2010 Mette T: Super mange tak... det må jeg lige kigge nærmere på smiley
    Men hvis han bruger det til heste i træning må der også være godt med energi i smiley
    Jeg må en tur forbi Køge korn i dag smiley


  • #6   25. feb 2010 Det lyder super!! Så må jeg høre om ikke jeg kan få noget af det hjem...

  • #7   25. feb 2010 der er mange forskellige typer, se nærmere på linket det er derfor vi bruger grund ;D
    vi har flere der er i arbejde, men det har du jo ikke.
    jeg har set foderet fungere på et utal af racer, iblandt er : Shire, Belgier, DV, NF, Welsh, og shet


  • #8   25. feb 2010 Nej mine laver ikke det store til hverdag lige for tiden...hehe smiley

    Men hun skal bare have noget der kan fede hende lidt op... men det der grov 90 lyder da meget godt... der står også det er til drægtige hopper og føl og plage, så det må jo være lige sådan noget jeg skal have fat i smiley


  • #9   25. feb 2010 Tillykke med hopperne, det er så rart at få bekræftet når de er drægtige.

    Min hoppe blev skannet lige efter 16. dagen for at vide om hun skulle til hingst igen. Så vi har undladt at få håndprøvet. Shetlænderverdenen kører jo ikke med 2 raters betaling.

    Vi har et par dyrlæger ved Dyrlægerne i Nørhald som har disse "tynde" arme, så de kommer når det er shetlandshopper der skal skannes.

    Angående foder. Jeg sværger jo til Brogårdens produkter sammenholdt med deres rådgivning. Det er den bedste kombination jeg kan give videre.

    Har også lige fået en hoppe i stalden som skal foderes ekstra op, og har lige været forbi vores rådgiver i dag for at vende hendes foderplan.



  • #10   25. feb 2010 Møgelholtgaard: Tak for forslaget. Jeg har også altid kun hørt godt om Brogaardens produkter.
    Jeg må bare prøve lidt forskelligt til jeg finder noget hun kan lide. Gid de kørte med smagprøver eller smagsgaranti ligesom du gør med hundemad (Royal Canin el. Hills) Så kunne man bare komme og levere sækken tilbage hvis ikke de gad æde det smiley

    Vi ville også scanne vores hvis vi kunne, men de er simpelthen for små. Selv Kirsten giver os ret i at det alligevel ville være lidt for meget. Kun kan kun lige akkurat komme i dem med tom hånd, så hvis hun skulle have et scanner hoved med, så ville den ikke gå.
    Men nu er vores selvfølgelig også de helt helt små af racen smiley


Kommentér på:
Jeg skal hjave føl!!!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce